škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Suberb lastik basınıcı 2.2 mi? 2.5 mi?

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı vetapex

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
benim gibi ekonomi kasan birisi varsa 35 psi ile 32 arasında benim gittiğim yollarda 0.1 litre fark oluyor.
ben 4.5 litre ortalama yakıyorum.. benzin 125 hp


Çevrimdışı Serkan_1668

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 47
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı bosphorus

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 98
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: vetapex;639799
benim gibi ekonomi kasan birisi varsa 35 psi ile 32 arasında benim gittiğim yollarda 0.1 litre fark oluyor.
ben 4.5 litre ortalama yakıyorum.. benzin 125 hp


Hocam bu arabanın (benzin 125 hp demişsiniz) fabrika verileri karma yakıt tüketimi olarak 5,1-5,3 Litre. Şehir dışı fabrika verileri 4,5 Litre ki bu veriyide normal trafikte yakalamak imkansız. Siz nasıl ortalama 4,4 yaktırıyorsunuz. Gerçekten merak ettim.


Çevrimdışı vetapex

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bosphorus;639810
Hocam bu arabanın (benzin 125 hp demişsiniz) fabrika verileri karma yakıt tüketimi olarak 5,1-5,3 Litre. Şehir dışı fabrika verileri 4,5 Litre ki bu veriyide normal trafikte yakalamak imkansız. Siz nasıl ortalama 4,4 yaktırıyorsunuz. Gerçekten merak ettim.


hocam forumda bir yerde yine yazmıştım. bu arabayı ailem genişlediği için aldım, bundan önceki aracım 91 model corolla idi. yavaş sürmeye oradan alışkınım.
superb ye geçince torkun düşük devirde gelmesine bayıldım. bu yüzden henüz 2000 devir olmadan vites büyütüyorum. 6. vitese 60km/h hızda geçiyorum. ısıtmak için beklemiyorum.
gaza eğer yol düz ise herzaman dokunurum. veya en çok 2 - 3 cm kadar basıyorum. bayırlarda ise olabildiğince 6. vitesde kalmaya çalışıyorum. gaza tam hiçbir zaman basmıyorum.
yavaşlarken mutlaka deviri 1500 devir üstünde tutuyorum.
klima kullanmıyorum.
küçük bayırları çıkarken aracın hız düşürmesine izin veriyorum, gaza daha fazla basmıyorum. ve bayırda 6. vitesden düşecek kadar uzun ise çok az hız alıp çok yüklenmeden aracın yavaşça hız kaybetmesini izliyorum. eğer tork biterse , yani 1400 dd ya motor hızı düşerse 5.vitese geçiyorum.
yollarımız ( şenkaya - erzurum arası ) çok kaliteli olmadığı için içeridekileri sarsmamak adına bazen 70 ile gittiğim oluyor. ama 90 km/h hızı geçmiyorum.

aracım ile şehir içinde ( 2 km git , 2km gel , markete git gel ) yaklaşık 10 litre benzin yakıyorum.

arabada tek başına isem ortalamam genelde 6 litre oluyor. basarsam bile alışkanlık olmuş , bayır yukarı hız kaybedecek şekilde basıyorum. araba aşağı doğru giderken hız alıyorum. yani torku çok tasarruflu kullanıyorum.

kırmızı ışıkta durmamak gibi bir huyum var. nasıl  ? ışığa önceden bakarım , yeşil yandığında geçmek için olabildiğince hızımı azaltırım ve yeşil yanıncada 3 veya 4. vitesden hızlanmaya başlarım. duracaksamda mümkün oldukça frene basmam veya çok az basarak dururum ki gaza daha az basayım.

klimayı bayır aşağı inerken kullanırım. arabanın potansiyelinden içeriyi soğuturum sonra sırası ile iç sirkülasyonu kapatırım, yönlendirmeyi öne veririm ve fan açarım..

benzini mutlaka bilindik yerden alırım.

her zaman ağır bir vasıta sürer gibi vites değiştiririm, acele etmem düşük devirde gaza az basarak hızlanırım. trafiğin akışına göre gazdan ayağımı çekerek yavaşlarım. kilometrelerce öncesini tahmin ederek yol alırım.

aracın drive green puanı için çalışırım. oradaki her çubuğun en üstte olması için kendimce oyun oynayarak uzun yolda vakit geçiririm. bayır ve viraj hesabı yaparım. bayırda ne kadar hız kaybedeceğimi ve gaz konumunu tahmin etmeye çalışırım ve virajlarda ise yormadan en hızlı şekilde nasıl dönerim onu hesaplarım. ki bir daha hızlanmak için enerji harcamayayım.

park ederken hiç manevra yapmam. arabayı getirir evin önüne öylece koyarım. o da hemen stop eder zaten ..

arabada anlık tüketim , hız ekranı ve yağ sıcaklığı ekranı ile yola giderim.

arabaya fazladan ağarlık almam. varsa hemen eve bırakırım. benzini bile ağırlıktan saydığım için genelde yarım depo civarında yakıt koyarıım.

yeterince sabrınız varsa yakıtı 4.0 litre civarına düşürebilirsiniz. ( uzun yolda )


Çevrimdışı kaan22

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 123
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: vetapex;639854
hocam forumda bir yerde yine yazmıştım. bu arabayı ailem genişlediği için aldım, bundan önceki aracım 91 model corolla idi. yavaş sürmeye oradan alışkınım.
superb ye geçince torkun düşük devirde gelmesine bayıldım. bu yüzden henüz 2000 devir olmadan vites büyütüyorum. 6. vitese 60km/h hızda geçiyorum. ısıtmak için beklemiyorum.
gaza eğer yol düz ise herzaman dokunurum. veya en çok 2 - 3 cm kadar basıyorum. bayırlarda ise olabildiğince 6. vitesde kalmaya çalışıyorum. gaza tam hiçbir zaman basmıyorum.
yavaşlarken mutlaka deviri 1500 devir üstünde tutuyorum.
klima kullanmıyorum.
küçük bayırları çıkarken aracın hız düşürmesine izin veriyorum, gaza daha fazla basmıyorum. ve bayırda 6. vitesden düşecek kadar uzun ise çok az hız alıp çok yüklenmeden aracın yavaşça hız kaybetmesini izliyorum. eğer tork biterse , yani 1400 dd ya motor hızı düşerse 5.vitese geçiyorum.
yollarımız ( şenkaya - erzurum arası ) çok kaliteli olmadığı için içeridekileri sarsmamak adına bazen 70 ile gittiğim oluyor. ama 90 km/h hızı geçmiyorum.

aracım ile şehir içinde ( 2 km git , 2km gel , markete git gel ) yaklaşık 10 litre benzin yakıyorum.

arabada tek başına isem ortalamam genelde 6 litre oluyor. basarsam bile alışkanlık olmuş , bayır yukarı hız kaybedecek şekilde basıyorum. araba aşağı doğru giderken hız alıyorum. yani torku çok tasarruflu kullanıyorum.

kırmızı ışıkta durmamak gibi bir huyum var. nasıl  ? ışığa önceden bakarım , yeşil yandığında geçmek için olabildiğince hızımı azaltırım ve yeşil yanıncada 3 veya 4. vitesden hızlanmaya başlarım. duracaksamda mümkün oldukça frene basmam veya çok az basarak dururum ki gaza daha az basayım.

klimayı bayır aşağı inerken kullanırım. arabanın potansiyelinden içeriyi soğuturum sonra sırası ile iç sirkülasyonu kapatırım, yönlendirmeyi öne veririm ve fan açarım..

benzini mutlaka bilindik yerden alırım.

her zaman ağır bir vasıta sürer gibi vites değiştiririm, acele etmem düşük devirde gaza az basarak hızlanırım. trafiğin akışına göre gazdan ayağımı çekerek yavaşlarım. kilometrelerce öncesini tahmin ederek yol alırım.

aracın drive green puanı için çalışırım. oradaki her çubuğun en üstte olması için kendimce oyun oynayarak uzun yolda vakit geçiririm. bayır ve viraj hesabı yaparım. bayırda ne kadar hız kaybedeceğimi ve gaz konumunu tahmin etmeye çalışırım ve virajlarda ise yormadan en hızlı şekilde nasıl dönerim onu hesaplarım. ki bir daha hızlanmak için enerji harcamayayım.

park ederken hiç manevra yapmam. arabayı getirir evin önüne öylece koyarım. o da hemen stop eder zaten ..

arabada anlık tüketim , hız ekranı ve yağ sıcaklığı ekranı ile yola giderim.

arabaya fazladan ağarlık almam. varsa hemen eve bırakırım. benzini bile ağırlıktan saydığım için genelde yarım depo civarında yakıt koyarıım.

yeterince sabrınız varsa yakıtı 4.0 litre civarına düşürebilirsiniz. ( uzun yolda )


Vallahi bravo benim ortalamam 5.6 kimse inanmıyordu 4.4 yapanlar varmış....
Dediğiniz şekilde kullanırsanız 4.5 gibi değerler elde edebilirsiniz tabi doğrudur.


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17128]vetapex[/MENTION] sizin gibi araba kullanabildiğim gün,arabadan inip bisiklete bineceğim...


Çevrimdışı e.atakan

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 188
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17128]vetapex[/MENTION] okurken sabredemedim ki kullanırken sabredeyim tebrik ederim gerçekten büyük iş çıkartıyorsunuz klima açmak için yokuş aşağı yol beklemek [emoji5] 2 litre için kasamam açıkcası


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı bosphorus

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 98
    • Profili Görüntüle
Skodanın mühendisleri bu sayfaları okuyorsa, vay be bizim araba neymiş derler ve fabrika verilerini yakında güncellerler. Adamlar 1.4 TSİ Active için 5,3 litre karma yakıt tüketimini fabrika verisi olarak koymuş. Şehir dışı fabrika verisi 4,4, şehir içi fabrika verisi 6,8 litre. Ben bu verilere normal trafik için 2 litre eklerim. Hadi aşırı kastın en azından 1 litre eklerim. Sürekli iniş olan bir yolda ölçmüyorsanız, 1,4 TSİ şehir dışında beşin altını görmez. Sonuçta uzun yolda her inişin birde çıkışı var. Şehir içinde ne kadar kasarsanız kasın 7 nin altı bu arabayla görünmez. Karma yakıt tüketiminde de 6 nın altı görünmez. Tamam benzin bizde aşırı pahalı ama 150k ya araba alıp 100 km de 1 litre tasarruf yapmak için şahsen kendimi bu kadar kasmam. Biraz arabalarınızın tadını çıkarın


Çevrimdışı vetapex

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
olay aslında 2 litre fazla yakıtın ne kadar fark ettirdiği..

araç 5000 km de. 3 aylık makine. eğer ekonomik sürüşü huy haline getirmeseydim ;

her 100 km de 2 litre fazladan yakacaktım. 5000 km de 100 litre fazla yaktım sayalım.

3 ayda 100 x 6.32 = 632 tl fazladan verecektim. bir yıl içinde 2400 tl eder ki ne ihtiyaçları giderir..

araba işimi görüyor. büyük bagajı var. arkası geniş ve yeni. zevke verecek fazladan paraya ihtiyaç yok. Türkiyede yaşıyoruz , gidip s serisi mercedes de alabilirdik ama 1.4 motorlu araba aldık.. siz de daha çok yakan araba tercih etmediniz. yoksa zevkin sınırı yok.

diğer yandan uzun yolda tabiki usanırsınız. dümdüz yolda hiçbir şeye konsantre olmadan giderseniz 200 km/h hız da sıkıcı geliyor. ki o dönemlerim neyse ki bitti :)

yanlış da anlamayın beni , herkesin bir düşüncesi vardır. benim bu yaş için fikrim budur.


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Rifle44;638648
32 psi basınçla bir çukura, kasise yada hız kesiciye girin yada yapım çalışması olan bir yerde 200 metre sürün. Birde 34 psi basınçla sürün. Araç yumuşak süspansiyonlarında etkisiyle 32 psi üstü basınçlarda rahatsızlık verecek şekilde gemi gibi dalganıyor mecburen yavaş gitmek zorunda kalıyorsunuz. Arkadan selektör korna yemenizde cabası. Yavaş gittiğiniz içinde aracınız çok yakıyor. Ben aracım yüklüde olsa 33psi nin üstüne çıkmıyorum. Fabrika isterse 40 psi yazsın şehir içinde birçok yerde yapım çalışması var ve neredeyse 200 metrede bir olması gerekenden yüksekte hız kesici ve standart dışı yüksekliklerde logar kapakları var. Bunları da göz önünde bulundurmak gerek. Bizim araçlarda 30 psi ile gezen arkadaşlara da rastladım hatta diyarbakır skoda servisinin konforlu rahat bir şekilde sürmek istiyorsanız lastik basıncını 30 psiye çekip bu şekilde sürün şeklinde söylediğinide idda ettiler. Bununda güvenlik riski açısından sakıncaları olacağını öngördüğümden 32 psi de kullanıyorum.



30 bar risklidir. Ben bu mevzuyu lastikçim ile konuşmuştum. Yazlık kışlık tekerlerde sürekli 36 basıyordu. Sebebini sordum. Düşük barda yüksek süratte tekerin balon yapma riski olur (teker extra load değilse bu risk yüksektir), çukura girdiğinde jant eğilir ve viraj almada tutunma zayıflar dedi. Ki 32 barda jant eğmişliğim var önümdeki arabadan çukuru görmemiştim. 36 barı yüksek bulduğum için 34 barda kullanıyorum. Güvenlik konfordan önemli.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
Ek olarak tekerde fark ettiriyor. Nokian Z line aldım. Yakıt tüketim verisi C. Önceki dunlopta E idi. Ankara izmir arası git gel 1300 km’de çeyrek depoya yakın tasarruf ettim. C verisi good year ve sanıyorum continental da var. Bir tek michelinde tüketim B onun da fiyatı yüksek.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi