škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Astra J rüzgar gibi geçti gitti...

turker · 110 · 52607

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bugün ethemle biraz mıncıkladık benim çok hoşuma gitti.Aracın bi önceki H kasa 1.3 motoruna göre gidişi vs çok farklı.H kasada 1500-2000 e kadar ölü ama 2000 den sonra anlamsıca bi tork ve güç patlaması olan nereye gideceğini şaşırsan bi motor vardı bu kasada o sorunu kaldırmışlar motor benzinli gibi güzel devirlenerek homojen gidiyor vites geçişleri vs çok rahat birde aracın her tarafının deri olması ayrı bi güzellik olmuş.Kapı iç döşemeleri bile komple deri bir diğer hoşuma giden şeyde ambians aydınlatmaları çok güzel ve yerinde olmuş kıskanmadım değil yani :D

Yol tutuşu konusunda pek bilgim yok o konuda ilker abi daha detaylı bilgi verecektir zamanla.Süspansiyonları 17 jantlara göre dandun değil ama arka sspansıyonlar sanki önlerden daha iyi gibi geldi pamuk gibi kasisleri hiç hissettirmiyor arka tarafı.

Can alıcı bir diğer nokta ise AFS farlar olmuş.Kullandığım her saniye ben burdayım diye bağırdı durdu :D Sellektörü biraz gecikmeli geliyor onun haricinde farlarda süper.

Bluetooth olayınıda kurcaladım sadece rehberi eşleyip telefon üzerinden görüşme yapılıyor telefonu medya oynatıcı olarak kullanamıyorsunuz.

Yarım saatlik incelemeden aklımda kalanlar bunlar bir tek eksiği var o da cam tavan olayıda olsaymış daha bi hoş olurmuş :D













Çevrimdışı etms

  • Platonik ST Üyesi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 596
    • Profili Görüntüle
Yalıtımı ve devirlenme anındaki homojenliği çok hoşuma gitti benim de. Daha önce birçok araçta aynı motoru kullanmama rağmen, bunda çok iyi adapte edilmiş, sanki farklı bir motor kullanıyormuş gibi hissettim. İçeride motor sesi hiç rahatsız etmiyor, düşük devirde titreşim de yok neredeyse. İç mekan kalitesi, ambians aydınlatmalar, tuşların konumlandırması, AFL'nin yaptığı hareketler zaten araç 'olmuş' demenize yol açıyor. Donanım da fazlasıyla yeterli maşallah. Tekrar hayırlı olsun dileklerimi buradan da iletiyorum. Kazasız belasız kullan inşallah İlker Abi. :)
Mıncıklama için haber verdiğiniz için de ayrıca teşekkür ediyorum her ikinize de. :D
« Son Düzenleme: 27 Kasım 2014, 00:01:58 Gönderen: etms »


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: etms;486789
Yalıtımı ve devirlenme anındaki homojenliği çok hoşuma gitti benim de. Daha önce birçok araçta aynı motoru kullanmama rağmen, bunda çok iyi adapte edilmiş, sanki farklı bir motor kullanıyormuş gibi hissettim. İçeride motor sesi hiç rahatsız etmiyor, düşük devirde titreşim de yok neredeyse. İç mekan kalitesi, ambians aydınlatmalar, tuşların konumlandırması, AFL'nin yaptığı hareketler zaten araç 'olmuş' demenize yol açıyor. Donanım da fazlasıyla yeterli maşallah. Tekrar hayırlı olsun dileklerimi buradan da iletiyorum. Kazasız belasız kullan inşallah İlker Abi. :)
Mıncıklama için haber verdiğiniz için de ayrıca teşekkür ediyorum her ikinize de. :D


Canımız çekti haa :)


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;486790
Canımız çekti haa :)


Gel sanada mıncıklatalım :D:D


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Kadir bu fotoğrafları yayınlayarak üzerimden büyük bir yük aldınız çok makbule geçti söyleyim...

İzlenimleriniz benimkilerle tamamen örtüşüyor. Şimdi ben de yazmaya başlıyorum...

Emin gün farkıyla kaçırdın ama nasıl olsa görüşürüz inşallah ;)


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Bayii de aracı incelediğimde benim de ilk dikkatimi çeken ambiyans aydınlatmaları olmuştu, gerçekten çok güzel.
 
AFL ise tartışılmaz.
 
Aracı kullanma şansı bulamadım hiç, arka süspansiyonlar tam bağımsız değil, ancak Opel'in sanırım adı Watts olmalı özel bir tasarım ve sistemi var, yol tutuş konusunda da oldukça beğeniliyor.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Çok şükür benim için uzun sayılabilecek bi beklemeden sonra güzel bir renk ve donanımla istediğim Astrayı aldım.

Öncelikle araç 2011 model Astra 1.3 ecoflex CDTI Cosmo, 17 bin km'de ilk sahibinden (bayiye bırakıp 2012 1.3 cosmo sedan 2 bin km'deki test aracını almış. Kendisi ile de görüştük konuştuk, Kdz Ereğli'de meşhur bir lokantanın sahibi. Arabayı kızkardeşime bile kullandırmadım dedi :)

Fotoğraflar için Kadir'e teşekkür ediyorum ;)













İlk hissettirdikleri

İlk hissettiğim şeyin "kalite" olduğunu net söyleyebilirim. Aracın her ayrıntısıyla uğraşıldığı belli. Etrafınızı kalite ve donanım sarıyor. Yakınlarımdan da arabadan anlayan anlamayan, bayan erkek ilk yorumlar özellikle iç tasarımın mükemmel olduğu yönünde. Dıştan da AFL'ler çok çekici. Bi alman ekolü araçta hakim, kapı tokluğu, iç detayların güzelliği, güvenlik hissi, ilk hissettirdikleri...

Genel tasarım

Makyajlı kasası dıştan kesinlikle daha güzel. Ama bu aracı aldığım paraya ancak 2013 edition alabiliyordum. Az daha koyup makyajlı sport (direksiyon ve jant artıları var gözümde, koltukta cosmo daha iyi bence aile kullanımı için) alınabilirdi ama Cosmo da Cosmoymuş gerçekten. Kapı içlerinin deri olması sadece cosmoda var. Sport'a kadarki donanımlarda kapı içleri kumaş. Koltukların deri/kumaş kombinasyonunda olması çok hoşuma gitti. Koltuk tasarımları ve kumaş kısımları da ayrıca güzel. Koltuğa oturduğunuzda ergonominin üst düzeyde olduğunu hissediyorsunuz. Her şey olması gerektiği yerde. Kokpitte fazla tuş olduğu eleştirilse de bence kattığı hava güzel. Kırmızı ambiyans aydınlatması, kapı içi ve vites altı ledler çok iyi düşünülmüş, arabaya resmen sadece sürücüsü değil, çoluk çocuk, ebeveyn herkes beğensin diye uğraşılmış :)

Diz mesafeleri çok iyi olmasa da "iyi", ceratoda en güzel şey önde arkada çok geniş mesafeler sunması idi. O kadar olmasa da kesinlikle C sınıfı için yeterli.

Direksiyon ve şoför koltuğu 4 yönlü ayarlanabiliyor, ideal sürüş pozisyonunu bulmak çok kolay.

Motor

Araçta çoğunluğumuzun bildiği 1.3 CDTI 95 hp 190 Nm'lik (nam-ı diğer MultiJet) motor kullanılıyor. Bu motoru 90'lık olarak lineada, 95'lik olarak corsada daha önce kullanmıştım ve alt devirlerin cansızlığı canımı sıkmıştı. O yüzden bu aracı almadan önce ailece gidip denemiştik.

Bu kasada 1.25 hacmindeki bir motor ile 1,5 tonluk C sınıfı araç nasıl yürütülür konusunda gerçekten emek harcandığı belli. Hani "rafine" tabiri var ya, motor-şanzıman ikilisi J kasa astra için tam olarak rafine edilmiş. Bunu tamamen şanzımana isnat edenler var fakat katılmıyorum. Araçta yazılım ile turbo ve enjeksiyon üzerinde tam bi optimizasyon yapılmış. Tork bandı benzinli kadar homojen hissettiriyor. Astra H kasayı da önceki hafta 2 defa test ettim. O kasada tork patlaması şeklinde bir dağılım var. Tork patlaması aslında güzel hissettiriyor ama alt devirler daha canlı olsa da diyor insan. J kasada tam olarak bu yapılmış. %80 yazılım optimizasyonu diyorum, belki turbo da farklıdır, %20 de şanzıman oranları bence. Şanzımanın 5 ileri olması vites değiştirme ihtiyacını azaltmış. 6 ileri de iyi bi şey ama bence daha büyük motorlarda...

Motor yeterli mi???

1.6 CRDI makinesinden sonra, hele ki dizginlenmemiş 115'lik (güncel 128'ikler aslında dizginlenmiş. Kalkış hisleri daha düşük. 115'lik ilk 1.6 crdi'ler basınca kuduruyor, ilk 2 vites gaza fazla basınca direk patinaja düşüyor yeni lastikle bile) tabi ki 1.3'lük ünitenin çekişi düşük. Ama yeterli. 1.6 benzinli araç kullanmış birisini rahatlıkla tatmin eder. 1.6 dizelden geleni biraz benim gibi düşündürür (şunun 1.6'sına bineydik diye) :)

Benim gözümde aracın tek ama tek eksisi bu motor arkadaşlar. O da gaza basmadan atlayan bir arabadan buna geçtiğim için. Bu eksi için "hayal kırıklığı" diyemem. Moral bozacak kadar değil yani. Sadece 1.6 cdti olaymış hedefi tam ortadan vururmuşuz hissi, ama temiz bi 10-15 kağıdı daha gözden çıkarmak gerekir ki mümkün değildi benim açımdan.

Yalıtım çok methediliyor, bence de iyi fakat lastiklerim sertleşmiş ses yapıyorlar biraz. Değiştirdiğimde daha güzel olacak inşallah.

Yol tutuş

Astrada edition ve enjoy active donanımlarında olmayan, sport ve cosmo donanımlarında olan Watts bağlantılı arka süspansiyon mevcut. Tam bağımsız olmayan, ancak yarış araçlarında kullanılan bir sistemmiş : http://www.youtube.com/watch?v=an59xj5MBgk
Bunun etkisi mi yoksa genel şasi-süspansiyon kombinasyonunun başarısı mi bilemem ama araç gerçekten çok iyi yol tutuyor. Ani direksiyon çevirmelerinde özellikle arka aksın toparlaması müthiş. Focus 3 kullanmadım ama 1 ve 2'ye göre bi tık daha iyi yol tuttuğunu düşünüyorum. Focus 1 ile karabük-amasra arası virajlı yolların tadını çıkarmıştım, o hissi fazlasıyla veriyor. Şehr içi tadımlık sert girdiğiniz yerler vardır ya, o tarz ama kaygan bir yerde bugün iyice zorladığımda önden understeering'e sokabildim, ama şunu söyleyim ki üzerindeki lastikler 2011 model orjinal hankooklar ve arkalar güzel fakat önler yıpranmış. 1-2 hafta içinde lastikler değişecek zaten. Kısaca aracın ani direksiyon tepkilerine "kedi gibi" cevap verdiğini söylemeliyim.

Cerato belli limitlerde iyi yol tutan, ancak yumuşak süspansiyonları nedeniyle yüksek hızlarda tam anlamıyla güven vermeyen bir yapıdaydı. Onun da zayıf noktası bu idi. Ağırlığı ile yol tutuyordu adeta. Spor yay ile çok güzel olurdu deyip başka başlığa geçelim :)

Tüketim

Astra J 1.3 cdti için çok güzel tüketim verileri paylaşılıyor. 4 litreye düşürmek zor değil anladığım kadarıyla. Ş.içi 5.5 gibi paylaşımlar var. Fakat 2 günlük kullanımımda daha yüksek olduğunu gözlemledim. Belki aracım km itibariyle henüz açılmamıştır. Devir çevirmek gerekebilir. Ya da son bakımına 5-6 bin km fakat 1 sene önce girmiş. Bakımda sonra düşer mi bilemiyorum.

Gerçi arabayı kdz.ereğliden karabüke zorlu yol şartlarında getirdim. Akşama doğru çıktım yola, uzun rampalar, sürekli virajlar, dinmeyen yağmur, yol yapımları, devrilmiş kamyon, yola atlayan domuz, bende göz kuruluğu vs her şey vardı. Basacak şartlar ise hiç yoktu. Normal kullanımla diyelim, 5.1 litre yb ortalaması ile karabüke girdim. Toplam 160 km idi. BU değerin ş.içinde fazla yükselmemesini beklerdim ama kısa mesafeler, testler vs 2 günde 60 km falan eklendi ve ortalama 5.7'ye çıktı (uzun yol dahil). Demek ki ş.içi de 7 küsür yakmışız.

Bahsettiğim uzun yol koşullarında rampaları çok rahat parmak ucu gazla çıkan cerato da aynı yakardı, fazla yakmazdı eminim. Ş.içi de son zamanlar 7'nin biraz altında yakıyordum. Yani 1.3'ün bi ekonomisini henüz görmedim ama bu konuda bakım/soğuk/rodaj durumlarını da göz ardı etmeden biraz daha kullanıp öyle yorum yapmak isterim.

Donanım

Aracın en cazip yönü nedir derseniz doannım ile yol tutuş arasında tereddüt ederim. Çünkü donanım hastası biri değilim. 1. önceliğim motor+yol tutuş, yani araç dinamikleri. Ama cosmo kullanmaya başladıktan sonra AFL nasıl gerekli bir şeymiş, arkayı bırak, ön park sensörü bile ne kadar faydalıymış, bayadır unuttuğum hız sabitleyici ne rahatlıkmış, direksiyondan çoğu şeyi yapmak, el frenine asılmamak, eller serbest tlf konuşması yapmak vs herhalde tadına baktıktan sonra bağımlılık yapma potansiyeli olan şeyler. Uzuuun donanım listesini aşağıya ekleyip, en beğendiğim şeyin AFL+ ve eklentileri olduğunu belirteyim.



Eklentileri içinde de uzun far asistanına da bi parantez açayım. Gece giderken far kolunu 2 defa ileri ittikten sonra göstergede bir ikon beliriyor ve uzun far asistanı aktifleşiyor. Sistem, karşıdan gelen bir araç farını, ya da önünüzde giden bir aracın arka ışıklarını gördüğünde kısaya düşüyor. Bunu yaparken hassasiyeti %90 diyebilirim. Özellikle önde gideni sanki daha kolay algılıyor, karşıdan gelende bazen ufak gecikmeler olabiliyor yol/viraj durumuna göre. Karşıdakiyle yakın bir karşılaşma (viraj çıkışı) olduysa hemen kısaya düşüyor. Uzaktan gördüğünde ise biraz bekleyip öyle düşüyor. Bu arada karşıdaki selektör yaparsa hemen algılayıp kısaya düşüyor :) Ayrıca hızınıza göre farın seviyesi de değişiyor. Hızlandıkça kısalar daha ileriyi gösteriyor.

AFL sistemi araca yaklaşırken çalıştırdığınızda sizi yanarak karşılıyor, sağ sol yukarı aşağı bi dönüyor, hazırım abi diyor :) Ne hikmeti var bilmiyorum ama karizma anlamında manası derin olduğu kesin :) Bunun haricinde keskin ş.içi dönüşlerde dönülen tarafı aydınlatması ve farlarında dönmesi çok faydalı. Sürüşe katkı yapan bu gibi özellikleri seviyorum gerçekten.

Elektronik park freni, yokuş kalkış sistemi ile entegre bi çalışma şekli var. Sanki yokuş kalkışın 1 kademe ilerisi var ve el freni vazifesi görüyor gibime geldi. İndirmeyi unutursanız kendisi bırakıyor el frenini.

Bluetooth sadece cosmo'da, usb ise sport ve cosmoda mevcut. Yine sadece cosmoda olmak üzere iç hareket sensörlü alarm mevcut. Dijital klima ise sport ve cosmoda mevcut.

Sport'un jantlarını çok beğeniyorum. hatta ilerde (çok binecek olsaydım eğer :)) sport jant va makyajlı tampon düşünebilirim. Ama cosmo jantı da ben burdayım diyor.

Astra alacaklara...

Astra gerçekten alınacak bi araçmış. Yeni kasa belki seneye gelir ama bu kasanın çok başarılı olduğu kesin. Almayı düşünenler, böyle komple bi araç için 1.6 dizel ünite tercih ederlerse altın vuruş olur. Bagaj ihtiyacı olanlar için ise sedanı da yakışıklı ama yaş çok ilerlemeden hb binmek istedim biraz.

Sonraki aracım belki 1.6d astra ya da insignia olur Allah ömür ve afiyet verirse :) Bayide incelediğim makyajlı insignia gerçekten ölümcül darbe gibi olmuş. İç tarasımları tam olarak bana hitap ediyor, 1.6 dizeli de gelecekmiş.



Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Abi bir solukta okudum yazdıklarını. Hepsine teker teker katılıyorum. Sadece bir noktada katılmıyorum sana,o da makyajlı bence makyajsızdan daha güzel değil tip olarak,makyajsızı daha çok seviyorum ben. Biz 2000-20004 arası sıfır Astra G aldık,CD modelidi,o zaman en dolu haliydi,kadife koltuklar falan vardı. O aracın 1.5 katına amcam Golf almıştı sıfır bizle aynı dönemde. Şimdi aynı yaştaki bir Astra ve bir Golfü yanyana koyduğumda inan hiç bir fark göremiyorum. Aynı biçimde bakılmışsa ikiside zıpkın gibi oluyor. Demem o ki  sınıfında liderliğe oynayacak iki araç varsa bunlar tarihinden bu güne kadar her zaman Astra ve Golf ikilisi olmuştur. Ancak boş Golf yerine dolu Astra alabiliyorken başka bir seçenek düşünemiyorum ben.Şu durumda alınacak en mantıklı araçlardan birini aldın diyebilirim. Allah güle güle kazasız belasız kullanmayı nasip etsin. Lastik alırkende adam gibi bir şey al derim. Michelin olur Good Year olur ikisi de iyi lastikler üretiyor. Yine Hankook,Kumho gibi bir marka almak gibi bir hata yapma derim.


Çevrimdışı alperen

  • S E A T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2155
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Burakkayalık

  • Vagkolik
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 132
    • Profili Görüntüle
Hayırlı olsun güle güle binin. Kendi fikrimi verecek olursam bu Opel firmasının araçlarının iç mekandaki kullandığı malzeme halen 2.sınıf sert plastik ve hiç hoşuma gitmiyor(bkz. İnsignia). Sattığı rakamlarda az buz rakamlar değil ama neden bu kadar yoğun tercih edilir hiç anlamam. Bir VW grubu araçlarına öz sürüş havasını ve kalitesini veremiyor. Artı iç tasarımda çok garibime gidiyor. 50 bin tl az para değil ama kullandığı malzemede ortada.Yani kendi kulvarında sınırlı bir firma geliyor bana. O paraya daha güzel VW grubundan araçlar da tercih edebilirdiniz. Hatchback seviyorum diyorsan Bir Seat Leon FR 1.4 TSI 2013, (tam anlamıyla bir başyapıt)  Bir Golf 7 aynı paraya çok daha yakışıklı daha fazla konfor kalite ve güç. Allah kazasız belasız sürmeyi nasip etsin iyi günlerde kullanın.


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Burakkayalık;487179
Hayırlı olsun güle güle binin. Kendi fikrimi verecek olursam bu Opel firmasının araçlarının iç mekandaki kullandığı malzeme halen 2.sınıf sert plastik ve hiç hoşuma gitmiyor(bkz. İnsignia). Sattığı rakamlarda az buz rakamlar değil ama neden bu kadar yoğun tercih edilir hiç anlamam. Bir VW grubu araçlarına öz sürüş havasını ve kalitesini veremiyor. Artı iç tasarımda çok garibime gidiyor. 50 bin tl az para değil ama kullandığı malzemede ortada.Yani kendi kulvarında sınırlı bir firma geliyor bana. O paraya daha güzel VW grubundan araçlar da tercih edebilirdiniz. Hatchback seviyorum diyorsan Bir Seat Leon FR 1.4 TSI 2013, (tam anlamıyla bir başyapıt)  Bir Golf 7 aynı paraya çok daha yakışıklı daha fazla konfor kalite ve güç. Allah kazasız belasız sürmeyi nasip etsin iyi günlerde kullanın.


Başta yazdıklarınıza katılıyorum ancak şuanki aracım seat ibiza ve seat forumunda aktif üyeyim. Muhtemelen yeni kasa octi ve leonu kullanmamışsınızdır ben octi sahibi ve leonu geyet yakından tanıyan biri olarak mqb platformundaki araçlarda malesef golf ve a3 dışındakilerde konfor seviyesi çok düşük. Özellikle leonda forumda kaç tane insan trim sesinden ve torsiyondan dolayı arabasını sattı sevislerle yaka paça oldu. Tip güzel, kağıt üstünde sunduğu şeyler harika ancak leon malesef reeelde olmamış. İyi forumlar


Çevrimdışı Burakkayalık

  • Vagkolik
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 132
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;487181
Başta yazdıklarınıza katılıyorum ancak şuanki aracım seat ibiza ve seat forumunda aktif üyeyim. Muhtemelen yeni kasa octi ve leonu kullanmamışsınızdır ben octi sahibi ve leonu geyet yakından tanıyan biri olarak mqb platformundaki araçlarda malesef golf ve a3 dışındakilerde konfor seviyesi çok düşük. Özellikle leonda forumda kaç tane insan trim sesinden ve torsiyondan dolayı arabasını sattı sevislerle yaka paça oldu. Tip güzel, kağıt üstünde sunduğu şeyler harika ancak leon malesef reeelde olmamış. İyi forumlar


Şu an ki aracım Octavia A5 elegance TSI (2011) Daha öncesinde Golf 5 1.6 Comfortline vardı ondan önce Audi A4 1.8 T Quattro (2006) bir öncede Audi A4 1.8 T (2003) full paket ve Passat 1.8 T (2002) full. Ben içlerinde en çok golfü yadırgadım çünkü bana basit geldi. Audilerden sonra samimi söylüyorum şu an o havayı aratmayan o havayı yakalayabildiğim araç Octavia ve gerçekten mütevazi bir fiyata. İlk başlarda Audi varken Seat ve Skodaya bakmazdım fakat 3 yıl öncesine kadar üretilen modeller (Superb Octavia Leon) 2003-2006 Audi platformunun ruhunu taşıyor kim ne derse desin binmiş kullanmış biri olarak konuşuyorum (Birebir demiyorum!!) . Zaten VW firmasının da amaçladığı hedef budur. Bugün piyasadaki 2010-2014 (bmw mercedes haric) arası araçlar Audi ve VW nin 2006 da full donanımlı araçlarında kullandığı teknolojinin yanında nefes bile alamaz. Bu adamlarda o teknolojiyi biraz daha günümüze uyarlayarak seat ve skoda da kullanıyolar. Bence yarıştığı kulvara fazla bile geliyor bu teknoloji. Bu kaliteyi bu konforu bilmeyen gidip renoya pejoya 60 70 bayılıyo bende ona üzülüyorum.


Çevrimdışı ailotana

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1266
    • Profili Görüntüle
Hayırlı olsun. Opel'in araçlarını hep beğenirim. İç-dış tasarımları, motorları falan gayet güzeldir. Sadece gücü yola aktarmakta sıkıntısı olduğunu gördüm test ettiğim araçların hep. Bunda o sorunda giderilmiş diyorsunuz. O zaman 10 numara araç almışsınız. Güle güle kullanın.


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Burakkayalık;487187
Şu an ki aracım Octavia A5 elegance TSI (2011) Daha öncesinde Golf 5 1.6 Comfortline vardı ondan önce Audi A4 1.8 T Quattro (2006) bir öncede Audi A4 1.8 T (2003) full paket ve Passat 1.8 T (2002) full. Ben içlerinde en çok golfü yadırgadım çünkü bana basit geldi. Audilerden sonra samimi söylüyorum şu an o havayı aratmayan o havayı yakalayabildiğim araç Octavia ve gerçekten mütevazi bir fiyata. İlk başlarda Audi varken Seat ve Skodaya bakmazdım fakat 3 yıl öncesine kadar üretilen modeller (Superb Octavia Leon) 2003-2006 Audi platformunun ruhunu taşıyor kim ne derse desin binmiş kullanmış biri olarak konuşuyorum (Birebir demiyorum!!) . Zaten VW firmasının da amaçladığı hedef budur. Bugün piyasadaki 2010-2014 (bmw mercedes haric) arası araçlar Audi ve VW nin 2006 da full donanımlı araçlarında kullandığı teknolojinin yanında nefes bile alamaz. Bu adamlarda o teknolojiyi biraz daha günümüze uyarlayarak seat ve skoda da kullanıyolar. Bence yarıştığı kulvara fazla bile geliyor bu teknoloji. Bu kaliteyi bu konforu bilmeyen gidip renoya pejoya 60 70 bayılıyo bende ona üzülüyorum.


Orası öyle diğer diğer markalar vag grubuyla ancak yeni yeni yarışabilecek seviyeye geldiler. Ancak benim bahsettiğim şey tamamen yeni nesil mqbler için geçerli. teknolojileri donanımları iç ferahlıkları bagajlar vs bunlara lafım yok ancak alt takım kalitesi, süspansiyon kalitesi ve trim sesleri konusunda yeni nesil bir alt yapının verdiği tecrübesizlikten midir bilemiyorum 2014 cruze aracımdan aldığım yol tutuş ve süspansiyon konforunu alamıyorum. Hem a5 hem a7 octi sahibi Hakan arkadaşımız da bariz şekilde süspansiyon zayıflığı olduğunu söylüyor yeni nesilde