škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Silkeleme

abex · 26 · 11629

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fthyrr;454276
servis bana öyle demedi,

047905104A - google bu şekilde yazdığımda değişecek parçanın resmi çıkıyor.
endiksiyon bobini diye geçiyor ismi. tek tek kontrol etmediler gördüğüm kadarıyla.  parçanın fiyatı 230 TL + işçilik alacak servis benden. hafta sonu götüreceğim arabayı. şimdi siz böyle deyince aklıma soru işareti takıldı ?? daha az maliyetli tek bobinde sorun olabilir mi acaba.
@fthyrr,
Çoğu kişi parçanın teknik adını değil piyasa ağzıyla söyleneni bildiği için genellikle bende piyasa ağzını kullanıyorum.Bunlara piyasada ateşleme bobinleride deniyor.Aslı Endüksiyon Bobinidir. Aşağıdaki fotografta Şu ana kadar Skoda Fabia ve Octavia' larda kullanılan endüksiyon bobinlerini verdim sizin araç 68 BG ise soldaki Tümleşik bobin oluyor. Benim aracınkisi ise sağdaki BBY 1.4 16V 75 BG kullanılan tekli bobin.


Çevrimdışı abex

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fthyrr;454244
aynısı bende de oluyor. 2002 model comfort 68 lik

endiksiyon bobininden yapıyor dediler. şimdi de onu değiştirecekler. bakalım düzelecek mi

endiksiyon bobini de 250 tl ye maliyeti oldu bana


kardeş benimkide 2001 comfort 68bg bende bobini değiştirdim 220 tl ye düzeldi ama ustaya subap ayarı vede debriyaj balatasını değiştirince oldu


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: abex;454309
kardeş benimkide 2001 comfort 68bg bende bobini değiştirdim 220 tl ye düzeldi ama ustaya subap ayarı vede debriyaj balatasını değiştirince oldu

Debriyajla ilgili bir problem olmasin? Mesela volantin da degismesi gerekiyordu da goz ardi edildi gibi?:hmm::blm:


Çevrimdışı abex

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ugur A.;454316
Debriyajla ilgili bir problem olmasin? Mesela volantin da degismesi gerekiyordu da goz ardi edildi gibi?:hmm::blm:


kardeş ben daha çok subab ayarından şüpheleniyorum bakalım


Çevrimdışı fthyrr

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
hiç bir ustada anlamıyor. hangisinden olduğunu şunu bi değiştirelim bakalım ondan mı hesabı yapıyorlar.

şimdi hafta sonu o büyük ateşleme bobini ni alacam. sonra da subab ayarı yaptırayım.

subab ayarı nasıl yapılıyor. kaça yapıyorlar.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fthyrr;454408
hiç bir ustada anlamıyor. hangisinden olduğunu şunu bi değiştirelim bakalım ondan mı hesabı yapıyorlar.

şimdi hafta sonu o büyük ateşleme bobini ni alacam. sonra da subab ayarı yaptırayım.

subab ayarı nasıl yapılıyor. kaça yapıyorlar.
@fthyrr,
Sibop ayarsızlığı motorda titreşime neden olmaz.Aynı anda 3-4 işlem yapıldığı için gerçek neden malesef tespit edilemiyor. Ayar gevşekse yani boşluk fazlaysa şakır-şakır ses yapar. Sibop vuruyor denir. Sıkı ise araç kolay kolay sürratlenemez, aracı gaz vermenize rağmen kasıntılı yapar. Baştada dedim bir arıza arama sistematiği yok malesef. Deneme-yanılma metodu. Aynı şekilde debriyajda eskime dışında bazen yağlanma olur. Bu durumda rölantide bir sıkıntı olmaz kalkış sırasında kesik kesik ve darbeli kalkış olur. Kısacası özellikle rölantide titeşimli sallantılı çalışma silindirler arasında bir uyumsuzluğu gösterir ve ateşleme sistemi ile motorun üst kapak-conta ve motor blok içi silindirlerde (Segman) aramak gerekir.


Çevrimdışı abex

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fthyrr;454408
hiç bir ustada anlamıyor. hangisinden olduğunu şunu bi değiştirelim bakalım ondan mı hesabı yapıyorlar.

şimdi hafta sonu o büyük ateşleme bobini ni alacam. sonra da subab ayarı yaptırayım.

subab ayarı nasıl yapılıyor. kaça yapıyorlar.


30-50 tl arası ayarda bi sıkıntı yoksa elletme. ben bi elletttim bi daha randuman tutturamadık


Çevrimdışı izzet55

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 167
    • Profili Görüntüle
Beyler eğer lpg de iken ozellikle 1. ve 2. viteste dusuk devirlerde sirkeleme ve yigilma yapmasının nedeni hatta zaman zaman aracin stop etmesinin sebebi aracta buyuk enjektor memelerinin bulunmasidir iyi bir lpg uzmaninda 40tlye 4 enjektor memesini degistirebilirsiniz. TECRUBE ILE SABIT.
« Son Düzenleme: 26 Mart 2016, 21:51:19 Gönderen: izzet55 »


Çevrimdışı abex

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: izzet55;567430
Beyler eğer lpg de iken ozellikle 1. ve 2. viteste dusuk devirlerde sirkeleme ve yigilma yapmasının nedeni hatta zaman zaman aracin stop etmesinin sebebi aracta buyuk enjektor memelerinin bulunmasidir iyi bir lpg uzmaninda 40tlye 4 enjektor memesini degistirebilirsiniz. TECRUBE ILE SABIT.



hımm buna bi bende baktırayım bu arada benim araçta vites fark etmiyo lpg de araç kendini sıkıyo bırakıyo


Çevrimdışı abex

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;454135
@abex,
Aracınızın km. sini yazmamışsınız.Ancak,
Bu lanet silkeleme konusu ateşleme sisteminden sensöre kelebekten conta kaçaklarına varana kadar bir çok minik minik nedeni olabilir. Bence işin en kötü ve bu silkeleme aleni hale gelmeden önce bu ihtimali bertaraf edin. Sibopların biri veya daha fazlasında hafif kaçak olabilir. Bendede yaklaşık bir 6 ay bu ince ince silkelemelerle özellikle gaz verirken kalkma anında motorun stop etmesinden bıkmıştım. Sonunda motor rölantide iyice sallanmaya başlayıp yolda da 90 km üzerinde içeriye çiğ benzin kokusu gelmeye başlayınca o sözüm ona test cihazları arıza verdi.Malesef silindir basıncı 10 BAR, ~130 PSI altına düşmedikçe skoda' nın bu motor test cihazları arıza vermiyor.
Bujileri ve üstünde bulunan indüksiyon bobinlerini söktürün kartlı yada kartsız bir manometre ile silindirlerin kompresyon basınçlarını ölçtürün. En azından 4 silindirin basınç değerleri 11 Bar ve üstünde birbirine yakın değerlerde çıkmalıdır. Tabi bu motorun km ne bağlı.Eğer burada bir sıkıntı yoksa diğer basit ihtimallere gönül rahatlığı ile geçebilirsiniz.

 kardeş sirkeleme derken yanlış olabilir, şöyleki; mesela. uzun yolda sabit hızda giderken araç kendini sıkıp bırakıyor sanki gaz pedalını hafif bırakıp tekrar basmışsın gibi.. yada vitesde iken devir düşürdüğünde, tekrar vites düşürmeden aynı vitesde iken gaza bastığında vuruntulu bir şekilde devirleniyor, mecbur debriyaja basıp kendine getiriyorum aracı.. benzinde tam farkedilmeyecek kadar az ama lpgde çok şiddetli oluyor...


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Maf sensörünü temizleyin belki sıkıntı ondandır, tam ölçüm yapamadığı için zengin, fakir yakıt karışımından dolayı dengesizlik yaratıyordur.