škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

yağ çubuğu çizgileri

kor_ay · 10 · 11008

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
merhaba değerli arkadaşlar. hepinizin bildiği gibi BBZ kodlu 101 beygir olan motorlarda yağ eksiltme durumu var çoğunlukla, bende de olduğu gibi. araç son yağ değişimden bu yana 4000 km. de çubuktaki en üst seviyeden, üçte bir seviyesine kadar inmiş. 750 ml. yağ ekledikten sonra baktım ki, ancak dörtte üç seviyesine kadar yükselmiş. şimdi bu durumda  iki sorum olacak.
1-) yağ çubuğunda ki en alt ve en üst seviyelerin arası kaç litre yağa denk geliyor.
 
2-) araca yağ eklerken dikkat edilecek bir nokta var mı. (yağ kapağını açıp doğrudan yağı ekledim. orada ik farklı gider var gibi görünüyor ama aynı yere gidiyor diye düşünüyorum.)
 
teşekkür ederim iyi günler


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Çıkıntının en altı ile en üstü arasında 1 lt oynuyor benim bildiğim..


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
aslında ben de 1 lt. olarak öngörmüştüm ancak bu durumda daha fazlaymış gibi görünüyor. kitapcığı karıştırdım bununla ilgili bir bilgiye ulaşamadım.


Çevrimdışı ultraslan911

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 67
    • Profili Görüntüle
AUB kodlu motor için 1lt iki çizgi arası BBZ içinde muhtemelen aynıdır ikiside 101 bglik 16V lik 1.4 ltlik motor


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
iki çizgi arasının 1 litreye denk geldiğine karar verdiğimize göre 2. soru olarak sorduğum, yağ doldururken dikkat etmemiz gereken bir nokta olup olmadığıdır. çünkü, dediğim gibi 750 ml. yağ eklememe rağmen, iki çizgi arasındaki mesafenin yarısı kadar bir artış oldu.    
 
  bir de bundan ayrı olarak geliştiriğim bir tez var ki;  30.000 km ye kadar yetkili serviste yapılan bakımlarında shell helix marka yağ kullanılıyordu. ve her 10.000 km. boyunca 1 mm. bile yağ eksiltmesi olmadı.  ne zaman ki aracın bakımını sanayide, yağı kendim alarak yaptırmaya başladım, o zamandan beri yağ eksiltiyor. benim kullandığım yağ castrol magnatec. yağ değiştirme zamanı gelsin yeniden shell helix kullanacağım. sizce olası bir durum mu yağın markasına göre eksiltme yapması.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com

Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
her ikisi de aynı. önceki yağ shell helix'de, şimdiki yağ castrol magnatec'de 10/40 viskoziteli. eklediğim yağda tabi ki 10/40 magnatec. benim sözünü ettiği vizkoziteden daha çok marka farkından dolayı kimyasal vb. farklılıklar nedeniyle eksiltmeye olabilecek etkileri.  sizce olası bir durum mu


Çevrimdışı ultraslan911

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 67
    • Profili Görüntüle
yağın markası etkiler çünkü hepsinin ayrı kimyaları var....yalnız shelin yağı bildiğim kadarıyla castrol ve mobilden sonra gelir bu yüzden shellde eksiltmeyip castrolde eksiltmesi ilginç...unutmadan birde araçta lpg varmı?


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
aracımda lpg yok. ve işin ilginç kısmı, daha öncede belirttiğim gibi, 30.000 km. gelene kadar her 10.000 km. bakımında 1mm. bile eksiltmezdi. 30 - 35.000 aralığında birden bire ne olduysa eksiltmeye başladı. en belirgin değişiklik ise yağın markasının değişmiş olması. evet dediğiniz gibi shell, castrol ve mobilden sonra geliyor ama durum bu şekilde. hem bi ara skoda shell'i öneriyordu :)


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Benim arabanın kitapçığında ''yağ üst çizgideyse sorun yok, daha alttaysa üst çizgiye gelene kadar ekleyin'' diyor.(1,2 AZQ motor)
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)