škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Tempra,skoda fabia karşılaştırması

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
aslında bu konu çoktan kapanmalıydı.söylenecek şeylerin çoğu söylenmiş olmalı.1.6 tempra ile 140 yaparken tirtir titriyordu benim 92 tempram sxak idi.Ama sadece donanım ve süspansiyon açısından mükemmeldi o kadar.onun dışında artık miadı doldu derim o kadar.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı M12

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
Şimdi burada objektif yorum yapmak gerekir.. Tempra zamanının en iyi arabalarının arasındadır dijital klima , abs, airbag , Soğutmalı diskler , 4 Cam otomatik , Deri koltuk , Isıtmalı Koltuklar vs. vs. vs . tempra 148 beygire kadar güç ünitesi olan bir araçtır . Temiz bir tempra bugün fabiadan en az 3 kat daha üstün bir arabadır. 92 model tempra kullanıcıları haklı olabilir fabia üstündür tabiki çünki 2000  model üstü araçla kıyaslıyorsunuz . 92 nerede 2000'ler nerede? hor kullanılmış tempralarla değil yorulmamış diri tempralarla karşılaştırın arabalarınızı. Fabia tempra kadar sağlam ve güven verici bir araçmıdır sizce?. Şimdiki araçların çoğu güvenlik kaygısıyla sağı solu şişirilerek sürülüyor piyasaya . Ama tempra 96'dan sonra her parçasını kuvvetlendirerek piyasaya yeniden sürüldü .  2.0 16 V tempra motorları ferrari desteği ile geliştirilmiştir ve 210 kmh da bile ok gibi gidiyor . direksyonu falanda titremez temiz bir tempranın lütfen kendi arabalarımızı överken başka arabaları karalamayalım.
Temiz bir tempra bugün çıkan bir çok arabadan üstündür.
Tempradaki konfor skodanın fabia modelinin hiç bir versiyonunda bulunmaz.
« Son Düzenleme: 27 Haziran 2010, 20:40:28 Gönderen: M12 »


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Google'a artik Tempra denince bile bile bizim forum sonuc donduruyor :lol:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: M12;119841
...2.0 16 V tempra motorları ferrari desteği ile geliştirilmiştir...
Efsanevî Lancia Delta HF Integrale' nin motorunun turbosuz halidir o motor. Ferrari' nin hiç bir müdahalesi yoktur.


Çevrimdışı M12

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;119919
Efsanevî Lancia Delta HF Integrale' nin motorunun turbosuz halidir o motor. Ferrari' nin hiç bir müdahalesi yoktur.


evet lancia delta o motorun turbolusunu kullanmıştır oraya kadar doğrusun AMA :
 
o motorun ateşleme sistemi ve güç üretme teknolojisni Magneti Marelli yapmıştır.

aynı motoru Fiat coupê'de kullanmıştır Fiat coupê'nin bir kaç serisinin ferrarinin kendi fabrikasından çıktığı aşikar , Tasarımı motoru Ferrari tarafından yapılmıştır (Tasarımını pininfarina yapmıştır yani Ferrarinin tasarımcısı)

Fiat o yıllarda 20 V motorunuda ferrari ile aynı masada oturup projeyi beraber görüşmüştür.

16 V motorundada Ferrari elini atmıştır..

Ferrarinin sahibide bilindiği gibi Fiat o motorlardada Ferrariden destek alması ters bi durum değil..

« Son Düzenleme: 28 Haziran 2010, 12:34:13 Gönderen: M12 »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: M12;119952
...o motorun ateşleme sistemi ve güç üretme teknolojisni Magneti Marelli yapmıştır.
Magneti Marelli yeri gelir VW' e de ateşleme üniteleri üretir. Bu demek değildir ki VW' i de Ferrari üretir veya Ferrari' nin desteği vardır. Ateşleme sistemleri üreticisidir.
Alıntı yapılan: M12;119952
...Tasarımı motoru Ferrari tarafından yapılmıştır (Tasarımını pininfarina yapmıştır yani Ferrarinin tasarımcısı)

Pininfarina Ferrari' den bağımsız bir tasarım firmasıdır. İsteyen herkese tasarım yapar.:wnk:


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
bmc profosyonel kamyonlarda pininfarina tasarladı şimdi bmc yi ferrari tasarlamşmı oluyo :D


Çevrimdışı M12

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;119955
Magneti Marelli yeri gelir VW' e de ateşleme üniteleri üretir. Bu demek değildir ki VW' i de Ferrari üretir veya Ferrari' nin desteği vardır. Ateşleme sistemleri üreticisidir.

Pininfarina Ferrari' den bağımsız bir tasarım firmasıdır. İsteyen herkese tasarım yapar.:wnk:


Magneti marelli'yi Ferrari demiyorum zaten. Fiat grubunun bir üyesidir magneti marelli. Ateşleme sistemlerinide ihale ile başka şirketlere yapabilir burada sorun yok. Ama Fiat'a bağlı bir şirkettir Opelinde dizel motorlarnı Fiat veriyor cdti motorları multijetle aynı. Bu sektörde olaylar böyle ama Magneti marelli Fiat'ın çatısı altındadır.


1996-2000 arası Fiat ile ferrarinin yapmış olduğu bir çok iş var tempra 2.0  16 V motoruda bunun bir ürünüdür. aynı motoru alfa 155'de kullanmıştır. Bu motorlar Fiat grubu çatısı altında çıkar ve alfa romeo , lancia , ferrari ,maseratide bu motorlar üzerinde kendi fiikirlerini düşüncelerini koyarak geliştirirler. Ve o motorları her üreticisine koyar Fiat.  Günümüzde t-jet , Multiair ,Multijet motorlarını Alfa romeo , Lancia ve Fiat'ın kullandığı gibi veya maserati gran turismo ile Alfa romeo 8 C'nin motorunu ortak kullandığı gibi .


Pininfarina ise italyan bir tasarımcıdır. Genelde ferrari ve maserati arabalarını tasarlar diğer üreticilerede para ile tasarım yapar bunu herkes biliyor . İtalyandır ama Ferrari geçmişten gelen duygusal bağı vardır.

Fiat teknoloji olarak üstün bir firmadır kendi içinde kendi arabaları için çalışır ve kar amaçlı diğer şirketlerede yardım eder bir örnek daha Fiat fiorino , ducato , ve scudonun peugeot ve citroen ile ortak üretilmeleri gibi
 
Konuyu nereye çekiyorsunuz .

Bindiğiniz her arabada muhakkak bir fiat eli vardır ;)

Yeni nesil dizel motorlarınızı övüyorsunuzya Common rail'e geçtik diye onun sahibi Fiat'tır buda dipnot olarak söylemeliyim.

ben size genel bilgi için http://www.fiatgroup.com adresini gösterebilirim

ÖN KANADA İYİ BAKIN NİYE BAŞKA ARABADA DEĞİLDE FERRARİ OTOMOBİLİNDE YAZIYOR BU ?

« Son Düzenleme: 28 Haziran 2010, 14:09:43 Gönderen: M12 »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: M12;120002
...Konuyu nereye çekiyorsunuz...
...Yeni nesil dizel motorlarınızı övüyorsunuzya Common rail'e geçtik diye onun sahibi Fiat'tır...
O zaman common-rail sistemi de Ferrari bulmuş oluyor, sizin önceki anlattıklarınıza bakarak.:wnk:

Alıntı yapılan: 120002
Bosch Common Rail Sistemini, binek otomobillerine yönelik  dünyada bir  ilk olmak üzere 1997 yılında piyasaya çıkardı. Ticari taşıtlara yönelik  Common Rail üretimi ise 1999 yılında başladı. Sistem adını, tüm  silindirleri yakıtla besleyen ve basınç akümülatörü görevini gören ortak  yüksek basınçlı yakıt hattından (Common Rail = Ortak Ray)  alıyor.

Alıntı :  http://rb-kwin.bosch.com/tr/tr/powerconsumptionemissions/dieselsysteme/dieselsystem/commercialvehiclesystems/injectionsystems/commonrailsystem/index.html



Çevrimdışı M12

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;120030
O zaman common-rail sistemi de Ferrari bulmuş oluyor, sizin önceki anlattıklarınıza bakarak.:wnk:
ne alakası var şimdi? ben motorları ferrarimi bulmuş dedim? benim dediğim destek,görüşleri paylaşmak bunlardan bahsediyorum. senin söylediklerin ferrari yapmış etmiş. Ferrarinin dizel motorla işi olmaz o ne yapsın dizel motor teknolojisini Fiat o teknolojiyi Bosch ile geliştirdi. buda sana bir genel kültür bilgisi daha. ben söyleyeceklerimi söyledim herşey gayet açık ve net anlamadım rolüne veya bulamayacağın yerden yanlış bulmaya çalışma. 148 hp'yi hangi üretici bu sınıfta rahatça koyabiliyor artık? Sen öncelikle tempra 2.0 motoru aç ve italyan tarzının nasıl bişey oldğunu anlarsın yada bulunduğun şehirde bir tempra 2.0 16 V bul 4000' devirden sonraki horultusunu bi dinle ve arabayla sol şeriti kapat git o zaman anlarsın bu aracı...
ben bu yazıyı yazarken bosh'u eklemişsin evet Fiat o teknolojisini bosch ile birlikte geliştirdi ve Fiat otomobillerinde ilk olarak kullanılmıştır boschta salak değil Bu teknolojiyi fiat'a koyacak kadar.. gider audiye veriridi ama fiat common railin yaratıcısıdır ve fiatta kullanılmıştır
« Son Düzenleme: 28 Haziran 2010, 15:17:53 Gönderen: M12 »


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
valla 97 yılında  bizim kapıcıda 2,0 tempra vardı kendini ralli pilotu sanıyordu hafta başıda sağa sola patlıyordu. halende öyledir2,0 temprası olanlar kendilerini bir halt sanırlar arabalarında sütçü bg i çok diye.

 önemli olan  güç koymakdeğildir o gücü zaptedebilecek arabayı yapabilmektir.

geçen sene ankarada benzer bir durumda altındaki temprayı bir halt sanan cahilin teki yüzünden canımdan oluyordum aklı sıra 140 la o araba ile makas atabileceğini sandı eleman yan yan gelip ön sağ tekerden benim araca vurdu bu yüzden 4 takla attım.

kimse bana  tempra şöle böle demesin skodanın şuanki en baz modeli k.ı kırık fabia bile o hızda öyle salak bir tepki vermez.


Çevrimdışı M12

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;120037
valla 97 yılında bizim kapıcıda 2,0 tempra vardı kendini ralli pilotu sanıyordu hafta başıda sağa sola patlıyordu. halende öyledir2,0 temprası olanlar kendilerini bir halt sanırlar arabalarında sütçü bg i çok diye.
 
önemli olan güç koymakdeğildir o gücü zaptedebilecek arabayı yapabilmektir.
 
geçen sene ankarada benzer bir durumda altındaki temprayı bir halt sanan cahilin teki yüzünden canımdan oluyordum aklı sıra 140 la o araba ile makas atabileceğini sandı eleman yan yan gelip ön sağ tekerden benim araca vurdu bu yüzden 4 takla attım.
 
kimse bana tempra şöle böle demesin skodanın şuanki en baz modeli k.ı kırık fabia bile o hızda öyle salak bir tepki vermez.

 
 
O zaman bul bi tempra 2.0 16 V çık asfalt kaldır arabanı ondan sonra anlarsın :) şöförlerin beceriksizliğini burda anlatma . tempra gibi kalçası büyük bir araçla makasa girmeye çalışan insanın zaten aklı başında değildir makas tipo 2.0 la atılır . ayrıca tempranın rüzgara karşı sürtünme katsayısı 0.28 dir şu anda opel insignianın bile 0.27 . yani tempra opelden çok az bir fark ile geride hemde 90 ' lı yılların arabası oldğu halde.. tempranın yüksek hızla nasıl dengede olduğunun bir ispatı daha işte . burdan gelişi güzel atmanın manası yok.
 
 
Buda common rail'in ispatı
 
« Son Düzenleme: 28 Haziran 2010, 15:40:30 Gönderen: M12 »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: M12;120043
...tempra gibi kalçası büyük bir araçla makasa girmeye çalışan insanın zaten aklı başında değildir makas tipo 2.0 la atılır...
Demek Tempra 2.0 değil 3.0 da olsa bir işe yaramaz bir araba öyle mi? Madem sert hareketlerde saçma sapan tepkiler veriyor ne demeye FIAT o motoru o kasaya koymuş. Senelerin getirdiği tecrübe mi acaba?:wnk:


Çevrimdışı M12

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;120053
Demek Tempra 2.0 değil 3.0 da olsa bir işe yaramaz bir araba öyle mi? Madem sert hareketlerde saçma sapan tepkiler veriyor ne demeye FIAT o motoru o kasaya koymuş. Senelerin getirdiği tecrübe mi acaba?:wnk:


bak  makastan konuyu sert hareketlere getirdin sen 140 kmh ile direksyonu full kırınca araban sarsmadan yerindemi duruyor? arkadaşın anlattığı olay %90 sallama bi olay şartlarıda bilmek lazım. nerde nasıl makas attı. şöför nasıldı vs vs . sedan arabayla makas atan kaç kişi gördünüzki? makas tipo ile atılır aynı motor tipo 2.0 da var ama çok rahat makasa girebiliyor çünki arka küçük ve tempradan hafif o kasadamı kaldırmıyor o motoru. makasla sert hareketleri karşılatşrımayın.. Fiat o kasaya o motoru koymuş çünki kasanın ağırılığı yerinde ve fizik kurallarına göre mükkemmel bir sürtünme katsayısı var . bunu koskoca fiat mühendisleri bilmiyormu ?  eğer aklınıza takılna başka bişey varsa cevaplayabilirm
« Son Düzenleme: 28 Haziran 2010, 15:56:32 Gönderen: M12 »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: M12;120057
...arkadaşın anlattığı olay %90 sallama bi olay...
Yok ben ikna oldum. Başka sorum yok. Teşekkürler.