škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

golf 1.6 tdi - megane 3 1.5 dci

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
verileri otohaber test yıllığından alıyorum. malum son zamanların en çok merak edilen makinesi 1.6 tdi.

 golf 6 1.6 tdi test verileri: ( manuel şanzıman )

0-50 = 3.67 sn
0-80 = 7.86 sn
0-100 = 11.52 sn
0-120 = 16.66 sn

esneklik verileri:

60 - 100 = 9.63 sn  4. vites
80 - 120 = 13.80 sn 5. vites

test yakıt tüketimi : 5.8 lt / 100 km

megane 3 1.5 dci 105 bg test verileri:

0-50 = 3.82 sn
0-80 = 8.02 sn
0-100 = 12.16 sn
0-120 = 17.28 sn

esneklik verileri:

60 - 100 = 9.1 sn  4. vites
80 - 120 = 13.12 sn 5. vites

test yakıt tüketimi : 5.8 lt / 100 km

yukarıda görüldüğü gibi 1.6 tdi 105 bg golf ile 1.5 dci 105 bg megane 3 arasında uçuk bir performans farkı yok. muadil güç seviyelerindeki araçlar ilede bir uçuk fark olacağını düşünmüyorum. ancak şu bir gerçek ki eski 1.9 tdi pd  motorların esnekliği ve seriliği bu makinelerin hiç birisinde yok.

ancak 1.6 tdi alınacaksa kesinlikle manuel alınmalı.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
s40 1.6D drive :

0-50 = 3.42 sn
0-80 = 7.82 sn
0-100 = 12.31 sn
0-120 = 16.89 sn

esneklik verileri:

60 - 100 = 8.97 sn  4. vites
80 - 120 = 12.24 sn 5. vites

test yakıt tüketimi: 5.1 lt/100 km

en şaşırtıcı olan:

s80 1.6d drive

0-50 = 3.90 sn
 0-80 = 8.57 sn
 0-100 = 12.92 sn
 0-120 = 18.95 sn

esneklik verileri:
 
 60 - 100 = 12.2 sn  4. vites
 80 - 120 = 16.9 sn 5. vites

test yakıt tüketimi: 6.3 lt/100 km


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
favori iki dizelim:)

Fiat Bravo
105 hp 290nm 0-100 11,3
               120hp  300nm 0-100 10,5

Pug 308 1,6 HDİ 112hp 270(285)nm Auto6R 0-100 11,4


Çevrimdışı tufan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Esneklik konusunda 1.6 TDI biraz sıkıntılı.Yahu zaten arabanın beygir gücünden ne kadar gittiği anlaşılıyor.Millet en az 110 HP yapıyor sen 105' de bırakıyosun arabayı.Yap bi 115-120 millet motor görsün.Ha madem 105' de bırakıyosun bari torku yukarılara çek.Adamlar Giulietta' ya 105 HP koymuş ama 320 NM torku basmış arkadaş.Şu 140 HP olanlar bi gelsede millet 1.6 dizel motor görse bari :)
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: crash;160021
Esneklik konusunda 1.6 TDI biraz sıkıntılı.Yahu zaten arabanın beygir gücünden ne kadar gittiği anlaşılıyor.Millet en az 110 HP yapıyor sen 105' de bırakıyosun arabayı.Yap bi 115-120 millet motor görsün.Ha madem 105' de bırakıyosun bari torku yukarılara çek.Adamlar Giulietta' ya 105 HP koymuş ama 320 NM torku basmış arkadaş.Şu 140 HP olanlar bi gelsede millet 1.6 dizel motor görse bari :)

servise bir 1.9 tdi golf V gelirse onunla direkt test sürüşüne çık sonra birde 1.6 tdi olanla. güya aynı bg deler ama esneklik konusunda alakaları bile yok.  1.9 lar kağıt üzerinde zayıf görünsede akıllara zarar esneklik verilerine sahip şahane makineler.

buda fiat 1.6 105 bg 290 nm tork veren motoru için linea test verileri:

0-50 : 3.65 sn
0-80 : 7.66 sn
0-100 : 11.4 sn
0-120 : 16.94 sn

60-100 : 9.98 sn
8*-120 : 12.04 sn

1.6 lt hacmi e yakın seviyelerde aynı güç seviyesindeki tüm makineler hemen hemen aynı performansa sahipler.  linea da da en büyük etken kasa hafifliği motordan ziyade.
« Son Düzenleme: 22 Kasım 2010, 22:31:55 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı Baran35

  • Boutique Wax Maniac
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 446
    • Profili Görüntüle
Manuel arabayı o çok becerikli(!)  otohaber test sürücüleri nasıl kaldırıyor bilmiyorum ancak;

Arka arkaya 2 kerede bile çok farklı sonuçlarla kaldırabilirler bir testte Golf bir testte megane bir testte s40 yada 308 marka model fark etmez önde diğerileri geride gözükebilir.

Bundaki en büyük etkende 0-X te olan sürelerdir sonuçta 0 dan kaldırmada beceri devreye giriyor manuel araçta diğer ölçümler genelde tutarlıdır belli hızda belli devirde belli viteste 3 aşşa 5 yukarı aynı sonucu alırsın ölçüm aletleriyle.

Not: S40 ın 5.1 yaktığı yerde Megane ve Golf 5.1 den az yakar. Bana çok saçma geldi.

PSA 110luk motor Renault DCI ve 1.6 TDI dan fazla yakan bir motor.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Çok teşekkürler Yunus Emre. Bu test yıllığı yeni mi çıktı, yoksa geçmiş senelerin yıllığı mı ?
 
 
 
Alıntı yapılan: crash;160021
Esneklik konusunda 1.6 TDI biraz sıkıntılı.Yahu zaten arabanın beygir gücünden ne kadar gittiği anlaşılıyor.Millet en az 110 HP yapıyor sen 105' de bırakıyosun arabayı.Yap bi 115-120 millet motor görsün.Ha madem 105' de bırakıyosun bari torku yukarılara çek.Adamlar Giulietta' ya 105 HP koymuş ama 320 NM torku basmış arkadaş.Şu 140 HP olanlar bi gelsede millet 1.6 dizel motor görse bari :)

Bu kadar küçük farklara takılmamak lazım. 115 değil de 105 olduğu için cinnet getirtecek motor değil bunlar.:) 105 hp motorda 320 nm tork olması ise hiç normal değil. Daha önce de belirttiğim gibi, 1.6 motordan 320 nm torku üretebilip de gücü 105'de lark diye kesebilen mühendislere şaşmak lazım. Ben bu 320 nm torku versiyonu mutasyona uğramış, eğilmiş bükülmüş bir motor olarak görüyorum.
 
 
Bir de 1.6 TDI'a fazlaca haksızlık yapılıyor. Motor'un belirgin bir zayıflığı falan yok. Sorun 1000 devirde 53.6 km/s çeviren kol gibi şanzımana sahip olmasında. 1.6 TDCI'a o şanzımanı uygulasanız gene çok güzel sonuçlar ortaya çıkmaz. 1.6 TDI 13 küsür saniyede iyi bile hızlanmış ara hızlanmada.
 
1.9 TDI'ın da marifeti gene şanzımanda. Koskoca 1.9 TDI'da bile 47-50 km/s civarı 1000 devir hızına sahip 5. vites kullanılıyordu.
 
 
Kısacası bana göre 1.6 TDI'da daha önce de şikayet ettiğim üzere şanzıman cimriliği var. Adam gibi bir 6 ileri uygulansaydı çok daha temiz sonuçlar elde edilirdi.
 
 
 
Alıntı yapılan: Baran35;160108
Manuel arabayı o çok becerikli(!) otohaber test sürücüleri nasıl kaldırıyor bilmiyorum ancak;
 
Arka arkaya 2 kerede bile çok farklı sonuçlarla kaldırabilirler bir testte Golf bir testte megane bir testte s40 yada 308 marka model fark etmez önde diğerileri geride gözükebilir.
 
Bundaki en büyük etkende 0-X te olan sürelerdir sonuçta 0 dan kaldırmada beceri devreye giriyor manuel araçta diğer ölçümler genelde tutarlıdır belli hızda belli devirde belli viteste 3 aşşa 5 yukarı aynı sonucu alırsın ölçüm aletleriyle.
 
Not: S40 ın 5.1 yaktığı yerde Megane ve Golf 5.1 den az yakar. Bana çok saçma geldi.
 
PSA 110luk motor Renault DCI ve 1.6 TDI dan fazla yakan bir motor.

Otohaber araçları gayet güzel kaldırıyor gene. Asıl sorun Autoshow'cularda... Otohaber'de 3.6 ya da 3.8 ayarında olan iyi bir 0-50 km/s değeri Autoshow'da aynı araçta 4.3, 4.5 falan olabiliyor. Hatta hiç unutmam; Fabia II 1.4 TDI 80'in Otohaber'deki 0-50'si 3.8-3.9 gibi bir şey iken Autoshow'da 5 saniye olan bir test vardı.
 
 
Bir de 0-100 yaparken 1 kere ölçüp ceplerinde çıkardıkları dörde katlanmış kağıda "13 saniye" yazıp ofise dönmeyecek kadar da profesyonelce ölçüm yapıyorlar. Test kriterleri defalarca kez yayınlandı, ordan inceleyebilirsiniz.:)
 
S-40'ın da Driv"e" diye bir modeli mevcut. Şu an satılan bütün 1.6 dizel S-40'lar bu özel versiyonda. Bu düşük tüketim modeli zaten fabrika verilerine göre de çok düşük tüketime sahip. (Şehir içi 4.9 Şehir dışı 3.4)
 
Focus'ta yer alan, herhangi bir özel ekonomi pakediyle beraber sunulmayan aynı motorun da ciddi bir fark yarattığı yok tüketimde. Yani zaten çok da fazla yakmayan bir motor özel bir uygulama ile bu testlerde gayet normal bir sonuç vermiş.
 
 
 
 
EK: Kontrol ettim de, S-40'a bir de yeni, güçlendirilmiş 115'lik 1.6 dizel eklenmiş. Ama test verilerini gördüğümüz araç muhtemelen 109'luk DrivE modelidir. 115'liğin testini görmedim şu ana kadar. Muhtemelen bayağı kısa süre önce dahil oldu.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı Baran35

  • Boutique Wax Maniac
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 446
    • Profili Görüntüle
Bildiğim kadarı ile DriveE sadece start Stop özelliği ile 1lt ye yakın tasarruf sağlıyor trafikte.

Başka bir geliştirme varmıdır? Ben bilmiyorumda.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
şanzıman oranları ile oynuyorlar.

@seahawk 2010 test yıllığı :)


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
1.6 TDI motor cidden güzel bir motor.Bugün 70-80 km yol yaptım Caddy ile motoru gerçekten beğendim.Ama şanzıman oranlarını beğenmedim.Ticari araç olduğu için oranları uzun tutmuşlar ( yük amaçlı kullanımları düşünerek ).Ama 1.5 tonluk aracı alıp götürüyor rahatlıkla bir sıkıntı yok.Özelikle o turbonun 1500' den itibaren devreye girmesi yokmu fena :D
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: crash;160783
Ticari araç olduğu için oranları uzun tutmuşlar ( yük amaçlı kullanımları düşünerek ).

Benim bildiğim bu durumda kısa olması gerekirdi :confused:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: crash;160783
...Ticari araç olduğu için oranları uzun tutmuşlar ( yük amaçlı kullanımları düşünerek )....

Alıntı yapılan: hakanerdogan;160823
Benim bildiğim bu durumda kısa olması gerekirdi :confused:
:+1::kat:


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Gene dayanamadım karşılaştırmalı tork grafiği çizdim.:++:
 
 
Karşınızda, 105'lik 1.6 TDI'ın güç-tork grafiği üzerine oturtulmuş 1.6 TDCI tork grafiği. Yalnız tork grafiğinde overboost fonksiyonu devrede iken üretilen torku baz aldım. Yani bu yeşil eğri overboost'lu tork eğrisi. Overboost'suzun 1500-3750 devir aralığında biraz daha zayıf olduğunu hatırlatmak lazım.:)
 
 
Buyrun bu da grafik.:)
 
 
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]