škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.4 16v Turbo???

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
Angara ya gelmek isteyebilirim tabi...serçede enteresan fikirmiş tabi yazılım konusu biraz kurcalayıcı olur mekanik halledilse bile:)


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
serçeyi seçmekteki amaç hafif kasa mekanik motor ucuz yedek parça. ki yapılacak olan turbolu serçenin ömrü ne kadar uzun ömürlü olur bilemiyorum?

eski T stopların blokları çok sağlammış. elimize para geçirelim ne denk gelirse artık turbolu bi kuş serisi girişimimiz olucak. söke taka boza kıra öğrenmek lazım.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Öncelikle bu tubo kit leri beş para etmez. Bende son kasa Fx Coupe varken 105 hp lik motoru canlandırmak için çok araştırma yaptık. Özellikle Kore ve ABD de bu aracın bir dolu parçası var. Aynen sizler gibi sevinip hazır satılan kit lere balıklama atladık. Ne de olsa fiyat ve alınacak güç cezbedici idi. Sonra biraz araştırınca gördük ki hazır kitlerde kullanılan malzemeler çok uyduruk. Biraz daha iyi kitlere bakalım dedik fiyatlar uçtu o zaman da.

Hadi dedik ülkemizin güzel ustalarına baş vuralım. Ondan da sonuç çıkmadı. Sebep de şu,

Öyle 3bine 5bine turbo olmuyor arkadaşlar. Keşke olsaydı. Ha yapanlar var ama sanayiden çıkmazsınız diyiim. HEr şyi adam gibi çalışan riski en az bir turbo uygulamasının maliyeti min 10bin tl.  Bir de bahsettiğiniz 0,5 barlar öyle sandığınız kadar düşük basınçlar değil turbo için. Genelde orjinal turbo araçlarda kullanılan motorun her aksamı ona göre dizayn edilmiş araçların bar seviyesidir 0,5.

Hadi turbo yu taktın araba güçlendi. 75 hp ye göre düzenlenmiş o yürüyen aksam, frenler, aktarma organları o gücü nasıl dengeleyecek. Allah'a emanet duracak o araba ani bir frenlemede.

Ama herşeyi düzgün yapalım zamanım var, param var, proj yapıcam diyosanız zevkli bir uğraş olur.

Ama benim tek aracım var, ileride de değiştiririm diyorsanız hiç girmeyin. Bendeki durum oydu mesela. Düşündüm, 10bin tl turboya gidecek, 1-3bin de ustalara vs ye gitse oldu sana 13 bin masraf. Hadi yarın öbür gün bu aracı sattın, maalesef turbo masrafını üstüne koyamazsın. Zaten meraklısını bulamazsan satamazsın da çünkü genel kanı bu adam motorla oynamış orjinalliğini bozmuş, oo turbo takmış kesn sert kullanıp canını çıkarmıştır şeklinde olacak. Ha baktım illa ki güçlü araba istiyotum, eski aracımı sattım, üstün turbo masrafına vereceğim paranın yarısını koydum orjinal turbo bir araç aldım. Üstüne max bin tl daha verin yazılımınızı yaptırın alın size sorunsuz 200hp araç. .orası mı bozuldu, şurası mı kırıldı derdi olmadan, satılır mı derdi olmadan kuzu kuzu binin.

Uzun lafın kısası zamanın, paran varsa uğraşacak iş arıyorsan, aracın 3-4 hafta sanayide yatsın bişi olmaz diosan hiç durmayın girin turbo işine. ama yok benim amacım sadece güçlü araba diyosanız en mantıklısı yapacağınız masrafı üstüne koyup orjinal turbolu bir araç alın.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;460526
Öncelikle bu tubo kit leri beş para etmez. Bende son kasa Fx Coupe varken 105 hp lik motoru canlandırmak için çok araştırma yaptık. Özellikle Kore ve ABD de bu aracın bir dolu parçası var. Aynen sizler gibi sevinip hazır satılan kit lere balıklama atladık. Ne de olsa fiyat ve alınacak güç cezbedici idi. Sonra biraz araştırınca gördük ki hazır kitlerde kullanılan malzemeler çok uyduruk. Biraz daha iyi kitlere bakalım dedik fiyatlar uçtu o zaman da.

Hadi dedik ülkemizin güzel ustalarına baş vuralım. Ondan da sonuç çıkmadı. Sebep de şu,

Öyle 3bine 5bine turbo olmuyor arkadaşlar. Keşke olsaydı. Ha yapanlar var ama sanayiden çıkmazsınız diyiim. HEr şyi adam gibi çalışan riski en az bir turbo uygulamasının maliyeti min 10bin tl.  Bir de bahsettiğiniz 0,5 barlar öyle sandığınız kadar düşük basınçlar değil turbo için. Genelde orjinal turbo araçlarda kullanılan motorun her aksamı ona göre dizayn edilmiş araçların bar seviyesidir 0,5.

Hadi turbo yu taktın araba güçlendi. 75 hp ye göre düzenlenmiş o yürüyen aksam, frenler, aktarma organları o gücü nasıl dengeleyecek. Allah'a emanet duracak o araba ani bir frenlemede.

Ama herşeyi düzgün yapalım zamanım var, param var, proj yapıcam diyosanız zevkli bir uğraş olur.

Ama benim tek aracım var, ileride de değiştiririm diyorsanız hiç girmeyin. Bendeki durum oydu mesela. Düşündüm, 10bin tl turboya gidecek, 1-3bin de ustalara vs ye gitse oldu sana 13 bin masraf. Hadi yarın öbür gün bu aracı sattın, maalesef turbo masrafını üstüne koyamazsın. Zaten meraklısını bulamazsan satamazsın da çünkü genel kanı bu adam motorla oynamış orjinalliğini bozmuş, oo turbo takmış kesn sert kullanıp canını çıkarmıştır şeklinde olacak. Ha baktım illa ki güçlü araba istiyotum, eski aracımı sattım, üstün turbo masrafına vereceğim paranın yarısını koydum orjinal turbo bir araç aldım. Üstüne max bin tl daha verin yazılımınızı yaptırın alın size sorunsuz 200hp araç. .orası mı bozuldu, şurası mı kırıldı derdi olmadan, satılır mı derdi olmadan kuzu kuzu binin.

Uzun lafın kısası zamanın, paran varsa uğraşacak iş arıyorsan, aracın 3-4 hafta sanayide yatsın bişi olmaz diosan hiç durmayın girin turbo işine. ama yok benim amacım sadece güçlü araba diyosanız en mantıklısı yapacağınız masrafı üstüne koyup orjinal turbolu bir araç alın.


söylediklerinize kesinlikle katılıyorum. zaten bu yüzden ben serçe gibi gözden çıkarılabilecek sağı solu patlasa büyük masraflar açmayacak toptan yansa umrumda olmayacak bir ''ikinci araca'' böyle bir işlem yapma niyetindeyim :)

konu sahibine gleirsek sanırım aracına ziyadesiyle bağlanmış kafadan bir 5-10 yıl kadar binecek belki de son sahibi olacak. o yüzden böyle bir uğraşın merakı içerisinde :)

yoksa söylediğiniz gibi gündelik kullanımda binilecek bir süre sonra satılacak bir araca yapmanın hiçbir mantığı yok.


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;460528
söylediklerinize kesinlikle katılıyorum. zaten bu yüzden ben serçe gibi gözden çıkarılabilecek sağı solu patlasa büyük masraflar açmayacak toptan yansa umrumda olmayacak bir ''ikinci araca'' böyle bir işlem yapma niyetindeyim :)

konu sahibine gleirsek sanırım aracına ziyadesiyle bağlanmış kafadan bir 5-10 yıl kadar binecek belki de son sahibi olacak. o yüzden böyle bir uğraşın merakı içerisinde :)

yoksa söylediğiniz gibi gündelik kullanımda binilecek bir süre sonra satılacak bir araca yapmanın hiçbir mantığı yok.



Tespit çok doğru DDŞ! Uzun süre binmeyi belkide son sahibi olmayı düşünüyorum :) dertler peşimi brakmasada :knp:

Turbo konusuna şu sebeple girdim...Yurt dışında yapılmış ve yürüyen bir kaç örnek var...Türkiyedede acaba varmıdır yada meraklısı varmıdır felan öğreneyim dedim...

Ama diğer arkadaşın dediği gibi TR de çoğu kişi günlük kullanım al sat kullan vs takılıyo aracıyla... :sopa:

Heee bi konuyada açıklık getireyim...öyle kenarda 15-20 binTL'm felan yok yarın öbürgün hemen bu tip işler yapıcak durumum hiç yok ama booll boool zamanım var ve olucakta ben bu uzun zaman içinde bir şeyler yapmayı düşünüyorum yavaş yavaş kasmadan... :gkhn:

Bu gibi konu başlıkları sadece işin araştırma evresi

Katkısı olan herkese teşekkürler... :D


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: musti22160;460707
...öyle kenarda 15-20 binTL'm felan yok yarın öbürgün hemen bu tip işler yapıcak durumum hiç yok ama booll boool zamanım var ve olucakta ben bu uzun zaman içinde bir şeyler yapmayı düşünüyorum yavaş yavaş kasmadan... :gkhn:

Bu gibi konu başlıkları sadece işin araştırma evresi...
Madem vakit bol ve turbo da meşakkatli bir iş, motora uygulanan blue print denilen işlemleri araştırın. Favorit' e uygulandığında güç 70-75HP dolaylarında oluyor ve motor ömrü kısalmak yerine aksine uzuyor.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Abi blue print olayini arastirdim gercekten tecrube ve ustalik istiyor yoksa cok sikintiymis. İstanbulda layigiyla yapan 1 tane adam var onun insafina kalmak lazim. Ulkemizdeki bircok ralli aracinda bile uygulanmayan bit islem bazi kirik insanlar ugrasip yaptiriyor. Yapilirsa cok guzel olur ama.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: DDŞ!;460897
Abi blue print olayini arastirdim gercekten tecrube ve ustalik istiyor yoksa cok sikintiymis. İstanbulda layigiyla yapan 1 tane adam var onun insafina kalmak lazim. Ulkemizdeki bircok ralli aracinda bile uygulanmayan bit islem bazi kirik insanlar ugrasip yaptiriyor. Yapilirsa cok guzel olur ama.
O adam da Onno Usta diye hatırlıyorum.:wnk:


Çevrimdışı lostar58

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
bu işlem olursa motorunda revizyon yapılması iyi olur


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: lostar58;460927
bu işlem olursa motorunda revizyon yapılması iyi olur
En azından motorun çok iyi durumda olması gerekir.:wnk:


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
evet sanırım onno ustaydı da o adam benim çocukluğumdan beri var yaşıyo mu hala? :D


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
evet onno usta var istanbulda ki,gerçekten arabamı götürüp emanet edeceğim ustalardan biridir namı ülke sınırlarının dışında

şu an için kesinlikle böyle bir bütçem yok tabiki,ama planım şu yaz a kadar aracın eksiklerini gidermekle uğraşacağım oda çok kolay olmuyo tabii şimdide arka kampananın balatası bitmiş cayır cayır sürtüyo masraflar birikiyo...neyse komple boyada yolda görünüyoki..muhtemelen yaptıracağım en son şey bu olacak galiba...

sonuç olarak eksikleri tamamladıktan sonraki ilk işim Turbo işini ön plana çekmek...

X bir forumda 1.3 getz e turbo uygulatan bir arkadaşın konusunu okumuştum...adam basit bi turbo olsun çok güç vermesede olur diye yola çıkmış ve uygulamanın verimini fark edince kendini tutamayıp yüksek basıçlara ve güçlere doğru yol almış..

sonuçmu ? bu iş aracın fiyatını geçmiş galiba :)

Hayırlısı!!!


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
O getz bir saka makinesi , dediginiz gibi yapilan masraf aractan pahaliya gelmis. Yanlis hatirlamiyorsam yakit olarak bile farkli bisey katiyordu depoya.


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
Metanol kit kullanıyor...metanol kit standart araçtada kullanılabilir...birde mazda rx5 vardı galiba oda su ile enjektör soğutma sistemi yapmıştı...30-40 hp artıştan bahsediyordu ?


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kaptan52;461276
O getz bir saka makinesi , dediginiz gibi yapilan masraf aractan pahaliya gelmis. Yanlis hatirlamiyorsam yakit olarak bile farkli bisey katiyordu depoya.


Benzinlileri ancak soğuk şaka olabilir 5 sene bindik kalkışta tüm gücünü yere verebiliyordu bi o iyiydi. Çünkü patinaj çekemiyodu :))))