škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Anti Roll Bar (Sway bar) - Arka Viraj denge çubuğu

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Zaten yay dusunsem ARB yi eleyebilirim...Tek basina yay bana yeter..Jant olayini kesinlikle dusunmuyorum :)
Tek basina ARB azicik ise yarasa yeter bana..Yay konforu cok bozar diye dusunmuyorum maalesef.

Su ARB yi nerde bulabiliriz?
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Aybah al kardeşim o zaman sende. Az ama öz düşsün konforun bozulmasın...


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ero__;39170
Aybah al kardeşim o zaman sende. Az ama öz düşsün konforun bozulmasın...

:)

Hadi yay istedik diyelim bulmakta sorun :D Ahmet abi bile aylarca bekledi :D
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI



Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bu konuda istanbulda paşaoğlu ve erad var bildiğim ama paşaoğlu işin uzmanı diyebilirim kendileri atatürk oto sanayide
 
http://www.servispasaoglu.com.tr/index2.htm
 
ürün olmasa bile getirirler temin ederler


Çevrimdışı MuratU

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
    • http://www.muratunal.net
Direk Eibach Distiribütöründen isteyiniz. PowerShop'ın Eibach distiribütörü olduğunu sanıyorum şu anda. BTG bıraktı diye hatırlıyorum. Aklınızı diğer markalar çelmesin. OMP, Sparco v.b yaylar ağırlıklı "pist" ruhlu yaylar olduğu için daha da sertler. Ben sizin yerinizde olsam konfor ve görev ikilisini bir arada görüceksem Eibach firmasından vazgeçmezdim. Sorununuz eğer sadece yol tutuşu ise öncelikle yay ile başlamanızı ve hatta yükseklik/sertlik ayarlı amorsitör ile bu sistemi dengelemenizi öneririm. Sonuç itibari ile esneme kat sayısı değiştiği için alt takımlar daha farklı güçlere maruz kalıyor. Eğer hala isteklerinizi karşılamıyor olsa idi farklı bir jant ve lastik kombinasyonuna giderdim. Inanın bu kadar masratan sonra tek bir şikayetiniz olursa yapacağınız iki işlem kalıyor. Amorsitör kulelerini sabitleyecek ve şasinizi daha stabil konuma alıcak kule gergileriniz. Kule gergisi işleminide ayrı ayrı önermiyorum. Eğer takmakta ısrarcı olursanız, ön ve arka kule gergilerini birlikte alın.:gaz:
Ne güzeldir; Hem emeğe saygı duyan hemde takdir eden kişi.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: murproject;39219
Direk Eibach Distiribütöründen isteyiniz. PowerShop'ın Eibach distiribütörü olduğunu sanıyorum şu anda. BTG bıraktı diye hatırlıyorum. Aklınızı diğer markalar çelmesin. OMP, Sparco v.b yaylar ağırlıklı "pist" ruhlu yaylar olduğu için daha da sertler. Ben sizin yerinizde olsam konfor ve görev ikilisini bir arada görüceksem Eibach firmasından vazgeçmezdim. Sorununuz eğer sadece yol tutuşu ise öncelikle yay ile başlamanızı ve hatta yükseklik/sertlik ayarlı amorsitör ile bu sistemi dengelemenizi öneririm. Sonuç itibari ile esneme kat sayısı değiştiği için alt takımlar daha farklı güçlere maruz kalıyor. Eğer hala isteklerinizi karşılamıyor olsa idi farklı bir jant ve lastik kombinasyonuna giderdim. Inanın bu kadar masratan sonra tek bir şikayetiniz olursa yapacağınız iki işlem kalıyor. Amorsitör kulelerini sabitleyecek ve şasinizi daha stabil konuma alıcak kule gergileriniz. Kule gergisi işleminide ayrı ayrı önermiyorum. Eğer takmakta ısrarcı olursanız, ön ve arka kule gergilerini birlikte alın.:gaz:

Yay ve yükseklik ayarlı amortisör ile fiyat ne civarda geziniyor(kabaca)
Açıkçası çok fazla detaylı işlem, masraflı bir işlem düşünmüyorum.Arabanın kapasitesi belli zaten :) Hani Octavia RS tarzı bir araç olur o zaman tamam.Aile aracını biraz stabil hale getirmek derdim.Sizlerin söylediklerinizle kafamda projeler netleşiyor.Bursa'daki tuningçilere uğramadım bir türlü.Gitsem görsem, fiyat alsam diye düşünüyorum..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
İnternette araştırma yaparken monroe sensatrack amortisörlerini gördüm.

http://www.monroe.com/products/sensatrac_default.asp

Bu amortisörlerin hızlandıkça sertleşen vs modelleri varmış.Acaba bu şekilde amortisör değişimi mi daha mantıklı olur acaba? Yol tutuşa katkısı ne olur?Tek başına tabi :) Maliyet açısından hepsini bir arada düşünemiyorum..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
paşaoğlu ile telefonla görüş derim abi onlar dediğim gibi bu işin ustası fotolara baktıysan anlayabilirsin bizde ordan turbo değişimi yapmıştık :)


Çevrimdışı MuratU

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
    • http://www.muratunal.net
Kusuruma bakmayın ama şöyle bir yorumlama yapmak istiyorum. Umarım bu yorumdan ötürü kötü bir izlenim ortaya koymuş olmam. Öncelikle Paşaoğlu bir garajdır. Bu garajda yapılan araçlar ortadadır. Paşaoğlunun getirdiği parçalarda genellikle  otomobillerin motorları üzerinedir ve benim bildiğim kadarı ile yurtdışından bazı arkadaşların desteği ile ürünleri getirtmektedirler. Tabiki bu benim gözlemlemem. Bu yüzden ürünün fiyatını direk distiribütörden almak, bayisinden almaktan daha mantıklı geliyor. Tabiki kimi bayilerin distiribütörlerine gönül bağı yaparak yaptırdığı indirimleri katmaksak. Eğer tanıdığınız bir dükkan var ise; Evet! Durmadan danışın. Fakat piyasayı çok fazla tanımıyorsanız, distiribütörü aramanızda fayda var.

Monroe amorsitörleri ile ilgili fikrime gelirsek. 97 model Fiat Tipo aracıma zamanında -60mm Bravo HGT/Bravo 4KP yayı ve -35mm Eibach yay almıştım. Amorsitörlerimi değiştirmeden bu iki yay kombinasyonunuda denemiştim. Hatta araç ağılık farkından ötürü bravo yayları tipoyu -50 mm indirmişti. Monroe amorsitörleri taktıktan sonra gözlemlediğim tek şey amorsitörlerin patlama sürelerinin bir kaç ay uzamasından ibaret olmadığını gördüm.

Eğer düşünceniz konfor ve sportifliği kombine etmek ise; Hiç düşünmeden Eibach önerisinde tekrardan bulunmak isterim. Gönlünüzü ferah tutmak için amorsitör geliştirmeside elbette yapabilirsiniz ki bence değişen mekanik parçalar da böyle bir destekleme her daim şart! Benim size önerim otomobilinizin VW gurubundan herhangi bir otomobil ile aynı yayı kullanabilme ihtimalini birde gözden geçirmeniz. Böylece belki hem yay Türkiye'de distiribütör elinde mevcuttur hemde belki maliyeti biraz daha azaltmış olabilirsiniz.

Bir diğer sorunsal ise hem Türkiye'nin yol şartları hem de sizin sürüş performansınız. Eğer pistlere çıkmıyor ve ya sabahın erken saatinde kalkıp gözünüze kestirdiğiniz kuytu bir yol da iç-dış grip çalışması yapmıyor ve sadece salınımı atmak, sürüş performansı kazanmak istiyor iseniz -35mm sizi kesinlikle kesicektir. Bunun yanında amorsitör geliştirmesini yapmak tamamiyle size kalıyor. -35mm'den daha düşük yay kullanmayı kesinlikle günümüzün şartlarında önermiyorum.
Ne güzeldir; Hem emeğe saygı duyan hemde takdir eden kişi.


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
ARB iyidir abi bulursan taktır ilk olursun bozuk yol olmadıktan sonra strese sokmaz adamı, ama çokta şart parça değil.
 
çeşitli arızalı arkadaşlarımla hakkaten limit nedir gördüğüm birçok durum oldu
 
bizim gerçekte araba kopacak sandığımız aslında hiçbirşey.
 
bence araç ile spin atmadan yada kafadan kayıp bariyere yaklaşmadan yani özetle adrenalin yaşamadan araç iyi yol tutmuyor diye düşünüp yürüyeni ellememek lazım.
 
Bursa çevre yolunun taa en ucundan izmire çıkılan yerde çok geniş radüs ile 2 dönüş var buralarda dene arabayı yavaş yavaş :D virajda hızlana hızlana ama asla korkma direksiyon açısı sabit olsun sadece gazla nerde lastikler ötüp direksiyon yumşamaya başlıyor tecrübe et. :) yetmiyor dersen sen bilirsin.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Tr'de ARB yok...Sordum bugun ..

Kendim getirtirsem belki...Ama gumruk riski var...

Yay dusunsem diyorum ama emin degilim iste..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı MuratU

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
    • http://www.muratunal.net
Maslak Oto Sanayide ki Namiştayn  KW'nin Distribütörlüğünü almış. Bir danışın derim.:ok:
Ne güzeldir; Hem emeğe saygı duyan hemde takdir eden kişi.


Çevrimdışı bugraGT

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
way be 94 model arcımda viraj denge cubugu standartmıs :)
 
ama ön ve arka kule gergisini türkiyede bulamıyorum:(
 
bu uygulamada bir gelişme yasadınızmı?


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bugraGT;51937
way be 94 model arcımda viraj denge cubugu standartmıs :)
 
ama ön ve arka kule gergisini türkiyede bulamıyorum:(
 
bu uygulamada bir gelişme yasadınızmı?


Maalesef bulamadım :(


Şu viraj denge çubuğu fiat palio tek kapı olanında gördüm.Hemde orjinal olarak..Şaşırdım görünce..:confused:
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI