škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

SUPER B Rontgen&Mr +18

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mariachi

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
tam hakan'a göre süper güç
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
6 silindir var, 30 valf, yani subap. pekala, üstün calculusum beni yanıltmıyorsa silindir başına 5 subap düşüyor. yani tek rakam. beni aydınlatın, kaçı emme kaçı egzost, sistem nası çalışır, niye öledir.


Çevrimdışı seyyah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1322
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;48602
6 silindir var, 30 valf, yani subap. pekala, üstün calculusum beni yanıltmıyorsa silindir başına 5 subap düşüyor. yani tek rakam. beni aydınlatın, kaçı emme kaçı egzost, sistem nası çalışır, niye öledir.

Hızlanırken 3 subap emme 2 subap egzost, yavaşlarken 2 subap emme 3 subap egzost,:hanz:



hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: AhmetH;48675
Superb II  değil bu :)

30V-6 silindir soruma cevap arıyorum abi.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bizdede 20v 4 silindir sanırım evrimleşmişi oluyor bu :D


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hakanerdogan;48602
6 silindir var, 30 valf, yani subap. pekala, üstün calculusum beni yanıltmıyorsa silindir başına 5 subap düşüyor. yani tek rakam. beni aydınlatın, kaçı emme kaçı egzost, sistem nası çalışır, niye öledir.
3' ü emme 2' si egsoz supapıdır.
Patlama sonrasında silindir içinde oluşacak basınçla egsoz supaplarından zaten gaz çıkacaktır, o nedenle egsoz supap sayısı az. Silindirin içine emilen hava-yakıt karışımını olabildiğince homojen olarak dağıtabilmek için emme işlemi için de üç supap kullanılıyor.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Ahanda Uğur'um gelmiş...  :D
 
Şu an yanyanayız onunla, iyi oluyor ziyaretleri, kaynatıyoruz  :ok:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kadir_;48694
Bizdede 20v 4 silindir sanırım evrimleşmişi oluyor bu :D
Sizdeki de silindir başına 5 supap teknolojisi işte.:wnk: 5X4=20:wnk:


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
Hakanım  soru  sorduğunu yeni farkettim kusura  bakma :o
 
Uğur  abinin dediği  gibi  intake  3 tane   ex  2  tane   oluyor .
 
şu dede  5  supaplı kapağı resurface  ediyo   konfigürasyonu  görebilirsin :)
 
http://www.youtube.com/watch?v=d85obflUSaE


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
haa... çok saolun işte böle aydınlanma çağına gireyim :lol:

peki bi soru daha, 3 emip, 2 salarken salma esnasında daha az subap kullandığımız için (boylarını eşit kabul ediyorum) pressure artar mı içerde, yani basınç. yoksa daha mı zor olur pistonun exhaust hareketinde?? mantığı ne ola ki?


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
haaa videoya şinci baktım, boyları aynı değil gibi :)


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
Hakan motorlar 7-8 zamanlı dır özünde bize öğrettikleri gibi 4 zaman yok mühendisliki bilgide :)
 
piston hiç bir zaman egzoz ittirmez piston alt ölü noktaya inerken egzoz açılır kendi basıncıyla kaçar dışarı :)
 
piston kendi ittirseydi egzozlardan üfürük sesi gelirdi :D güç üretmesini beklediğin makinaya  güç harcatıp verim düşürürsen döverler adamı :D
 
ses gelmesinin sebebi patlama esnasında açılması :)
 
bunun çok çok çok çok :D ince ayarları hesapları var dereceli egzantrik işleri timing işleri hep bunları düzenlemek için


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
bu  arada  haklısın   exh.  ufak  tasarlanır  kendi  çıktığı için ama  emme  olayı motor vakumuyla  olduğundan  daha büyükler.

ha diyeceksin  Turbo neci :D   tebrikler !  abi  o işler şeytan  işleri   olduğundan  kesin bişey  konuşulmuyor  zira ne motorlar  var  tecrübe  ile adamlar  neler  yapıyor.