škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Skoda Roomster, bir Xenon macerasıda benden...

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Suleyman

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1621
    • Profili Görüntüle
Bilindik bir hikaye. Ankara buluşmasından dönüşte gece yolculuğu yaptım. E5 karayolunda 5m. sonra zifiri karanlıktı. Uzunları yaksan anında karşıdan gelen uyarıyordu. Velhasıl işten güçten ancak geçen Perşembe gününe fırsat bulup Şahkan Oto'dan Serkan usta ile Space H7 4300 Kelvin xenon kit hakkında görüştüm. Saolsun maillerime hızlı cevap verdi ama 9. mailden sonra danışmanlık ücreti kesiyorlarmış. :sopa: Nasıl sponsor anlamadım yav.:++:(şaka tabi :)) Amacım hafta sonu kiti takmaktı ama Serkan usta farın plastik kapağını ve ampulün yerine oturmasını sağlayan metal parçayı istedi ama kargo gitti geldi derken 1 haftayı bulacağını düşündüğüm için gönderemedim. Serkan usta sakın kablo filan kestirme gerek yok dedi. Cuma günü gönderilen kargo Cumartesi akşam elime ulaştı. Pazar günü işe koyuldum.

Kitin kutusu küçücük. Hanım hemen el koydu.


4300 Kelvin lambamız bu şekilde.



Mini balast.



Eski halojen lambam.



Lambanın arkasındaki metal parça ile lambamızı fara tutturuyoruz. Orjinalde bu parça lambaya elektrik veren sokete bağlı.



Yalnız küçük bir sorun var.Bu parçayı bu kablonun içinden geçirmem gerek. :rock1:



Çok dar, nasıl olcak?:kork1:



Öncelikle bu iki kabloyu siyah olan parçadan çıkardım.



Yalnız parçanın yırtılma tehlikesi vardı.





Keskin kenarlar maket bıçağı ile hafif yontuldu.



Ve çıktı.:)







Soketlerin rahat girmesi için kulakları hafif ayırdım.



Bu tamam.



Zor kısımlardan birisi daha. Siyah lastiğinde o delikten geçmesi gerekiyor.



Neyseki yumuşak. İstediğim gibi eğilip bükülebiliyor.



Oh be bu işlemde tamam.



Çıkardığım kabloyu geri taktım.



Lambalar tamam bir çay molası verelim.



Far kapağını delmek gerekiyor. Ortasından bir daire çizip maket bıçağıyla kesiyoruz.





Parçaları bu delikten geçirip siyah lastiğimizi bu deliğe oturtuyoruz.



Deliği biraz dar yaptımki sızdırmazlık dağlasın.





İşin en zor ve beni 2 saat uğraştıran kısmına gelelim. Far kapağının hemen arkasında akü bulunduğu için burada çalışmak çok zor.





Balastı takmak için resimde gösterdiğim vidayı kullandım. Kitin içinde gelen somunlar tam bu vidaya göreydi. Bu vida sağ-sol her iki taraftada mevcut. Fara yakın olması diğer bir avantajı.





Yaklaşık 1 saatlik bir uğraşıdan sonra lambayı yerleştirmeyi başardım. Bu arada lambanın cam kısmına dokunmamamız gerekiyor. Ayrıca lambadaki metal çubuk aşağıya bakması gerekiyor. Biraz önce kabloları geçirdiğim metal parça buna müsait değil. Gerekli yerleri kargaburnu ile düzeltmek gerekiyor.



Elektrik bağlantısı...  Aracın elektrik kabloları kahverengi ve kırmızı. Kitin kabloları siyah ve turuncu. Bende turuncu - kırmızı, siyaj - kahverengi şeklinde bağladım.



Oleeeeey çalışıyor....:heyo:





Yaklaşık yarım saatlik bir uğraşıdan sonra diğer lambada takıldı.







Far çizgisi deneme...



Kısa farlar...



Uzunlar...



Gece sürüş testi. Fotoğraf makinesinin pili bittiği için cep telefonumlar çektim bu resimleri.
Kısa farlar...



Uzunlar...



Yalnız dikkatimi çeken bir şey var, eski farlarda olduğu gibi ışık 5m'den sonra kesiliyor. Farlara ayar çekmem gerekecek galiba.



Buda karanlıkta çektiğim far çizgisi. Araç ile duvar arasında yaklaşık 3m. var.



Bu macerada burada sona eriyor. İşlemleri yaparken en çok zorlandığım nokta lambaları yerine oturtmak ve soğuk ortamdı. DONDUUUUM yav....
Xenon kiti hızlı bir şekilde kargoya verdiği için Şahka Oto'dan Serkan ustaya teşekkürler. Fiyat-stok durumu için sahkan@sahkanotomotiv.com 'a mail atabilirsiniz zira ellerindeki son 4300 kelvinlik kitide ben almışım.:knp:


Çevrimdışı kadtas

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 378
    • Profili Görüntüle
Güle güle kullanın, baya uğraştırmış belli ki.. Yalnız sormak istediğim birşey daha var, diğer 4300 kitlere göre sanki daha sarımsı geldi bana..


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Eline sağlık, 4300 güzel olmuş :ok:
 
Ama far ayarını sağlam bir makinede tekrar yaptır, duvardaki izden seviyeleri eşit değil sanki, biri aşağıda.
 
Güzel anlatım olmuş ;)


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: kadtas;186040
Yalnız sormak istediğim birşey daha var, diğer 4300 kitlere göre sanki daha sarımsı geldi bana..

 
4300 için normaldir renk, K arttıkça beyazlık sonra mavilik artar ve aydınlatma düşer ;)
 
Fabrikasyon 6000K araç yoktur  ;)


Çevrimdışı Suleyman

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1621
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;186041
Eline sağlık, 4300 güzel olmuş :ok:
 
Ama far ayarını sağlam bir makinede tekrar yaptır, duvardaki izden seviyeleri eşit değil sanki, biri aşağıda.
 
Güzel anlatım olmuş ;)

Zaten tüvden hafif kusurlu geçmiştim. Zaman bulursam onuda kendim yapcam.:rock1: Gece uçusunda vardı konu hakkında başlık.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: Suleyman;186045
Zaten tüvden hafif kusurlu geçmiştim. Zaman bulursam onuda kendim yapcam.:rock1: Gece uçusunda vardı konu hakkında başlık.

 
Ampulün arkasındaki metal klipsi iyice kontrol et, gergin değildi, benim de bir ampul düşüyordu sürüş titreşimiyle, Serkan Ustam onu gerdi, esnetti, sorun kalmadı.


Çevrimdışı Suleyman

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1621
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;186050
Ampulün arkasındaki metal klipsi iyice kontrol et, gergin değildi, benim de bir ampul düşüyordu sürüş titreşimiyle, Serkan Ustam onu gerdi, esnetti, sorun kalmadı.

Sağlam hocam.:ok: Lambayı sabitledikten sonra asıldım iyice oynama yok. Far çizgileri öncedende böyleydi. Sol taraf biraz aşağıdaydı.


Çevrimdışı kadtas

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 378
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;186043
4300 için normaldir renk, K arttıkça beyazlık sonra mavilik artar ve aydınlatma düşer ;)
 
Fabrikasyon 6000K araç yoktur  ;)

Kıyaslamamı forumda diğer 4300k xenon taktıran araçların konularına göre yapmıştım.. Onlara göre daha sıcak ve sarı geldi, ama foto makinasının ayarlarından olsa gerek..


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: kadtas;186059
Kıyaslamamı forumda diğer 4300k xenon taktıran araçların konularına göre yapmıştım.. Onlara göre daha sıcak ve sarı geldi, ama foto makinasının ayarlarından olsa gerek..

 
Aynı farın 10 farklı fotosunu 10 farklı tonda çekmek mümkün, foto yanıltır  ;)


Çevrimdışı srcn09

  • Turbocharged Direct Injec
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1815
    • Profili Görüntüle
    • http://www.passatturkiye.com
Süleyman abi hayırlı olsun bayağı uğraşmışsın ama hakkını vermiş çok güzel görünüyor ;) Geceleri araç sürmek şimdi daha bir zevkli olucaktır ;)

Birşey dikkatimi çekti MENZİL bana çok kısa geldi daha uzun olması gerekmezmi ?
2008 VOLKSWAGEN PASSAT 2.0 TDI CR 140HP 6-DSG COMFORTLİNE REFLEKS GÜMÜŞ
 




Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle
eline sağlık abi.çok güzel iş ve anlatım olmuş..güle güle kullan yolun açık olsun.


Çevrimdışı Suleyman

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1621
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: srcn09;186062
Süleyman abi hayırlı olsun bayağı uğraşmışsın ama hakkını vermiş çok güzel görünüyor ;) Geceleri araç sürmek şimdi daha bir zevkli olucaktır ;)

Birşey dikkatimi çekti MENZİL bana çok kısa geldi daha uzun olması gerekmezmi ?

Bir öğleden sonramı aldı. Tabi fotoğraf çekimide uzun zaman alıyor. Bir ara parmağım kesilmiş ortalık kan revan içindeydi. :++:

Menzil kısa bir ara far ayarı yaptıracağım.:ok:
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2011, 10:02:03 Gönderen: Suleyman »


Çevrimdışı s.alkan

  • Servis Müdürü
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 654
    • Profili Görüntüle
    • http://www.sahkanotomotiv.com
Temiz iş çikmiş güle güle kullan parmağida kemişşin geçmiş olsun.
 
4300K XENON KİTLER SİPARİŞ VERİLDİ. TAHMİNEN 15-30 GÜN İÇİNDE GELECEK DİĞER AMPUL ÇEŞİTLERİ HAZIRDA VAR.
C.TESİ GÜNÜ BİR ARKADAŞIMIZA 4300K İSTEDİ.AMA 6000K TAKTIK ÇOK SORUN OLMADI.NEREDEYSE AYNI GİBİYDİ.HERKESİN KENDİ TERCİHİ GEÇEN HAFTA 4300K VARDI KİM ALDI DEDİ.ST Yİ TAKİP EDİYORSA KİMİN ALDIĞINI ÖĞRENMİŞTİR.
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2011, 10:42:13 Gönderen: s.alkan »
---------------1.4 TSI 180 HP-------------------------


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Hayırlı olsun :ok: Güzel bir anlatım olmuş, güzel bir çalışma..

Dün gece köyden döndüm..Havada yağışlıydı.İnanın far yanmıyor sanmıştım..Durdum baktım yanıyor...Kesin kararımı verdim.4300 K'ya geçiş yapacağım bende..

Peki bu geçişte farklı markanın balastı ile 4300 K'lık ampülü çalıştırabilir miyiz?
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: mygokhan;186139
Hayırlı olsun :ok: Güzel bir anlatım olmuş, güzel bir çalışma..
 
Dün gece köyden döndüm..Havada yağışlıydı.İnanın far yanmıyor sanmıştım..Durdum baktım yanıyor...Kesin kararımı verdim.4300 K'ya geçiş yapacağım bende..
 
Peki bu geçişte farklı markanın balastı ile 4300 K'lık ampülü çalıştırabilir miyiz?

 
Çalışır...