škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

yine mi atesleme bobini yandi acaba?

mkfc66 · 33 · 11476

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;560580
@DDŞ!,
Bende %1500 bobin arızası olduğundan eminimde  eğer son değişimde tümü özellikle  org. bobinlerle değiştirildiyse bu kadar sık bobin sorunu çıkması düşündürücü.


Piyasada parcacilarin bile ayirt edemedigi replika mallar var. onlardan denk gelmis olabilir :)


Çevrimdışı mkfc66

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 198
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkfc66;560566
Dün yine arıza verdi. Usta ilk arızadan sonra 3. bobinde hata verdiği için 3. ve 4. bobinlerin yerlerini bujilerle beraber değiştirdi. Dünkü arızadan sonra bu sabah gittiğimde bu sefer 4. bobinde arıza göründü. Bu iyi haber sanırım :) Şimdi de 1. ve 4. bobinlerin yerini değiştirdik (bujiler değişmedi) ki eğer bir daha arıza verdiğinde cihazda 1. bobin arızası görünürse sorun bobinde, 4. bobin arızası görünürse sorunun 4. bobinin içindeki bujide olduğu anlaşılacak.
Bu arada ustama ayrıca teşekkür ediyorum direkt bobini değiştirip beni başından savabilirdi ama masraf çıkarmamak için uğraşıyor sağolsun...

Tabiatıyla araba dün yine bobin arızası verince bu sabah soluğu yine sanayide aldım ve sorun 1. bobin gözüktü bu sefer. Haliyle sorunun sırasıyla 3., 4. ve son olarak 1. numaralı yerlere takılan ateşleme bobininde olduğu anlaşıldı. Ustam Beru (Doğukan bey de önermişti sağolsun, o yüzden tereddütte kalmadım) marka taktı işçilik dahil 80 TL aldı. İnşaallah bobin maceram şimdilik son bulur...


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mkfc66

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 198
    • Profili Görüntüle
Simdiden gelemem deyip cok da nazlaniyormus gibi gorunmek istemem ama hayirlisi diyelim...


Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkfc66;559807
20000 km once arabam rolantide titreyerek, hirildayarak calismaya baslayip motor ariza isigi sari renkte yanip sonmeye basladi. Yokuslarda da cok zorlaniyordu. Sanayide sorunlu atesleme bobini degisti, birkac gun sonra baska bi bobin de yaninca diger ucu birden degisti. Fakat bugun yani bobinler degistikten yaklasik 20000 km sonra ayni sikinti nuksetti. Yarin sanayiye gidecegim ama bobinleri takan ustayla problem yasadigim icin baska yere gosterecegim. Eger sorun bobinlerdeyse ne yapmaliyim, takan ustanin garantiden degistirmesi gerekiri mi?
Bir de bu bobinin ariza yapmasina lpg sisteminin etkisi nedir? Lpg sistemindeki bir hatanin da bu arizayi ortaya cikarma olasiligi var midir?

aynı sıkıntı bende de var arkadaşlar sarı motor arıza lambası yanıp sönüyor, motor güçten düştü, gazı yeyip yememe konusunda kararsız :D , rölantide tekliyor, gaz veya benzinde de aynı. vb.. bakalım bugün verecem tamirciye. bakalım ne diyecek. sonucu yazarım arkadaşlar


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
[MENTION=10146]varadin[/MENTION],
Geçmiş olsun.İnşallah bobinle sınırlı kalır.


Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;574515
[MENTION=10146]varadin[/MENTION],
Geçmiş olsun.İnşallah bobinle sınırlı kalır.

inşallah. okuduğum kadarıyla üst kapak falan denmiş, iticiler falan denmiş. bunlardaki sıkıntı bobinin yanmasında etken midir? bir de lpg'yi başka bir benzin istansyonunundan aldım. lpg'nin kalitesiz olması bir etken olabilir mi?

usta aradı 4. silindirdeki bobinin yandığını söyledi. diğerlerinin de durumunun iyi olmadığını söyledi. ben de değiştir dedim. orjinal tanesi 100 liraymış. 4 tane 400 lira bujiler de 50 işçilik falan ne olur bilmem. yahu bu arabaya harcadığım paranın haddi hesabı yok arabayı neredeyse sıfırladım. :D

teşekkürler...
« Son Düzenleme: 12 Mayıs 2016, 12:14:18 Gönderen: varadin »


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Bobinle alakali bitmeyen sorun yasiyorsaniz kirmizi bobine gecin bakalim ne olacak :)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: varadin;574546
inşallah. okuduğum kadarıyla üst kapak falan denmiş, iticiler falan denmiş. bunlardaki sıkıntı bobinin yanmasında etken midir? bir de lpg'yi başka bir benzin istansyonunundan aldım. lpg'nin kalitesiz olması bir etken olabilir mi?

usta aradı 4. silindirdeki bobinin yandığını söyledi. diğerlerinin de durumunun iyi olmadığını söyledi. ben de değiştir dedim. orjinal tanesi 100 liraymış. 4 tane 400 lira bujiler de 50 işçilik falan ne olur bilmem. yahu bu arabaya harcadığım paranın haddi hesabı yok arabayı neredeyse sıfırladım. :D

teşekkürler...
@varadin,
LPG' nin ancak şu etkisi olabilir. Benzine nazaran motorda yanma ısısı daha yüksek oluyor. bu ısıda üst kapaktada etkili oluyorsa belki.Ancak LPG bu motorlar için uygun olmadığını hem yetkili servis ustaları söylüyor hemde özellikle sibop kayıtlarının ısı nedeniyle esnekliğini kaybederek sibop yanmalarına neden olduğunu bir yığın yabancı forumda da okumuştum.Hoş benim araç daha 31.000 km civarındayken üstelik LPG' yi koklamadan 3. silindirde sibop yaktı o ayrı.
Sizin araç kaç km. de belirtmemişiniz Aslında  ortalama 150.000 km yi devirmiş bu sözde modern (!) motorlarda her an her şeyi beklemek normaldir. Benim eski favorit ve felicialarda 300.000 ni devirip hala kompresyonu 12 nin üstünde olan çok araç görmüştüm.Hele hele o tarihlerde Uludağ servise akşam kör bir vakitte gelip yağ değiştiren bir sigortacının aracı kapak dahi açmadan 365.000 km görünce hayretle içinde kalmıştım. alt tarafı benimki 1994 o ise 1990 modeldi. Şimdikileri bırakın bu km'yi, 200.000 km' yi kapak açmadan yada sekman atmadan görsün,....... nerde o eskiler?
Bobin yanmasında konu edilenler etkinmidir tam bilemiyorum. Daha evvelcede yazmıştım Benim araçta bobin yandığında Balıkesir servisteki ustaya sorduğumda "ya bobin fabrikasyon problemlidir yada bu silindir ile ilgili ilerde bir sorun yaşayabilirsin" nedenini o anda bende sormadım, o da açıklamadı ama neredeyse 10.500 km yaptıktıktan sonra aynı silindirin emme siboplarının yanması bir ilişkinin göstergesi mi, yoksa bir garip tesadüf mü açıkçası bilmiyorum.
« Son Düzenleme: 12 Mayıs 2016, 14:22:26 Gönderen: bipekkan »


Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ;574561
Bobinle alakali bitmeyen sorun yasiyorsaniz kirmizi bobine gecin bakalim ne olacak :)


yok ilk defa karşıma geldi böyle bir durum. umarım bir daha da gelmez kırmızı bobin de nasıl bişey?  :)

bir de aracın km 155bin de...


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Audi r8 in bobinleri var. normal bobinlere nazaran daha dayanikli ve kuvvetliler


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı Anilx

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 118
    • Profili Görüntüle
bursa'da bobin 75 tl.   değişimi çok kolay. çok para istemişler. benim birader tamirci değil. beraber değiştirdik :) motor kapağının hemen altında. kabloları sök. bobini çıkart.
« Son Düzenleme: 12 Mayıs 2016, 18:42:50 Gönderen: Anilx »



Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Anilx;574625
bursa'da bobin 75 tl.   değişimi çok kolay. çok para istemişler. benim birader tamirci değil. beraber değiştirdik :) motor kapağının hemen altında. kabloları sök. bobini çıkart.


Anil arkadasim merhaba;
Valla 4 adet atesleme bobini 400 TL, 50 tl  buji ve 50 TL iscilikle birlikte yine aylik 500 ve uzeri masrafimizi yaptik :mad: