škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

"LPG taktırdım işte ayrıntılar" diyenler

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı trrizeosman

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
04.01.2009 itibarı ile Rize'den Trabzon'a giderek yaptırmış olduğum montaj ve sonrası..

Araç    :Skoda Fabia 1.2 (3 silindir)
LPG kiti:LandiRenzo
Fiyat: 1300 YTL Peşin
Montaj süresi: 5+1 saat (1 saat kalibrasyon ve ufak sorun çözümleri)
Tüketim Değerleri 100km ort: Uzun yolda 6.7 lt Şehir İçi:7.5 lt ort:7.1 lt
Güç ve Performans kaybı:Benzinle arasındaki fark anlaşılmıyor.

Diğer izlenimler:Enjektör sesi yolda giderken duyulmuyor.Durunca ufak bir tiki tiki ses var ama metal enjektör olduğu için normal kabul edilebilir.(en azından enjektörlerin ağır olduğunu bizzat montaj esnasında baktım).
Şöyleki; LandiRenzoda enjektörler bir bütün halinde yapışık,3 silindirli araçlar için 3 enjektör kalıbı 4 silindir için 4 enjektör kalıbı bütün olarak mevcut.Yani bir enjektörün arızalanması durumunda komplesini değiştirmek gibi bir dezavantajıda mevcut..Ama avantaj olarak performansı bu kısmı tamamlıyor.Gaz enjektör kalıbına girince mecburen eşit dağılıyor..
Benim araç için sipariş verilen 3lü enjektör gelmedi ancak 4 lüsü takılarak 1 tanesine devredışı bırakıldı..daha sonra 3 lüsü gelince değiştirilecek..
Bu arada enjektörlerin Bosch marka olup olmadığı kanaati bende tam oluşmamıştır.Mavi renkli enjektör,üzerinde Med diye bir yazı var..Ancak bu üzerindeki plastik kapın markası,içinde bir kesit daha var metal olan bu görünmüyor..Kalite olarak çok sağlam duruyor..
Beyin olarak 3 ve 4 silindir için ortak ECU var.Aracın benzin ECU den büyük ve kalite görünüyor..
Velhasıl ileriki zamanlarda daha ayrıntılı olarak izlenimleri aktaracağım..Saygılar...


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Hayırlı olsun.


Gaz tüketiminiz yol bilgisayarında yazandan biraz daha fazladır gerçekte.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;60361
Hayırlı olsun.
 
 
Gaz tüketiminiz yol bilgisayarında yazandan biraz daha fazladır gerçekte.
hayırlı olsun. hakana katılıyorum. tüketim %25 civarında daha yüksek olur lt bazında. yol bilgisayarınız lpgde doğru göstermez.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
%25 oranı 1198 cc bir motor için fazla, ben %5-%8 fazla çıkacaktır diye düşünüyorum :)


Ugur A.

  • Ziyaretçi


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;60371
%25 oranı 1198 cc bir motor için fazla, ben %5-%8 fazla çıkacaktır diye düşünüyorum :)

 ortalama o civarda olur. daha düşükte olr daha yüksekte. :)


Çevrimdışı seyyah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1322
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
İlk 1000 km de tam oturmaz kit diye söylemişlerdi bu dönemde fazla yakabilirmiş daha sonra bir kalibrasyon daha yapıınca her şey gayet oturuyor..
 
Hayırlı Olsun


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Hayırlı olsun.Tüketim değerlerini bekliyoruz..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Farkı 1.2'de BRC ile belki 100 kere ölçtüm.

Normal bir kalibrasyonunuz varsa %12 gibi bi fark oluyordu yol bilgisayarı ile. Bastığınızda fark açılıyordu, %21 falan olabiliyordu.

Ama aynı yolda (Sivas-Karabük) dayımın 2006 benzinli 1.2 Fabia ile benim LPG'linin yb ortalamaları farklı çıkmıştı. Yükler eşitti neredeyse, ben yarım saat erken vardım Karabük'e, yb 5.6 falandı. Dayım 5.1 ile gelmişti.

Bi ara yüksek bi kalibrasyon yaptırmıştım, normal kullanımda %20 fark ediyordu ama benzinden iyi çekiyordu gazda.


Çevrimdışı trrizeosman

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Sorun demeyecekseniz eğer, lpg geçişi 30 C ayarlı olmasına rağmen biraz geç geçiş yapıyor..Çok fazla soğukta yok hani 10 C falan hava sıcaklığı..2 km sonra geçiyor LPG ye..yolumuzda 4km gidiş sabah  4km geliş akşam bu da %50 benzin %50 gaz demek..Acaba diyorum regülatöre su girişi kalorifer hortumundan değilde, direk motor çıkışındamı alsaydı..
« Son Düzenleme: 06 Ocak 2010, 12:23:49 Gönderen: trrizeosman »


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: trrizeosman;60694
Sorun demeyecekseniz eğer, lpg geçişi 30 C ayarlı olmasına rağmen biraz geç geçiş yapıyor..Çok fazla soğukta yok hani 10 C falan hava sıcaklığı..2 km sonra geçiyor LPG ye..yolumuzda 4km gidiş sabah 4km geliş akşam bu da %50 benzin %50 gaz demek..Acaba diyorum regülatöre su girişi kalorifer hortumundan değilde, direk motor çıkışındamı alsaydı..

 benim aracımda ilk 30 a ayarlı idi. ancak çok sorun yaşadım erken lpg ye geçtiği için eskişehir soğuğunda tekleme yapıyordu 45 dereceye yükseltildi titreme ciddi şekilde azaldı ve lpg tüketimi düştü. lpg nin kalorisi benzinden düşük olduğu için lpg de motor daha geç ısınıyor dolayısı ile daha çok yakıta ihtiyaç duyuyor denildi brc servisinde.


Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: demir_01;62827
bazen babama sitem ediyorum şu lpgye yok çektiği için

 adanada oturuyor olsam lpg siz gezmem :)
burada motor ısınana kadar yakıyor meret. :(