škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Şanzuman Sorunu mu?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar geçen hafta uzun ve eğimli Zigana Dağını inerken aracı bi ara boşa aldım. Süratim 100 km civarıydı. Ancak tekrar vitese koymak istediğimde (6.vites) araç vitese girmedi. 5.viteste yine olmadı. Yavaşlayıp 70 km.yi inerek ancak 4.vitese koyabildim.

Bu durum normal bir durum mu? Yüksek hızda belli bir süre boşta gidince sorun oluyor ve vitese girmiyor rampa aşağı. Önceki araçlarımda böyle bir durumla hiç karşılaşmadım. Yani normalde rampa aşağı asla boşta inen biri değilim ancak bu durum garibime gitti.

Düz yolda normal sürüşlerde kesinlikle en ufak bir problem yok vites geçişlerinde.
« Son Düzenleme: 05 Haziran 2015, 22:41:27 Gönderen: bahcekapiliyavuz »


Çevrimdışı kucless

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
100km hızda motor devrini yükselterek 4 ten 3 bile çektiğim oluyor. Çok anlamam ama normal değil.


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Düz yolda hiçbir şekilde sıkıntı yok. Sıkıntı belirttiğim gibi rampa aşağı boşa alıp sonra vitese koyma ile ilgili.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Aynı araca sahibiz. Böyle bir sıkıntı yaşamadım hiç.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
O zaman sorun kronik bir hal alırsa servise uğramak gerekebilir. En azından düz yolda ya da sıralı vites geçişlerinde bir sıkıntı yok. Kavramada da sorun yok ama konunun bir alakası da debriyaj ile ilgili olabilir. Hoş ne ilk kalkışta ne de vites geçişlerinde en ufak bir takılma sorun yok. Tek sıkıntı rampa aşağı vitese girmeme ki o da sadece 5. ve 6.viteslerde.
« Son Düzenleme: 05 Haziran 2015, 23:51:00 Gönderen: bahcekapiliyavuz »


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Boş viteste 100km/s hızda, tekerlekler, yani şanzımanın hareket alan mili 100km/s hızla dönerken, motorun döndürdüğü yani hareketi veren mil sadece rölanti devrinde dönüyordur. Bu uyumsuzluk nedeniyle geçmemiş olabilir diyecegim ancak 120km/s' de boşa alıp bir müddet gidip tekrat aynı hızda 5. vitese attığım çok olurdu Favorit' te. Naçizane en azından telefonla bilgi alınabilir servisten.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Bugün birkaç defa boşa alıp deneme yaptım ve bir sorunla karşılaşmadım şükür. Konuyla ilgili olarak şanzıman yağının Skoda.da belli bir değişim periyodu var mı? Citroen.de 45.000 km.de bir değişirdik.


Çevrimdışı karopapaz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
her ne kadar benim aracım otomatik vites olsa da bir önceki aracım düzvites renault fluence  idi. aynı sıkıntı ben de ankaradan istanbula giddrken mazottan tasarruf etmek niyetindeyken yaşadım. aracı 1.5 dk kadar boşta 110 120 aralığında yürüttükten sonra birden arıza lambası yandı ve vites işareti çıktı. daha sonrasında vitese atmaya çalıştıysam da hızı düşürmeden geçmedi, ancak 80 e düştüğümde vitese geçirebildim. dsha sonra ustaya sorduğumda " düz vites de olsa yeni şanzımanlı araçlarda uzun süre yüksek hızda boşta gidilmesinin iyi birşey olmadığını ve o süre zarfında motorun ve varsa turbonun yağlanmasının bir miktar azaldığı " şeklinde bir açıklama getirdi. yine de geçmiş olsun


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: karopapaz;517505
her ne kadar benim aracım otomatik vites olsa da bir önceki aracım düzvites renault fluence  idi. aynı sıkıntı ben de ankaradan istanbula giddrken mazottan tasarruf etmek niyetindeyken yaşadım. aracı 1.5 dk kadar boşta 110 120 aralığında yürüttükten sonra birden arıza lambası yandı ve vites işareti çıktı. daha sonrasında vitese atmaya çalıştıysam da hızı düşürmeden geçmedi, ancak 80 e düştüğümde vitese geçirebildim. dsha sonra ustaya sorduğumda " düz vites de olsa yeni şanzımanlı araçlarda uzun süre yüksek hızda boşta gidilmesinin iyi birşey olmadığını ve o süre zarfında motorun ve varsa turbonun yağlanmasının bir miktar azaldığı " şeklinde bir açıklama getirdi. yine de geçmiş olsun
Gayet de haklı. Rölanti seviyesinde yağlanan motoru birden 120km/s hız için döndürmeye başlıyorsunuz ve hiç de akıllıca değil bence de.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Evet teknik olarak düşününce çok önemli. Bir daha asla.


Çevrimdışı kıranardı

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;517519
Gayet de haklı. Rölanti seviyesinde yağlanan motoru birden 120km/s hız için döndürmeye başlıyorsunuz ve hiç de akıllıca değil bence de.


bu bir güvenlik önlemi olarak mı konmuş arabaya ? vitese geçmemesinin sebebi nedir? 120 ile giderken 6. vitese geçmemiş araba. 6. viteste 120 ile ne kadar devir çevirecek ki. hem rölanti yağlamanın tam olarak yapıldığı devir değil mi ?


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kıranardı;522328
bu bir güvenlik önlemi olarak mı konmuş arabaya ? vitese geçmemesinin sebebi nedir? 120 ile giderken 6. vitese geçmemiş araba. 6. viteste 120 ile ne kadar devir çevirecek ki.

Güvenlik önlemi olacağını hiç zannetmem. Kilitlemek istenen dişlilerden motorun çevirdiği ile bu çevrimi alacak olan dişlilerin hızları nedeniyle senkromeç yeterli gelmemiş bence.
Alıntı yapılan: kıranardı;522328
hem rölanti yağlamanın tam olarak yapıldığı devir değil mi ?
Şanzıman için değil.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
dişlileri korma amaçlı birşey olabilir artık arabaları iyice komplike yaptılar. böyle bir sebep olabilir.

bugün iftarda şaşmaz oto sanayindeydim böyle bir konu geçmişti. ileri sürüş tekniği ile ilgili konuşuyorduk. böyle bir durum yani boşa alma, ani frende debriyaja aynı anda basmama gibi sebeplerde direksiyon kitlenmesi oluşabileceğini söylediler. artı yüksek süratte boştan vitese geçirmede uyumlu olmaz ise sadece şanzıman dişlileri değil krank milinde de iteneklerin bileziğinden dolayı aşınma olabileceği söylendi. krank milindeki bu aşınmada özellikle rölantide çalışan motorda vuruntu yapıyormuş. ki bende yapardım eski arabamda bu benimde başıma gelmişti. rektifiyeye gittim. krank milini değiştiler. dedim aynısı bende de oldu. sebebi bu şekilde öğrendim. yani yakıttan tasarruf derken daha fazla masraf çıkıyor onu söyleyim.

düz viteslileri bilmiyorum ama şimdiki arabam otomatik vites gazdan ayağımı çekince otomatik yakıtı kesiyor.


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
dişlileri korma amaçlı birşey olabilir artık arabaları iyice komplike yaptılar. böyle bir sebep olabilir.

bugün iftarda şaşmaz oto sanayindeydim böyle bir konu geçmişti. ileri sürüş tekniği ile ilgili konuşuyorduk. böyle bir durum yani boşa alma, ani frende debriyaja aynı anda basmama gibi sebeplerde direksiyon kitlenmesi oluşabileceğini söylediler. artı yüksek süratte boştan vitese geçirmede uyumlu olmaz ise sadece şanzıman dişlileri değil krank milinde de iteneklerin bileziğinden dolayı aşınma olabileceği söylendi. krank milindeki bu aşınmada özellikle rölantide çalışan motorda vuruntu yapıyormuş. ki bende yapardım eski arabamda bu benimde başıma gelmişti. rektifiyeye gittim. krank milini değiştiler. dedim aynısı bende de oldu. sebebi bu şekilde öğrendim. yani yakıttan tasarruf derken daha fazla masraf çıkıyor onu söyleyim.

düz viteslileri bilmiyorum ama şimdiki arabam otomatik vites gazdan ayağımı çekince otomatik yakıtı kesiyor.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: YEKE;523065
...düz viteslileri bilmiyorum ama şimdiki arabam otomatik vites gazdan ayağımı çekince otomatik yakıtı kesiyor.
Eğer yokuşu vitese takılı olarak iniyorsanız hepsi yakıtı otomatik keser.;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!