škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fosil yakıtta sona doğru!

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Çevrimdışı cagatayozkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 256
    • Profili Görüntüle
Bitmez. dünyada savaşlar devam edecek daha evvel toprak savaşları vardı sonra petrol oldu ilerde su için savaşırlar su biter oksijen için savaşırlar o biter başka birşey başlar döngü devam eder...


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Pek mümkün gözükmüyor. Petrolün yerini alabilecek en mantıklı seçenek şu an için elektrik enerjisi. ABD'de Tesla var, ve bu konuda baya iyiler. Arabaları gerçekten şahane.
Ancak elektrik enerjisini nasıl üreteceksiniz? Petrol, doğal gaz ve kömür en yaygın ve kullanışlı santral yakıtları.
En ucuzu hidroelektrik santraller, ama su debisi günden güne değişiyor. Rüzgar ve güneş ise elektrik enerjisinin tamamını üretmeye çok uzak. Ayrıca yenilenebilir enerji kaynaklarının tamamında yararı kadar zararı var.
Bu yüzden fosil yakıtların en az 50 yılı daha var. Sizin aracınız elektrikli olsa bile elektriği elde etme yöntemi fosil yakıtlardan olacak.


Çevrimdışı wertasd

  • Sabreden Derviş
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1018
    • Profili Görüntüle
Farklı olarak nükleer enerji var ki bence de geç bile kaldık.

2030 çok uzak değil, şaka maka bir sonraki aracımızı alırken epey düşünüyor, elektrikli/alternatif araçlara bakıyor olabiliriz (eğer hala yaşıyor olursak, umarım)


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: wertasd;592710
Farklı olarak nükleer enerji var ki bence de geç bile kaldık.

2030 çok uzak değil, şaka maka bir sonraki aracımızı alırken epey düşünüyor, elektrikli/alternatif araçlara bakıyor olabiliriz (eğer hala yaşıyor olursak, umarım)

Nükleer santraller ile ilgili durum sanıldığı kadar basit değil. Türkiye 2 tane için Rusya ve Japonya ile anlaşma imzaladı. Ancak bitmiş nükleer atıkların nerede saklanacağı anlaşmada yer almıyor. Asıl korkutucu olan bu. Nükleer atıkların yarılanma süreleri çok uzun, ve depolanması konusunda ciddi sıkıntılar var. ABD Yucca Mountain tesisine 96 milyar Amerikan Doları harcadı, ancak kaya mekanikçiler hâlâ güvenilir bulmuyorlar tesisi. Türkiye ne yapacak?

Enerjide verimlilik esastır. Türkiye kendisine yetecek enerjiyi üretebilir, ancak enerjideki kayıp-kaçak oranı çok yüksek. Ayrıca Türkiye'nin acilen LED teknolojisine geçmesi lazım.
« Son Düzenleme: 11 Ekim 2016, 11:56:14 Gönderen: Bilgic »


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
Aslında gelecekte enerji üretimi ilkel ve fosil yakıtlar yerine termo nükleer ya da füsyon teknolojisi ile en ileri seviyeye ulaşacaktır. Çünkü evrenin bilinen enerjisi bu tür bir enerjidir. Geçen sene hatırladığım kadarıyla füsyon (yani Güneşimizdeki gibi Hidrojen atomlarının birleşerek Helyum oluşturması ile açığa çıkan enerji) yöntemi ile bir tır boyutunda füsyon jeneratörü yapılmıştı. Dünyada da hidrojen konusunda bolca su bulunmaktadır.


Çevrimdışı SAHLVCV

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 570
    • Profili Görüntüle
Norveç dünyanın en kaliteli petrolünü çıkaran ve ihraç eden ülkedir. Kendilerinin bu yasaklamayı getirmesini sadece çevreci kaygılarla açıklayamayız belki. Ama yine de petrol fakiri olmayan bir ülkenin böyle bir karar almasını saygıyla karşılıyorum.
 
 Bu arada ABD'de üretilen Tesla'nın en büyük pazarı da Norveç. Bu arada Norveç dünyada otomobillerin en pahalı olduğu ülkelerden biri. Ama elektrikli araçlardan vergi almayarak tüketicilerin taleplerini bilinçli olarak bu alana kaydırdı. Bu araçlara normalde yasak olan otobüs şeritlerini kullanma izni de veriliyor. Böylece elektrikli araç sahipleri, iş çıkışı yoğunlaşan akşam trafiğinde yolda harcadıkları süreyi yarıya indirebiliyorlar. Bildiğim kadarıyla kamusal otoparklardan bedava faydalanma ve ücretsiz otoyol geçişi gibi haklara da sahipler.
 
 Geçenlerde bizdeki hybrid araçlarda getirilen ÖTV indiriminin ne kadar saçma ve sadece 2 modeli etkileyen bir uygulama olduğundan bahsetmiştim. Bu anlamda politika yapıcıların Norveç'i örnek alması lazım. Bizde maalesef akaryakıt ötv'si devlete ciddi bir gelir kaynağı olduğu için, çevresel kaygılarla insanları elektrikli araçlara yöneltmek 2. planda kalıyor.


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SAHLVCV;592715
Norveç dünyanın en kaliteli petrolünü çıkaran ve ihraç eden ülkedir. Kendilerinin bu yasaklamayı getirmesini sadece çevreci kaygılarla açıklayamayız belki. Ama yine de petrol fakiri olmayan bir ülkenin böyle bir karar almasını saygıyla karşılıyorum.
 
 Bu arada ABD'de üretilen Tesla'nın en büyük pazarı da Norveç. Bu arada Norveç dünyada otomobillerin en pahalı olduğu ülkelerden biri. Ama elektrikli araçlardan vergi almayarak tüketicilerin taleplerini bilinçli olarak bu alana kaydırdı. Bu araçlara normalde yasak olan otobüs şeritlerini kullanma izni de veriliyor. Böylece elektrikli araç sahipleri, iş çıkışı yoğunlaşan akşam trafiğinde yolda harcadıkları süreyi yarıya indirebiliyorlar. Bildiğim kadarıyla kamusal otoparklardan bedava faydalanma ve ücretsiz otoyol geçişi gibi haklara da sahipler.
 
 Geçenlerde bizdeki hybrid araçlarda getirilen ÖTV indiriminin ne kadar saçma ve sadece 2 modeli etkileyen bir uygulama olduğundan bahsetmiştim. Bu anlamda politika yapıcıların Norveç'i örnek alması lazım. Bizde maalesef akaryakıt ötv'si devlete ciddi bir gelir kaynağı olduğu için, çevresel kaygılarla insanları elektrikli araçlara yöneltmek 2. planda kalıyor.

Norveç'te Drammen'den Oslo'ya otobanla giderken 18 km dur-kalk şeklinde gitmiştik. Dediğiniz gibi elektrikli araçlar en sağda otobüs şeridini kullanabiliyorlardı. Çok imrenmiştim. Taksiler Toyota Prius idi, ve hepsi elektrikli.

250 km şehirler arası yol gittik kuzeye bir şerit gidiş, bir şerit geliş şeklindeydi. Doğaya ve kurallara inanılmaz saygılılar. Yolda 70 km/h diyorsa 75 km/h ile gitmedi kimse. Nordic ülkelerine gidince anlıyorsunuz medeniyeti :D

Dipnot olması açısından Norveç'te benzin fiyatları bizimle aynı idi, son 20 kuruşluk zamdan sonra açık ara lideriz :)

Bu arada Norveç elektriğinin tamamını da HES'ler ile üretiyor. Çok pahalı olmasa çok güzel ülke :D


Çevrimdışı SAHLVCV

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 570
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Bilgic;592722
Çok pahalı olmasa çok güzel ülke :D

pahalilik konusunda gitmesemde, namını duymuslugum var[emoji2]  

iskandinav ulkelerine gitmeyi hic dusunmedim acikcasi. dunyanin her yerini burasi gibi bilmek guzel. o kadar medeni yerleri gorupte buradaki hayattan sogumak istemiyorum.[emoji2]



LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SAHLVCV;592724
...o kadar medeni yerleri gorupte buradaki hayattan sogumak istemiyorum.[emoji2]

Haklısın.
Ben altı üstü Antalya' ya gittim bu yaz da İstanbul' a hâlâ konsantre olamadım. Oralara gitsem ne yaparım bilemiyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SAHLVCV;592724
pahalilik konusunda gitmesemde, namını duymuslugum var[emoji2]  

iskandinav ulkelerine gitmeyi hic dusunmedim acikcasi. dunyanin her yerini burasi gibi bilmek guzel. o kadar medeni yerleri gorupte buradaki hayattan sogumak istemiyorum.[emoji2]



LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Şöyle; Oslo'da Fridays'de hamburger yemiştik iki kişi. İki hamburger (enfes idi :P), bir bira bir sprite bir de patates kızartması toplam 250 TL hesap ödemiştik. Bizim kazancımız ile çok gözüküyor, ancak Norveç standartlarına vurunca normal bir tutar aslında :)