škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Miura

Ziyaretçi · 2 · 3907

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Gücü ve tasarımıyla sıra dışı bir model olan Miura,  Lamborghini’nin ilk gerçek süperspor otomobili olarak tarihe geçerken,  mühendislik özellikleriyle de yaradılış amacı olan Ferrari’yi alt  edebilme yetisine sahipti.







                         Süperspor otomobil  denildiğinde çoğumuzun aklına gelen ilk markadan biri Lamborghini’dir.  İtalyan süperspor otomobil markasının 1963 yılında başlayan otomobil  üretiminin temelinde, Ferruccio Lamborghini’nin Enzo Ferrari’ye  sinirlenip Ferrari’den daha performanslı modeller geliştirme kararı  yatıyor. Traktör üreticisi olan Ferruccio Lamborghini kendi soyadını  taşıyan markasının logosu olarak kendi burcu olan boğayı tercih etmişti.  Markanın ilk otomobili olan önden motorlu 350 GTV’yi, 350 GT ve 400 GT  takip etti. Ferruccio Lamborghini önceki modellerinden çok farklı,  sıradışı, güçlü, dengeli ve pratik bir spor otomobil üretmek istiyordu.  Bu modelin adı da sıradışı olmalıydı. Bunun için, Manolete’yi arenada  öldüren boğanın geldiği çiftliğin adı olan Miura ismini seçti.  Lamborghini, aracın karoserini üretmesi için Bertone ile anlaştı.








  Bertone’nin tasarımcıları Nuccio Bertone, Marcello Gandini ve Giornetta  Guigiaro arasında çıkan tasarım savaşı sonuçlanamasa da otomobilin  karoseri Bertone’ye aitti. Miura, 1966 yılında düzenlenen Cenevre  Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. Ziyaretçilerinden olumlu izlenimler alan  Miura, 1966 yılında 400 modeliyle üretime başladı. Miura 400’ün  ortasında ve enine yerleştirilen 4.0 lt’lik V12 motor ve 5 ileri manuel  şanzıman bu aracı diğer süperspor otomobillerden ayırıyordu. Miura  400’ün kullanıcıları tamamen açılan ön ve arka kapakları sayesinde motor  ile yedek lastik, akü ve diğer parçalara kolayca ulaşabiliyorlardı.  Miura, ortadan motorlu bir araç olduğundan o dönem önden motorlu olan  Ferrari modellerinde nazaran daha dengeli bir yapıya sahipti.






 Miura  400’ü 1968’de P400 S takip etti. Ferruccio Lamborghini, Miura’da hidro  pnomatik sistemini kullanmak için Citroen ile bir çalışma içerisine  girerken bu kararından vazgeçti. Lüks ve konforun ön planda olduğu Miura  400 S’in tavanına yerleştirilen konsoldan klima gibi çeşitli özellikler  kontrol edilebiliyordu. Elektrikli camlar, çeşitli krom kaplamalar da  bu modeli selefinden ayırıyordu.





1970 yılında tanıtılan Miura Jota,  aerodinamik farları, geniş çamurlukları, hava girişli ön kaputu, küçük  sürgülü yan camları ve magnezyum alaşımlı jantlarıyla diğer Miura  modellerinden ayrılıyordu. Jota’dan 1 adet üretildi ve bu araç, Kuzey  İtalya’daki sahibinin kaza yapmasıyla tarih sayfalarındaki yerini aldı.  Miura’nın en güçlü ve son modeli olan Miura SV, 1971 yılında düzenlenen  Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. Miura’da yüksek hızlarda  süspansiyonla birlikte ortaya çıkan sürüş problemi Miura SV’de  çözülmüştü. Miura SV, 385 HP’lik V12 motoruyla maksimum 300 km/s’ye  ulaşırken, revize edilen bağımsız süspansiyonlarıyla bir kademe daha  güvenli bir modeldi. Miura’nın üretimi 1973 yılında sona ermeden önce  Countach, Uracco, Jarama ve Espada ile Lamborghini 5 farklı model  sunuyordu. 1960’ların sonlarına doğru seri üretim bir modelin 280  km/s’ye ulaşması ve 0-100 km/s hızlanmasını 4.5 saniyede tamamlaması  adeta bir hayalken Miura bunu gerçek kılmıştı. Miura’nın mirasını  günümüzde Murcielago LP640 ve Gallardo taşıyorlar.


Alıntı : http://www.otohaber.com.tr/haber/hist/4518-klasik_lamborghini_miura.html


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Genel çizgisi corvette-stingray'ı anımsattı bana...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)