škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Colt CZT- aihatsu YRV Turbo

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı josefsalvatini

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 379
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: josefsalvatini;453871
820 km de 156 lt benzin aldım yrv ye: ) ankara gidiş dönüş sürekli tam gaz da: )

Ama aynı yolu 52 lt ile de gittim 120-130 ile

https://www.youtube.com/watch?v=eE5c-Vfmnzk&feature=youtube_gdata_player

https://www.youtube.com/watch?v=VM5nqwKKVi0&feature=youtube_gdata_player


Maşallah:)
Kaç km/h hızdan sonra motor isteksizleşiyor..
4. viteste 120km/h hızda motor devri kaç oluyor?


Çevrimdışı josefsalvatini

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
200 den sonra çok zor gidiyor: ) hacim yok tabi
1 de 80
2 de 140
3 de 210
4 de 225 ama çok yavas: )
3100 devir civarı oluyor

7000 devir çeviriyor makine inanılmaz keyifli 870 kg: )


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: josefsalvatini;453933
7000 devir çeviriyor makine inanılmaz keyifli 870 kg: )


Keyifle binilecek bir araç..
Yarıyıl tatilinde bir tane denk getirip kullanacağım.
Beğenirsem bu iş olur;)



Çevrimdışı sleep_r

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 113
    • Profili Görüntüle
selamlar, detailing den giriyorum normalde tesadüfen konuyu gördüm. 1.5 sene kadar czt kullandım.hala merak ettiğiniz spesifik bi konu varsa cevaplayabilirim


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
CZT Hakkinda pek donut gelmedi. Her konuda bilgi iyi olur:)


Çevrimdışı sleep_r

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 113
    • Profili Görüntüle
Fiyat performans oranı yüksek bir araç.O fiyat aralığında hot-hatch  grubunda alabileceğiniz sayılı araçlar var zaten. yrv hakkında bilgi  sahibi değilim kıyaslama yapamayacağım.
         Öncelikli amacınız  performans olduğunu tahmin ederek başlıyorum, 1.5 litre turbo beslemeli  cast-iron blok,yani demirdöküm. 150ps ye yaklaşık bin küsür kilo ile  performansı sizi tatmin edecektir. Araç muadillerine göre daha hafif  olduğundan hızlanması gayet başarılı. Tork değeri 210nm yanlış  hatırlamıyorsam ve bu torku iyi bir devir bandında veriyor ki bazı  rampaları 3.viteste çıktığımı hatırlıyorum. Vites kutusu getrag üretimi.  Memleketteki birkaç heyecanlı delikanlı senkromeçleri kırdığını  hatırlıyorum ama bildiğim kadar ile vites kutusunu dağıtabilen olmadı  henüz.5 ileri şanzıman bu arada. Standart olarak bütün czt ler  sunroof-çekiş kontrol ve masc denilen stabilite kontrolüne sahip. Ön  koltukları spor tarzda sürücüyü kavrıyor. Uzun kısa yolculuklarda hep  rahat ettim. İç hacmi ve yüksekliği şaşırtıcı derecede fazla. Uzun boylu  biriyseniz minibüs gibi hissedebiliyorsunuz. Ayrıca arka koltuklar  ileri geri hareket ettiğinden arkada 2 kişi bagajınız yoksa rahat  yolculuk yapabiliyor. Terside geçerli,eşya taşımak için bile  kullanmıştım bu aracı arka koltukları yatırarak. Tasarım göreceli bir  konu ama iç tasarımı bence berbat idi. Aracın içindeki tek gözüme hoş  gelen kısım ön koltuklar ve direksiyon simidi idi. Anlık tüketim ve  sıcaklık değerini gösteren bir bilgi ekranı var.Direksiyondan kumanda  edilebiliyor.
Süspansiyonları aşırı sert. Standart lastik yanakları  ince olunca bazen yol çileye dönüşebiliyor. İç mekan malzeme kalitesi  orta seviyede işçilik kötü. Yazın- kışın içmekandan çıtırtı tıkırtı  eksik olmazdı. Motor sesi ile bunları unutabiliyorsun tabiki. Araç  sınıfındaki hothatc lere göre yüksek. ancak fizik kurallarını  zorlamadığın sürece araç kendini bırakmıyor. zaten esp ve türevlerini  devre dışı bırakamıyorsun. Bu nedenlerle güvenli diyebilirim. Tüketim  şehir içi normal kullanımda ben 6.5 7 lerde geziyordum. agresif  kullanırsam 13 e kadar çıkıyordu. 200km sabit hızda 15 görmüştüm.  Türevlerine göre daha az tüketiyor diyebilirim.10bin km de bakıma girin  deniyor ama ben 5binde bir yağ değiştiriyordum ayrıca. Bakım  masraflarıda aşırı değildi. Yerden yüksek olması,içerisinden gelen garip  sesler,sert süspansiyonları,orta konsolun bidona benzer malzemesine  rağmen czt yi özlüyorum. İleride sağlamını bulabilirsem yine almayı  düşünürüm. Son olarakta piyasada modifiyeci tayfanın eline düşmemiş çok  az czt var. Benimkinde bir kaç boya vardı ama stocktu. Bir sene arayıp  öyle almıştım. Fazla kurcalanmamış düzgününü bulabilirsen tavsiye  ederim.Hayırlısı ise tabiki.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Eline, emegine sağlık. Cok guzel açıklama oldu. Acelem yok. Artık iş duzgun araba bulmakta..