škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü

sama · 34 · 13427

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı sama

  • Meraklı ST Üyesi
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 279
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar benim arabada 62 amper Platin Elektro akü vardı. Şu anda aküde 2 adet kırmızı ışık yanıyor. Bu da akünün bittiğini işaret ediyor. Şimdi 62 amper normal mi yani 55 yada 60 ne fark eder ? Orijinali kaçtır? Ve asıl soru akünün alım tarihi 09.07.2010. Daha 4 sene dolmadan akünün bitmesi normal midir ?


Çevrimdışı fabiaman

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Valla bende 2004 skoda var üzeridne orjinal aküsü bu sne bitmiş bende 60 lık varta akü taktırdım sanırım 72 lin büyük geliyormuş şu an gayet ii bi sıkıntı görmedim.


Çevrimdışı sama

  • Meraklı ST Üyesi
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 279
    • Profili Görüntüle
O zaman benim akünün bu kadar kısa sürede (bana göre) normal değil gibi.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Akü ömrü kullanıma göre değişebilir.4 senede akü bitebilir. Belki elektrik kaçağı olabilir. 2012 model Doblo var bende. Akü bitmedi ama bitmek üzere gibi hissediyorum.
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar akü ler 24 aylık ömür için üretilir ler, ha sizde fazla gittiyse ne mutlu size...
fazla ömür beklemeyin.
ancak şunu da paylaşmadan geçemiyecegim aracınıza yüksek amperlii akü takmadan önce şarj dinamonuzun kaç amper şarj etmeye ayarlı oldugunu araştırın üzerinde yazar. egerki akünüz 45A yada 55A e ayarlıysa ve siz de 70 A veya üzeri akü taktırcaksanız mutlaka şarj dinamonuzu modifiye ettirmeniz gerekecektir. bilginiz olsun
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
hayrettin abi nin dediği gibi fazla yüksek amperli akü takmak şarj dinamosunun sürekli yük altında kalması demek hem aküyü tam dolduramaz hem yakıt tüketimini etkiler


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
kısa mesafelerde sık kullanmakta aküyü negatif etkiler mi


Çevrimdışı palandoken

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 501
    • Profili Görüntüle
72 amper 60 amperden sanırım boyut olarak daha büyük. Yani akü yuvasına 72 amper sığmayabilir. Orjinalinin de 72 amper olduğunu sanmıyorum. 60 amper yeterlidir bence.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Orijinali 60 amper olan akü yuvasına 72 amper sığmıştı Roomster aracımda. Az kullanılan bir araç ise akü bitmesi doğal 4 yılda, başıma geldiğinden biliyorum.

Alternatör 90A şarj ettiği için, usta da tavsiye edince 72 almıştım.


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fmaka;460614
kısa mesafelerde sık kullanmakta aküyü negatif etkiler mi

Kesinlikle doğru, kısa mesafeli kullanım, akünün ömrünü kısaltır...
akünün sürüşte tam manasıyla şarj olabilmesi için far, vs kapalıyken 10 saat yol gitmek gerekli...bu koşulların sağlanamadığı durumda akünün şarja verilmesi doğru olur.
Fabia 1 de orijinal akü 44 AH lik Akuma...
değişimde 60 lık akü tercih edilirse sorun çıkmaz alternatör açısından...daha büyüğü zaten akü kasasına sığmaz.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Akünün bitmesi diye bir şey söz konusu değildir. Benim araç gibi yılda ortalama 5.000 km yapıyorsanız ve aracınız kışın anca 1000 km yapıyorsa akü elbette boşalacaktır.
Akünün bittiğine karar vermeniz için aküyü boşta yüksüz ölçeceksiniz göz başına 1.74 V hesabıyla toplam 10.44 V altına düşmüşse aküde kalıcı sülfatlaşma başlamış demektir ve ölçtüğünüz akü voltajı, bu değerin ne kadar altındaysa o aküyü geri getirmek o kadar zordur. Canlandırma için bazı özel işlemlerden geçirmek gerekir. Birde aşırı şarj nedeniyle akü plakalarından (+) plaka dökülmeye başlar ve bir süre sonra bu tortu kabın altında birikerek (+) ve (-) plakaları kısa devre yapar. Sonuçta o göz devre dışı kalır ve şarj voltajı diğer 5 gözün üstünde kalır. Zamanında fark edilmezse bir süre sonra diğer gözlerde aynı yoldan elden çıkmaya başlar ve akü elden çıkar. Bu nedenle aracın şarj alternatörü çıkışı ile regülatörünün motorun rölanti ve max. devri arasında şarj voltajını 14.4 Voltta tutmasının önemi büyüktür. 2 hafta önce benimde başıma geldi araca çok ihtiyacım olduğu bir anda marş basmadı, gideceim yere taksiyle gitmek durumunda kaldım.
Elimde kendi yaptığım akıllı şarj cihazım olduğu halde 2 yıldır farklı işlerde de kullandığım bir şarj cihazından bahsedeceğim. 2 sene önce BİM' de EINHALL BT-BC 12 BLUE (12 Amper) model bir şarj cihazını sattılar. Normal fiyatı 49 TL. İndirimde ben 24 TL' ye aldım. Aynı cihazın 8 amper'liğini de bu Eylülde sattılar Tek farkı trafo biraz Ufak. Çok Basit ama o derecede akıllıca dizayn edilmiş bir cihaz. Özellikle voltajı iyice düşmüş aküler için bire bir. Bir ara aynısını KİP' da da görmüştüm. Yaklaşık akünün durumuna ve kapasitesine göre 12 -20 saat arasında aküyü tam % 100 şarja aküyü ACITMADAN (!) ulaştırıyor ve 200 Ampere kadar aküleri rahatlıkla şarj edebilirsiniz. Benim aküyü 2010 Aralığında İspanyol ACDELC0 60 A/h ile değiştirmiştim. Anca böyle kullanmaya 3 sene dayanabildi.
Bence ilk fırsatta bu şartj cihazından edinin derim. Fotografı aşağıda
http://www.n11.com/einhell-bt-bc-12-aku-sarj-cihazi-P13238516  
n11 sitesinden aldım ve fiyatı bana yüksek geldiysede, dövizin fırlamasını da düşünmek lazım.
2006 larda bulunan akü kabında orjinal akü AKKUMA 44 A/h vardı. Fakat 60 ve 75(72) A/h aküler de sığıyor. Akü ölçülerindeki fark 44 A/h dar ama yüksek,60 A/h geniş ama alçak 72-75 A/h ler ise tam akü kabı genişliğinde, Org. Akkuma yüksekliğinde. Alternatörün tipi 2000-2007 ilk yarı arası TORQUE-X ALTERNATOR 90 Amp. TXA 1720. Alternatör Diyot grubu çıkışı 16.V DC
Dolayısıyla 60 yada 75 A/h aküleri şarj edip etmeme konusunda bir sıkıntı yok







Çevrimdışı sama

  • Meraklı ST Üyesi
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 279
    • Profili Görüntüle
Bugün itibarı ile Varta 60 amperi 170 TL ye aldım. Belki kazık yemiş olabilirim  ama asıl sorun buradan sonra başladı.
 
 Aküyü aldık geldik takacağız. O da ne, araba açılmıyor. Merkezi kilit devre dışı. Alttan dinamoya akım verdik arabanın göstergeleri ışıkları çalıştı. Ama kapılar açılmadı. Anahtarcı çağırdık şoför kapısının arasına pompa gibi bir şey sıkıştırarak araladı bir şeyler yaptı açtı. Sonra aküyü değiştirdik. Fakat hala merkezi kilit çalışmıyor. Araştırdım pahalıya patlayabilirmiş. Araç şu anda kapılar açık durumda. Kapatsam açılmayacak. Yardım edecek var mı? Merkezi kilit ünitesi nerede acaba biliyor musunuz ?


Çevrimdışı lostar58

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: sama;460573
Arkadaşlar benim arabada 62 amper Platin Elektro akü vardı. Şu anda aküde 2 adet kırmızı ışık yanıyor. Bu da akünün bittiğini işaret ediyor. Şimdi 62 amper normal mi yani 55 yada 60 ne fark eder ? Orijinali kaçtır? Ve asıl soru akünün alım tarihi 09.07.2010. Daha 4 sene dolmadan akünün bitmesi normal midir ?
60 alsanızda aynı 62-64 e kadar aynı takabilirsiniz


Çevrimdışı sama

  • Meraklı ST Üyesi
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 279
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: sama;460661
Bugün itibarı ile Varta 60 amperi 170 TL ye aldım. Belki kazık yemiş olabilirim ama asıl sorun buradan sonra başladı.

Aküyü aldık geldik takacağız. O da ne, araba açılmıyor. Merkezi kilit devre dışı. Alttan dinamoya akım verdik arabanın göstergeleri ışıkları çalıştı. Ama kapılar açılmadı. Anahtarcı çağırdık şoför kapısının arasına pompa gibi bir şey sıkıştırarak araladı bir şeyler yaptı açtı. Sonra aküyü değiştirdik. Fakat hala merkezi kilit çalışmıyor. Araştırdım pahalıya patlayabilirmiş. Araç şu anda kapılar açık durumda. Kapatsam açılmayacak. Yardım edecek var mı? Merkezi kilit ünitesi nerede acaba biliyor musunuz ?

Bu sorunum hakkında yardımcı olabilir misiniz ?


Çevrimdışı sama

  • Meraklı ST Üyesi
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 279
    • Profili Görüntüle