škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Ön park sensörü hakkında fikir talebi.

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Şirket aracı olan dobloda arkaya park sensörü takmıştım zamanında, ama öncesinde manyetik olanlardan vardı verim alamadığımdan sökmüştüm. Şimdi aklıma geldi onu ön tarafa koysam diyorum. Araç genel olarak uzun olduğu için park sorunu yaşıyordum. Arkalar gayet milimetrik park sağlıyor. Ama önden yaklaşma açısında daha rahat edebilmek için zaten boşta olan manyetik sensörü takayım diyorum.
Hadi arka sensör geri vites lambasıyla devreye giriyor. Önler için nasıl bir çözüm önerirsiniz?
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Vites kolu, 1. vites pozisyonundayen tetiklenebilecek yere bir switch takılabilir.
Ya da geri vites kablosuna timer devresi konulup, ön sensörü mesela 1 dakika çalıştırır , sonrasında devreden çıkar..
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Engin E.;537696
Vites kolu, 1. vites pozisyonundayen tetiklenebilecek yere bir switch takılabilir.
Ya da geri vites kablosuna timer devresi konulup, ön sensörü mesela 1 dakika çalıştırır , sonrasında devreden çıkar..

Mantıklı, takılabilecek switch nasıl olabilir acaba? timer devresi fikri güzel ancak daha farklı ne olabilir mesela? Basit bir buton? Ama görselliği bozmayan ve ergonomik olan?
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Benim aklıma da direkt istenen zamanda devreye sokan istenen zamanda devreden çıkaran bir tuş geldi.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Çoğunlukta orjinal ön park sensörü, vites koluna yakın konumlanan butonlardan manuel çalıştırlıyor. Mantıklısı da bu, ancak elektrik/elektronik bilginiz varsa, geri vites ve 1. vites ile tetikletebilirseniz daha kullanışlı olur. Şirkette full Touareg var, onunki otomatik mesela. Geri vites ve 1. viteste devreye giriyor.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;537698
Benim aklıma da direkt istenen zamanda devreye sokan istenen zamanda devreden çıkaran bir tuş geldi.


Tuş bakıyorum, geneli elektronik devreyi tetikleyen basıp geri gelen butonlar. Eski otomobillerde olan basınca devreyi tamamlayan buton arıyorum. Elimin altında görseli bozmayan montaj yapılabilecek türden bir buton.

Ya da diyorum ki ayna ayar düğmesi var sağa ve sola dönen çıt çıt mekanik tarzda buton. Bir konumundan hat alsam gerektiğinde butonu çevirip devreye girmesini sağlayabilirmiyim acaba?
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Gündüz farından hat alsam nasıl olur? Çok sıkıntı olursa farı açarım, zaten çoğu zaman far açık geziyorum.
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Ön park sensörün uyarı sesi çok rahatsız edici değilse, sürekli devrede de bırakılabilir.
Genelde aracın ön burnu ile pek bir yere yaklaşılmıyor. Yaklaşıldığında da zaten sensör yardımına ihtiyaç oluyor. Bursa trafiğinde giderken de, öndeki arabaya yaklaşınca uyarı verecek. Uygun ancak çok görünmeyecek bir yere toggle switch de koyabilirsiniz, ordan enerjiyi kesersiniz icabında.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Sürekli devrede olursa tampon tampona trafikte sürekli ötüp ciddi rahatsızlık yaratır.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Çift hat çekmek bnce mantıklı olanı. Biri geri vitese diğeri de dediğiniz gibi ayna ayar düğmesinden herhangi birinden çekilebilir


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;537710
Sürekli devrede olursa tampon tampona trafikte sürekli ötüp ciddi rahatsızlık yaratır.


Trafikte tampon tampona pek gitmem.. Kaldı ki bu cihaz 30 cm de falan ötüyor. İstanbul şöförleri gibi değiliz mesafe bırakıyoruz :D
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı Developer

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 429
    • Profili Görüntüle
Can bus üzerinden araç hızı okunabiliyorsa (okunabiliyor esasında, fakat bunların kodu açık veya bulunabilir durumdaysa) küçük bir mikrokontrolcü ile 20-30 Km altındayken aktif olan ve daha yüksek hızlarda pasif hale geçen bir sistemin daha kararlı çalışacağı kanaatindeyim.