škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Otomatik viteste ayağı frenden kaldırdığında aracın hareket etmemesi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dadas15;655468


ayrıca trafikte sadece ayağını frenden çekip gaza basmadan aracı sürmek tavsiye edilmiyor diye biliyorum. kitapcıkta bunu yapmayın diye bir uyarı vardı sanırım.


Tam neyi anlatmak istediniz anlayamadım.


Çevrimdışı by_slmrkl

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
"İlk kalkışta freni indirince kendisi ağır ağır hareket eder ya" herhalde onu belirtmek istemiş.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dadas15;655468
hocam aynı sorun bende de vardı. 2015 model fabia 3. otomatik. ayağını frenden çekince gitmiyordu. erzurumda skoda servisine kaynım götürdü, tanıdıktı. arada ayar yapmak lazım dedi. bazı ayarlar yapmışlar. düzeldi, yanlış hatırlamıyorsam para bile almadılar. istersen tanıdık birini araya koy. servise oyle git. erzurum skoda servisi arayıp sorabilirsin. yılmazlar otomotiv.

ayrıca trafikte sadece ayağını frenden çekip gaza basmadan aracı sürmek tavsiye edilmiyor diye biliyorum. kitapcıkta bunu yapmayın diye bir uyarı vardı sanırım.


Teşekkürler bilgi için, Bizde birde yokuşta geri kaydırma olayı var sizin de aynı durum var mıydı.


Alıntı yapılan: octa;655470
Tam neyi anlatmak istediniz anlayamadım.


Araç yarım debriyajda hareket ediyor gaz vermeyince, gaz vererek tam kavrama sağlanması gerektiğini belirtmek istiyor.

.


Çevrimdışı dadas15

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 63
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;655470
Tam neyi anlatmak istediniz anlayamadım.


ilk mesajda konu sahibi  aşağıda şekilde bir şey söylemişti, ona istinaden yazdım

"Hatta yoğun trafikte sadece frene basarak ve ayağımı kaldırarak sürebilirdim. Bu ciddi bir problem midir?"


yani frenden ayağını çektiysen gaza basmalısın diye biliyorum. kitapçığın bir yerinde geçiyordu yanılmıyorsam


Çevrimdışı dadas15

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 63
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;655476
Teşekkürler bilgi için, Bizde birde yokuşta geri kaydırma olayı var sizin de aynı durum var mıydı.

.


evet hocam bende de araba yokuşta geri kaydırıyordu.
« Son Düzenleme: 03 Nisan 2020, 10:31:21 Gönderen: dadas15 »


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dadas15;655486
ilk mesajda konu sahibi  aşağıda şekilde bir şey söylemişti, ona istinaden yazdım

"Hatta yoğun trafikte sadece frene basarak ve ayağımı kaldırarak sürebilirdim. Bu ciddi bir problem midir?"


yani frenden ayağını çektiysen gaza basmalısın diye biliyorum. kitapçığın bir yerinde geçiyordu yanılmıyorsam

Kitapta böyle bir ifade göremedim. Yalnız, DSG'nin kronik problemi, dur kalk çok yapıldığında ısınma arızası vermesiyle alakalı olarak, yavaş hareket etme eğilimindeki trafikte, öndeki araçla araya mesafe koymayıp, sadece frenle takip edilirse, bu yarım debriyaj mevzusundan dolayı sıkıntı yaratabiliyor. Özellikle İstanbul trafiğinde sıkıntı yaşamış birçok insan, forumlarda yazdı, yazıyor. Yokuş aşağı devir artacağı için 2. vitese geçer ama düz zeminde yeteri kadar hızlanmayacağından yarım debriyaj gidiyor olacak. Benim tahminim, uzun süre kendi kendine yarım debriyajda gitmiyordur. Sonuçta bunları mühendisler tasarlıyorken, sorunların farkındalar. Biz hiç basmadığımızda yarımı bırakıp tam kavramaya geçiyordur.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;655489
Kitapta böyle bir ifade göremedim. Yalnız, DSG'nin kronik problemi, dur kalk çok yapıldığında ısınma arızası vermesiyle alakalı olarak, yavaş hareket etme eğilimindeki trafikte, öndeki araçla araya mesafe koymayıp, sadece frenle takip edilirse, bu yarım debriyaj mevzusundan dolayı sıkıntı yaratabiliyor. Özellikle İstanbul trafiğinde sıkıntı yaşamış birçok insan, forumlarda yazdı, yazıyor. Yokuş aşağı devir artacağı için 2. vitese geçer ama düz zeminde yeteri kadar hızlanmayacağından yarım debriyaj gidiyor olacak. Benim tahminim, uzun süre kendi kendine yarım debriyajda gitmiyordur. Sonuçta bunları mühendisler tasarlıyorken, sorunların farkındalar. Biz hiç basmadığımızda yarımı bırakıp tam kavramaya geçiyordur.
Dümdüz bir yolda ayağınızı frenden kaldırdığınızda hareket edip ilerlemeye başlar. Eğer gaza basmaz iseniz D2 konumuna geçiyor; ancak hızı değişmiyor. Vitesi manuel moda alırsanız hemen 1. vitese geçiyor ama yine hızda değişme olmuyor. Bahsettiğim şartlar altında D2' de yarım debriyaj gidiyor zira hız değişimi olmuyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;655520
Dümdüz bir yolda ayağınızı frenden kaldırdığınızda hareket edip ilerlemeye başlar. Eğer gaza basmaz iseniz D2 konumuna geçiyor; ancak hızı değişmiyor. Vitesi manuel moda alırsanız hemen 1. vitese geçiyor ama yine hızda değişme olmuyor. Bahsettiğim şartlar altında D2' de yarım debriyaj gidiyor zira hız değişimi olmuyor.

:ok:

Çok düşük hızlarda, rölantide D2 ile gitmek çok mantıklı değil. DSG kararsız kalıp yarım debriyaj ile baskıya zarar verecektir. İkinci vitese alacak hızlanmaya kadar manuel 1 e almak daha mantıklıdır.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Dikkatli izlerseniz, hız değişmediği halde 1'den 2'ye atar ancak devir değişmez. Çünkü bunun birkaç sebebi var. Öncelikle eğer gaza basmıyorsanız, eğim aşağı yöndeyse, sürekli vites atıyor. 2'yi geçip 3'e bile atar. Düz zeminde, bende genellikle hep 1'de gidiyor ancak 2'ye atmış gibi D2 gösterdiğinde, manuele çektiğimde 1 gösteriyor. Bu sırada devirde oynama yapmıyor. Yani aslında D2'ye geçmiyor. Sizde farklılık varsa, belki yazılımla alakalı olabilir. 2019'da mekatronik değiştiğinde, yetkili servis yazılımı da güncellemiş olabilir.

Devir konusunda 1. viteste farklı bir durum söz konusu. 2-3-4-5-6-7 vitesleri arasında aşağı veya yukarı rakama atarken, devir saati de oynar. Ancak 1'den 2'ye, ve 2'den 1'e geçerken hızınız çok düşükse (tahminim araç beyni belirli bir hızı veya hız aralığını dikkate alıyor) devir saati oynamıyor. Hatta tekrar tekrar denedim. Apartmana girerken, araç hızdan dolayı 2. viteste. Giriş kısmında hafif rampa olduğundan gaza basmadan sakin geçmeyi denediğimde, vites 2'den 1'e geçiyor. Fakat devir saati oynamıyor. Bu sırada yarım debriyaj yapıp yapmadığını anlamamız zor. Çünkü aslında hiçbirimiz aracın yarım debriyaj devir saatini bilmiyoruz.

Hatta devir saatiyle alakalı bir örnek daha vereyim. 4-5-6-7 vitesleri için konuşuyorum; eğer yol düz ve siz de aynı hızı koruyorsanız, yakıt tasarrufu yapmak için üst vitese geçerken aracın devir saatine iyi bakın. Siz gaz vermediğiniz halde devir hafif artar ve hemen üst vitese geçer. Fakat sizin hızınızda en ufak değişim olmaz. Manuelde, debriyaj pedalına basıp vites değiştirdiğinizdeki durumun taklidi. Kusursuz çalışıyor.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;655529
Dikkatli izlerseniz, hız değişmediği halde 1'den 2'ye atar ancak devir değişmez. Çünkü bunun birkaç sebebi var. Öncelikle eğer gaza basmıyorsanız, eğim aşağı yöndeyse, sürekli vites atıyor. 2'yi geçip 3'e bile atar. Düz zeminde, bende genellikle hep 1'de gidiyor ancak 2'ye atmış gibi D2 gösterdiğinde, manuele çektiğimde 1 gösteriyor. Bu sırada devirde oynama yapmıyor. Yani aslında D2'ye geçmiyor. Sizde farklılık varsa, belki yazılımla alakalı olabilir. 2019'da mekatronik değiştiğinde, yetkili servis yazılımı da güncellemiş olabilir.

Devir konusunda 1. viteste farklı bir durum söz konusu. 2-3-4-5-6-7 vitesleri arasında aşağı veya yukarı rakama atarken, devir saati de oynar. Ancak 1'den 2'ye, ve 2'den 1'e geçerken hızınız çok düşükse (tahminim araç beyni belirli bir hızı veya hız aralığını dikkate alıyor) devir saati oynamıyor. Hatta tekrar tekrar denedim. Apartmana girerken, araç hızdan dolayı 2. viteste. Giriş kısmında hafif rampa olduğundan gaza basmadan sakin geçmeyi denediğimde, vites 2'den 1'e geçiyor. Fakat devir saati oynamıyor. Bu sırada yarım debriyaj yapıp yapmadığını anlamamız zor. Çünkü aslında hiçbirimiz aracın yarım debriyaj devir saatini bilmiyoruz.

Hatta devir saatiyle alakalı bir örnek daha vereyim. 4-5-6-7 vitesleri için konuşuyorum; eğer yol düz ve siz de aynı hızı koruyorsanız, yakıt tasarrufu yapmak için üst vitese geçerken aracın devir saatine iyi bakın. Siz gaz vermediğiniz halde devir hafif artar ve hemen üst vitese geçer. Fakat sizin hızınızda en ufak değişim olmaz. Manuelde, debriyaj pedalına basıp vites değiştirdiğinizdeki durumun taklidi. Kusursuz çalışıyor.


Gaza basmadığın sürece araç tamamen durmaya yakın 1 de olsa 2 de olsa yarım debriyaj'da gidiyor onu anlamak çok kolay gaza basınca devir ile hız aynı anda yükseliyor ise tam kavrama ama gaz hafiften yükselince hız sonra  artıyorsa yarım kavramada gidiyor peki aradaki fark 1 de giderken kavrama ile motor devri bir birine yakın yani sürtünme daha az ama 2 viteste kavrama ile motor devir farkı daha fazla ve bu yüzden sürtünme fazla olduğu için hem aşınma hem ısınma meydana geliyor. Mümkün oldukça dur kalk trafikte öndeki araç ile mesafe bırakıp gaz vererek ilerlemek gerekiyor ama maalesef bizim burada o biraz zor.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;655530
Gaza basmadığın sürece araç tamamen durmaya yakın 1 de olsa 2 de olsa yarım debriyaj'da gidiyor onu anlamak çok kolay gaza basınca devir ile hız aynı anda yükseliyor ise tam kavrama ama gaz hafiften yükselince hız sonra  artıyorsa yarım kavramada gidiyor peki aradaki fark 1 de giderken kavrama ile motor devri bir birine yakın yani sürtünme daha az ama 2 viteste kavrama ile motor devir farkı daha fazla ve bu yüzden sürtünme fazla olduğu için hem aşınma hem ısınma meydana geliyor. Mümkün oldukça dur kalk trafikte öndeki araç ile mesafe bırakıp gaz vererek ilerlemek gerekiyor ama maalesef bizim burada o biraz zor.

Mehmet abi, altını çizdiğim kısım tam doğru ifade olmuyor. Yokuş yukarı çok dik yerde, geriden yeteri kadar hızı alıp gelmediysen veya araçta 5 kişi var bagaj da doluyken ivmelenme düşük olduğunda o dediğiniz kısımda yarım debriyaj yapmıyor. Zaten gaza bastığınızda tam kavrama yapmıyorsa, yazılım ve donanım uyumsuzluğu olurdu. Yani devir yükselip, hız sonradan geldiği durum sizin bahsettiğinizle çelişmiyor mu? O zaman araç yokuş yukarı yarım debriyaj çıkıyor olur. Bana göre yarım debriyajlar da, sürüş profiline göre zamanlaması ve geçişleri değişkenlik gösteriyor.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;655583
Mehmet abi, altını çizdiğim kısım tam doğru ifade olmuyor. Yokuş yukarı çok dik yerde, geriden yeteri kadar hızı alıp gelmediysen veya araçta 5 kişi var bagaj da doluyken ivmelenme düşük olduğunda o dediğiniz kısımda yarım debriyaj yapmıyor. Zaten gaza bastığınızda tam kavrama yapmıyorsa, yazılım ve donanım uyumsuzluğu olurdu. Yani devir yükselip, hız sonradan geldiği durum sizin bahsettiğinizle çelişmiyor mu? O zaman araç yokuş yukarı yarım debriyaj çıkıyor olur. Bana göre yarım debriyajlar da, sürüş profiline göre zamanlaması ve geçişleri değişkenlik gösteriyor.


Senin de dediğin gibi yol, yük durumuna göre yarım debriyaj durumu değişkenlik gösteriyor. İşaretlidiğin yerde o esnada yarım debriyaj'da ilerlemiş oluyor diye anlatmak istedim, yük ve yokuş olsa dahi gaza basmadığın sürece yine yarım debriyaj ilerler ama ne olur mesela düzde 1000 devirde 10 ile gidiyorsa yokuşta 1500 devirde 10 ile gider. Bunun sebebi motor devri ile kavrama devri aracın hızından dolayı bir birine denk gelmiyor ve mecburen yarım debriyaj'da gitmek zorunda kalıyor.


Çevrimdışı titan100

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;655424
@titan100

Herhangi biri gelişme var mı, yoksa aynı şekilde kullanmaya devam mı ediyorsunuz.


Hocam kusura bakmayın foruma pek girmiyordum. Problemi buraya yazalı 4 ay olmuş. Problemler aynen devam ediyor. 6000 TL isteyen ustadan başka bir yere de sormadım. Ama hiç yolda kalma durumu da olmadi, ayni şekilde kullanmaya devam ediyorum. Bu aralar satmayı düşünmüyor değilim. Ya yaptırıp satacağım ya da alan kişiye durumu söyleyip fiyattan kiracagim.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;655134

Akü kutup başlarını sökerseniz. sadece sürüş bilgileri gider okadar. ilkbasta bir iki ikaz verir. ancak aracı salıstırıp biraz yol alıp stop start yaptıgınızda tum ikazlar sönecektir.

Ben bir kere denedim. Aracın ön camlarının otomatiği gitmişti. Camları tek tuşla kaldırıp indirme olayı yokmuş gibi davrandı. Arka camlar normaldi.