škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Opet Yağ Hakkında

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı bulicuk

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 47
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar, hafta sonu 2004 1.4 tdi Fabiamı Trabzondaki servise götürdüm yağ değişimi için. Servisin yeri değişti, biraz sapa bir yerde. Sora sora buldum. Servise pek gitmezdim ama sanayideki ustalara kızdım...
 
Her neyse... Arabaya opetin 5w 30 yağını koydular. Skoda, Opetle anlaşmalı dedi usta. Tüm servisler aynı yağı kullanıyormuş. O kadar forumları takip ediyorum, Opetin yağ ürettiğini dahi yeni öğrendim :) Üstelik baya pahalı bir yağ. Fiyatını tam hatırlamıyorum ama litresi 30 lira civarında idi. Sonuçta yetkili servistir bir bildiği vardır diye ses çıkarmadım. Bu yağ gerçekten kaliteli bir yağ mıdır?


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Anlaşmadan ziyade VW grubu araçlara uygunluğuna onay almışlardır. Skoda'nın şu anda ki resmi yağı Shell. Bu tarz yağ markaları kendi yağ üretmez, Castrol bile kendi yağını üretmiyor, BP üretiyor. Fason üretimdir, üreten firmaya bakmak lazım ama çok kafanıza takmayın, sonuçta normal kullanım şartlarında üç aşağı beş yukarı hepside aynı işi görüyor aslında. Pahallı olması tam sentetik yağdır ondan, 0-30,5-30 v.b bunlar tam sentetik yağdır ve yarı sentetiğe göre ciddi fiyat farkı vardır. Tavsiyem ara ara yağ seviyesini kontrol edin, her marka yağ ve çeşiti bazen o motora yaramıyor, eksiltme çok hızlı olabilir,o zamanda marka değişirsiniz, yoksa başka bir sorun olmaz kolay kolay.


Çevrimdışı bulicuk

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 47
    • Profili Görüntüle
Teşekkürler hocam bilgi için..

Yeri gelmişken bişey daha sorayım. Yağı değiştikten sonra araç rolantide eskiye nazaran az da olsa daha sarsıntılı, hatta vuruntulu çalışıyor, fakat yakıt azaldı. Halbuki değişmeden önce üzerindeki tüm filtreler yan sanayi idi, Bosch servisteki arkadaşlar sağolsun..

Bu sarsıntılı çalışmanın yağ veya filtrelerle alakası var mıdır? Yoksa 1 gün önce EGR valfini temizlettim, tıkanmak üzereydi çünkü. EGR'den dolayı mı araç vuruntu yapıyor acaba?


fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: bulicuk;261900
Teşekkürler hocam bilgi için..

Yeri gelmişken bişey daha sorayım. Yağı değiştikten sonra araç rolantide eskiye nazaran az da olsa daha sarsıntılı, hatta vuruntulu çalışıyor, fakat yakıt azaldı. Halbuki değişmeden önce üzerindeki tüm filtreler yan sanayi idi, Bosch servisteki arkadaşlar sağolsun..

Bu sarsıntılı çalışmanın yağ veya filtrelerle alakası var mıdır? Yoksa 1 gün önce EGR valfini temizlettim, tıkanmak üzereydi çünkü. EGR'den dolayı mı araç vuruntu yapıyor acaba?

Baki usta yukarıda yağ konusunda gerekeni yazmış, ben geçen sefer Mobil1 0-40 kullanmıştım, bu sefer opet 5-40 kullandım. mobil kadar kaliteli olmasa da sıkıntı çıkarmaz.
bakımdan ve egr valfinden dolayı araçta silkeleme olmaz, mutlaka ya sensörlerdin birisinde arıza oluşmuştur veya fişini takmayı unutmuşlardır. ancak boğaz kelebeği temizlendi ve adapotasyonu yapılmadı ise ondan olabilir.
araç rolantide çalışır iken 5 kez dip gaz yapın boğaz kelebeği adaptasyonunu araç kendisi yapıyormuş.
bir deneyin bakalım faydası olacakmı?
bir de hava filtresinin yakınlarında oksijen sensörü olması lazım, filtre değiştikten sonra onun fişini falan takmayı unutmasınlar. ondan da olabilir.


Çevrimdışı bulicuk

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 47
    • Profili Görüntüle
fabialife, motor konusunda biraz cahil kalmış olabilirim ama tdi motorda boğaz kelebeği yok diye biliyordum.  Ama yine de tavsiyenizi uygulayacağım.

Bu arada servisteki usta bakım işleminin sonunda aracı cihaza bağlayarak 2-3 test yaptı. Her şey normal dedi. Eğer sensörlerden biri problemli olsa orada gözükmezmiydi?


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: bulicuk;262083
...motor konusunda biraz cahil kalmış olabilirim ama tdi motorda boğaz kelebeği yok diye biliyordum...
Nihayetinde motorun devrini arttırmak için, silindirlere daha fazla hava sevk etmek gerekiyor ve bu da havanın geçişini denetleyen bir kelebek vasıtasıyla yapılıyor.:syg:


Çevrimdışı bulicuk

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 47
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fabialife;261971
araç rolantide çalışır iken 5 kez dip gaz yapın boğaz kelebeği adaptasyonunu araç kendisi yapıyormuş.
bir deneyin bakalım faydası olacakmı?
.

Malesef faydası olmadı. Yine servis yolu gözüktü galiba.


fabialife

  • Ziyaretçi
kusura bakma, yazıyı yazarken bir kaç defa bilgisayarın başından kalkmak zorunda kaldığım için aracın dizel olduğunu kaçırmışım. ihtiyarlık böyle bir şey işte.
gerçi aynı işi dizellerde de sensör yapıyor.
zaten özellikle sensörü,  valfi, rolesi bol alman arabalarının en büyük sıkıntısı bu. özellikle opeller yaşlandımı adamı canından bezdirir.
parça tam bozulmuyor ama görevini de tam olarak yerine getiremiyor.
veya soketi gevşiyor ya da oksitleniyor dışarıdan görünmüyor. arıza lambası bazen yanmıyor hatta geçici arıza kaydı bile vermiyor.
işte sıkıntı böyle durumlarda başlıyor; cihaz tespit yapamadı mı başlıyorsun arıza çıkarması muhtemel yerlenden taramaya.
aksilikte üstü üste gelmeye başladımı oraya bakarsın olmaz, buraya bakarsın olmaz. arkasından şüphe üzerine parça değiştirmeler gelir ama bunların da çoğu boşuna masraf olur.
bunlar olası ve çok yaşanan şeyler.
senin yapacağın il iş forum sponsorumuz skoda özel servis Şahkan Oto Serkan Ustaya ulaşıp derdini anlatacaksın o sana çözüm yolu gösterecektir. İstanbulda olsaydın çözümün daha kolay olacaktı.
kolay gelsin, umarım en kısa sürede ve en kısa yoldan çözülür.


Çevrimdışı skoda53

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 77
    • Profili Görüntüle
ben de bazen atlas oto'ya giderim.bu servis opetin yağlarını kullanıyor.istanbul'daki bir servis de opeller için gm yazılı bir yağ kullanıyordu.yağ işi servisten servise değişir.ben, mobil1 5w30 esp formula'yı yaklaşık yirmibin kilometredir kullanıyorum.ilk onbinde bariz bir eksiltme vardı.ikinci onbinde motorsilk katkısı ile birlikte ise yağ eksiltmesi bariz azaldı.fiyat olarak opet ve mobil neredeyse aynı.rize'de 4lt olan mobil1 yağı 80 liaraya almıştım.kara size kalmış...