škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2015 Subaru Forester 2.0 D Sürüş İzlenimim

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;524810
Mümkün değil o Haldex kavramayla Forester' ın önüne geçebilmesi.


Arabadan anlayan adamin hali bir baska oluyor gercekten ;)


Çevrimdışı korhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 815
    • Profili Görüntüle
uğur bey , haldexin subaru 4x4 üün önüne geçemeyeceğine katılıyorum yalnız bence subarunun sistemini tarifinizde hata var. hani demişsiniz ya hızlanma anında ön tekerleklerin yere basışı azalır bu durumda o kadar tork vermeye gerek kalmaz diye. aslında buradan da anlarsınız ki subaruda da koşullara göre çekişi dağıtma işlemi var. ve bu her zaman ağırlığa  ya da yere basış (kilogram bazında mıdır ?) ile değil zaman zaman aynı haldex gibi patinaja düşen tarafa göre ayar verme işlemi var...


Çevrimdışı korhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 815
    • Profili Görüntüle
uğur bey hatta bakın burada patinaja düşeni algılar ve çekişi diğer tekerleklere aktarır diye özeti de var , algılama - aktarma göz açıp kapama süresinden kısa oluyor demiş..

"Subaru AWD moves torque to the wheels that have grip and away from the ones that are starting to slip.  Subaru's system can detect a slipping wheel in less than one revolution of that wheel...literally faster than the blink of an eye.  When your Subaru detects slippage of a wheel, it pulls power away from that wheel, and redirects it to the wheels that still have traction."


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: korhan;527105
uğur bey , haldexin subaru 4x4 üün önüne geçemeyeceğine katılıyorum yalnız bence subarunun sistemini tarifinizde hata var. hani demişsiniz ya hızlanma anında ön tekerleklerin yere basışı azalır bu durumda o kadar tork vermeye gerek kalmaz diye. aslında buradan da anlarsınız ki subaruda da koşullara göre çekişi dağıtma işlemi var. ve bu her zaman ağırlığa  ya da yere basış (kilogram bazında mıdır ?) ile değil zaman zaman aynı haldex gibi patinaja düşen tarafa göre ayar verme işlemi var...
Kalkış sadece torku ayarladığı durumlardan birisiydi. Patinaj, viraj alma, frenaj, ...vs. her tür koşulda AWD tork dağılımına müdahele eder.;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı korhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 815
    • Profili Görüntüle
evet uğur bey aynı şeyi söylüyoruz.

hayır yani demişsiniz ya "haldex patinaja düştüğünü anlayacak da müdahale edecek de ...." diye aynı prensiple çalışıyor sonuçta subaru da.
haldexdeki algılama süresini bilmiyorum tabii.