škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

10w40 yağ

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
10w40 yağ koymak ustalara daha fazla kar ettirir ayrıca birçoğu neyin ne olduğunu biliyorda işlerine gelmiyor yasla 10w40 ı gitsin bazılarıda gerçekten yenilikleri takip etmiyor.

İddaa ediyorum araca 10w40 mineral yağ koyun hatta 20w50 koyun 10.000 km yapın tabi yapabilirseniz,
aynı araca 5w40 tam sentetik Motul koyun tam sentetik ince yağ kalın 10w40 yada 20w50 den kat kat az eksilir.
Ayrıca aynı paraya MOTUL varken MOBİL de konmaz. Dünyanın en iyi yağı MOTUL dur tam sentetik yağın mucidi firmadır. Sadece Türkiye' de insanlar bunu bilmemektedirler. Adı duyulmuş ama kalitesi tartışılır markaların yağlarını kullanmaktadırlar.


10w40 mineral yağ 5w40 tam sentetikten daha kalındır ama kimyasal olarak 10w40 daha dayanıksızdır.

10w40 daha kalın olmasına rağmen 5w40 tam sentetiğe göre daha fazla eksilir.

10 cm capında ipten yapılmış halat mı daha kuvvetlidir 3 cm çapında çelikten yapılmış olan halat mı daha kuvvetlidir?

Yağın kalınlığı önemli değil kimyası önemlidir.



ARAŞTIRMA & GELİŞTİRME

MOTUL YENİLİKÇİ ÇÖZÜMLER İLE FARKLILAŞIR
Motul kendine, her zaman en üst kalite yağları üretmeyi, teknolojinin sınırlarını zorlamayı hedef seçmiştir. Grup içindeki ürün yeniliği günlük ve ortak bir yaklaşımdır.

Tarihsel olarak, Motul yüksek teknoloji çözümleriyle 1971 yılında otomotiv piyasasında %100 sentetik yağ satışına başladığı tarihten bu yana rakiplerinden ayrılmaktadır.

300V Motorsporları sınıfında Double Easter (Çift Ester) teknolojisi geliştirerek, son dönemlerde kendisini mevcut tüm piyasa standartlarının üzerinde bir konuma getiren bir teknoloji geliştirmiştir.

Grup, yenilik kapasitesini, Mükemmel Ürün Merkezindeki ağda kurulmuş ekiplerine ve üniversitelerle kurulmuş ortaklıklarda yapılan çalışmalara, danışmanlarına ve ileri teknoloji alanlarında uzman kişilerle kurduğu ittifaklara borçludur.

Japonya ve Fransa’daki ARGE laboratuvarlarında doktorasını yapmış iyi eğitimli kimyagerlerden oluşan bilimler arası çalışmalar yapan ekipler ve mekanik uygulamalarında uzman olan mühendisler görev yapmaktadır.

Rusya’nın otomobil ve demiryolu yapımında uzmanlaşmış prestijli teknik üniversitesi MADI gibi uzman üniversitelerle ortaklıklar kurulması ve danışmanlardan oluşan ağı çeşitli geliştirme aşamalarında kapsamlı ve temel bilgiler sağlar.

Motul’un faaliyet gösterdiği ana bölgelerin her birinde, Mükemmel Ürün merkezi ARGE faaliyetlerine rehberlik etmek amacıyla OEM’lerle irtibata geçer: bu nedenle OEM standartları ve onaylarına ilişkin uluslararası bir teknik izleme sağlanır ve müşteri geribildirimleri kaydedilir.

Endüstriyel alanda ise, İtalya’da bulunan Baraldi Lubricanti teknolojik açıdan gelişmiş imalatçılarla kurulan ortaklıklar sayesinde, Motul alüminyum yüksek basınçlı pres döküm ve sıkma alanındaki Aluminium Way projesini geliştirmektedir.

SUBARU BY MOTUL

15.01.2012
SUBARU - MOTUL ANLAŞMASI
Benzersiz teknolojisi, üstün performans ve yüksek güzenlik özellikleriyle fark yaratan SUBARU, dünyaca ünlü madeni yağ üreticisi MOTUL ile global anlaşmaya imza attı.

Motul - Subaru motor sporları işbirliğ sonunda ortaya çıkan "Subaru by Motul 5W-30" motor yağı, Subaru'ya özel olarak üretildi. Subaru'nun üstün ve benzersiz teknolojisi ile uyum sağlayan 5W-30 tam sentetik motor yağı, markanın tüm benzinli ve dizel motorlu araçlarında güvenle kullanılabiliyor.

Motul, Subaru yetkili servislerinde satışa sunulmaya başlandı.

Subaru - Motul anlaşması

MOTUL GT3 YARIŞLARINDA LEXUS İÇİN YOLU AÇIYOR

07.05.2015
Motul GT3 yarışlarında Lexus için yolu açıyor
Halihazırda Japon Super GT yarışlarında başarılı Lexus markasını kullanan birçok farklı yarış takımının uzun süreli teknik partneri olan global motor yağı uzmanı Motul, Avrupa GT3 yarışlarında varlığını daha belirgin şekilde göstermeye başladıktan sonra bu lüks model ile yeni bir ortaklık kurduğunu duyurdu.

 

Filderstadt, Almanya’daki yetkili Lexus bayiliğinde 22 Nisan tarihinde yapılan duyuruda, Japon üretici 2015 yılında yeni Lexus RC F GT3’nin test edilmesi ve geliştirilmesi için iki özel yarış takımını görevlendirdi. Bu iki araç şu anda oldukça zorlu bir test programına tabi tutulmakta ve sonrasında Nurburgring Nordschleife’deki VLN dayanıklılık şampiyonasındaki bazı yarışlara da girecek.

 

Oldukça başarılı ve dayanıklılık yarışlarında ispatlanmış bir geçmişi olan ve alanındaki tanınmış liderlerden biri olan Motul, herkesçe Lexus’un ideal teknik ortağı. Motor yağı firması, oldukça başarılı ve tanınmış Farnbacher ve Emil Frey yarış takımlarına 2015 yılında teknik yardım sağlayacak. Bu iki takım, Motul’un seçkin Motor Sporları Serisine ait ürünleri ve aynı zamanda Motul tarafından özel olarak Japonya’da Lexus’la birlikte geliştirilen deneysel bir motor yağını kullanacak ve Motul’un ikonik kırmızı ve beyaz yarış renklerini taşıyacaklar.

                                                                                                                                                                       

Motul ve Lexus, birlikte Super GT yarışlarında elde ettikleri ve Zent Cerumo takımıyla aldıkları 2013 Şampiyonu ünvanıyla doruk noktasına çıkan başarılarını tekrarlamak konusunda oldukça istekliler. Şimdiden 2014 yılında 24-hour of Nürburgring Ring yarışlarına Lexus IS F ile katılan Motul, onlarca yıllık motor sporları tecrübesini Farnbacher ve Emil Frey yarış takımlarının VLN şampiyonasında başarıya ulaşmalarına yardımcı olmak için kullanacak.

                                                                                                                                                                   

Motul için dayanıklılık yarışları, hem yarışmacılara hem de sokaktaki insanlara eşit şekilde fayda sağlayacak ürünlerin test edileceği ideal bir yaşayan laboratuvar olmaya devam ediyor. Yağ firmasına bu konuda yardımcı olacaklar ise eski GT şampiyonu ve birçok kez 24-hour yarış birinciliklerini elde eden ve kendi soyadlarını taşıyan Alman takımı için yarışan Dominik ve Mario Farnbacher kardeşler. İsviçreli Emil Frey yarış takımı ise Markus Östreich, Jordan Tresson ve aile adını yarışlarda temsil eden Lorenz Frey’in yeteneklerinin gençlik ve tecrübeyle birleşiminden faydalanacak.

FIA DÜNYA DAYANIKLILIK ŞAMPİYONASI'NDA MOTUL VE NİSSAN NISMO ORTAK OLUYOR

02.02.2015
Nissan gt r lm nismo 1
Sabırsızlıkla beklenen motor yarışlarından birinin tanıtımı kısa süre sonra tüm dünyada başlayacak ve böylece ünlü kırmızı MOTUL logosu da tüm dünyada öne çıkacak. Zirvedeki spor modellerinin ve 24 Hours of Le Mans GT takımlarının çoğunun tercih ettiği motor yağı, bu Fransız dayanıklılık efsanesine ev sahipliği yapacak olan FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası'ndaki yeni Nissan LM P1 hibrit programının resmi motor yağı partneri olarak açıklandı.

Yeni piyasaya tanıtılan inovatif Nissan GT-R LM NISMO Kuzey Amerika'da MOTUL ile yakın bir işbirliği içerisinde üretildi. Fransa merkezli şirket, WEC süresince Audi, Porsche ve Toyota'ya karşı yarışacak ve şanzıman ve motoru için özellikle MOTUL yağlarını kullanacak olan LM P1 Hybrid'in geliştirilmesinde Japon markası ile birlikte çalıştı.

MOTUL Yönetim Kurulu Başkanı Hervé Amelot,  2015 yılı itibariyle uluslararası spor araba yarışlarında en üst seviyede rekabet etmek için bu yeni modelin gelmesiyle birlikte herkesin ne kadar heyecan duyduğunu ifade etti: "Le Mans'ta zirvede rekabet etmek için geri dönecek olmaktan dolayı çok mutlu ve gururluyuz. Dahası, Nissan NISMO ile geçtiğimiz 11 yıl boyunca kurduğumuz mükemmel bir çalışma ilişkisini koruyoruz ve aynı inovasyon ve yaratıcılık kültürünü paylaşıyoruz. Nissan NISMO tarafından yapılan teknik seçimler de bunun bir göstergesi. Nissan GT-R LM NISMO'nun Les Hunaudières'de tam gaz uçup gitmesini görmek için sabırsızlanıyoruz!"

NISMO başkanı Shoichi Miyatani de “MOTUL'ü LM P1 programımızda görmekten çok memnunuz" dedi. "MOTUL, Super GT'de 10 yılı aşkın bir süredir beraber çalışmamız sebebiyle güvendiğimiz bir marka. #23 MOTUL AUTECH GT-R ile 2014 Super GT Şampiyonası zaferimizi yeni kutladık; bu da ne kadar başarılı bir ortaklık kurduğumuzun göstergesi. LM P1 bugüne kadarki en zorlu işimiz olacak, bu sebeple güvenebileceğimiz ortaklara ihtiyacımız var. Bu yüzden MOTUL'ü tercih edeceğimiz aşikardı."

Dünyanın lider motor sporları yağı uzmanlarından biri olan MOTUL'ün Nissan ve Nissan'ın motor sporları ve performans kolu olan NISMO ile kökleri 2003 yılına dayanan uzun süreli ve oldukça başarılı bir teknik ilişkisi var. MOTUL, Japonya'nın spor araba şampiyonası olan Super GT'nin resmi fabrika takımının bir partneri olarak geçen sene NISMO ile birlikte 100. yarışını kutladı. Bu sezon MOTUL için, geçtiğimz 11 yılda hem fabrika takımlarıyla hem de özel takımlarla Super GT'de yarışarak aldığı yedi ünvanın yanında bir Şampiyonluk ünvanıyla daha sonuçlandı. Tsugio Matsuda ve Ronnie Quintarelli, Super GT'de Şampiyonluk kupasını yalnızca direksiyonun ardında sergiledikleri yetenekleriyle değil aynı zamanda uzman MOTUL'ün Nissan GT-R NISMO GT500s'de kullanılan yağlarının performansı ve güvenilirliği sayesinde kaldırdı. MOTUL "Motor Sporları Serisi" yalnızca öncü motor yağı 300V serisini içermekle kalmıyor, aynı zamanda NISMO parça kataloğu ile GT-R sahipleri için özel "MOTUL NISMO Yarış Yağı"nı da bünyesinde bulunduruyor.

Tabi ki MOTUL'ün ünlü spor araba yarışı 24 Hours of Le Mans ile çok daha eskiye dayanan bir ilişkisi var; 1954 yılından kalma pürüzlü siyah beyaz fotoğraflardan anlaşılabilir! 60 yılı aşkın bir süredir belleklerde yer etmiş MOTUL logosu yalnızca yol kenarlarındaki reklamlarda ve afişlerde değil, aynı zamanda özellikle La Sarthe'de başarıyı tatmış 200'den fazla aracın üzerinde de görülüyor. En son klasman zaferi kazanan teknik ortaklarımız 2011 yılında Greaves Motorsport ve 2014 yılında JOTA Sport. Her ikisi de LMP2 kategorisinde yer alıyor ve Nissan NISMO motorlarıyla çalışıyor.

2015 yılındaki yeni LM P1, NISMO ve MOTUL'deki herkesçe kabul edilen ve benimsenen bir meydan okuma ve bu, yağ şirketi için yıllar boyunca günümüze kadar başarılı bir şekilde rekabet ederek kazandığı uzmanlığı ve deneyimi gösterecek teknik bir doruk noktasını temsil ediyor. Dünya Dayanıklılık Şampiyonası resmi sezon öncesi test etapları olan The Prologue 28/29 Mart tarihlerinde Güney Fransa'da Circuit Paul Ricard'da gerçekleşecek ve LM P1 Nissan ilk defa tüm diğer rakipleriyle birlikte aynı anda aynı pistte olacak.

MOTUL HAKKINDA

MOTUL yüksek teknoloji motor yağlarının (iki tekerli araçlar, otomobiller ve diğer taşıtlar) ve MOTULTECH faaliyetleri ile endüstri yağlarının formülasyonu, üretimi ve dağıtımı konularında uzmanlaşmış birinci sınıf bir Fransız şirketidir.

MOTUL aynı zamanda sentetik yağlardaki uzmanlığıyla da tanınmaktadır. 1971 yılının başlarında MOTUL, Ester teknolojisinden faydalanarak otomobil motorları için havacılık endüstrisi kökenli %100 sentetik 300V yağı formüle etmekte öncü olan ilk yağ üreticisi olmayı başarmıştır.

Yıllar boyunca MOTUL birçok yarış takımının ve üreticinin resmi tedarikçisi olarak tecrübe kazanmış ve motor sporlarındaki teknolojik gelişmeleri daha ileriye taşımak için katkıda bulunmuştur.

MOTUL bu takımları uluslararası yarışlarda desteklemiştir: 24 Hours of Le Mans (otomobiller ve motosikletler), FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası, Super GT, Drift, Pikes Peak, Japonya Şampiyonası Super Formula, Blancpain Dayanıklılık Serisi, Dakar, MotoGP, World Superbike, World MX, FIM Dayanıklılık Dünya Şampiyonası, IOM TT, MOTUL FIM Buz Pisti Gladyatörleri Dünya Şampiyonası, Roof of Africa ve diğer birçoğu.

NISSAN HAKKINDA

Japonya'nın ikinci en büyük otomotiv firması Nissan Motor Co., Ltd., merkezi Yokohama, Japonya'da bulunan ve Renault-Nissan Ortaklığı'nın parçası olan bir firmadır. Tüm dünyada 244,500'den fazla çalışana sahip olan Nissan, 2013 mali yılının sonunda 5.2 milyon araç satmış ve 10.5 trilyon yen (105 milyar USD) değerinde kar elde etmiştir. Nissan, Nissan, Infinati ve Datsun markaları altında 60'tan fazla modelden oluşan kapsamlı bir ürün serisi sunmaktadır. 2010 yılında Nissan, Nissan LEAF'i piyasaya sundu ve sıfır emisyonlu araçlara liderlik etmeye devam etti. Tüm dünyada kitlesel piyasaya sürülen ve tamamen elektrikle çalışan araç LEAF, sıfır emisyonlu araç bölümünün neredeyse %50'sine sahip olarak tarihteki en çok satan elektrikli araç (EV) konumundadır.

NISMO HAKKINDA

'Nissan Motor Sporları'nın kısaltması olan NISMO, Nissan'ın performans markasıdır ve şirketin "heyecan verici inovasyon"larının sağlayıcılarından biridir.

NISMO inovatif teknoloji ve yüksek performans ile birlikte, oldukça geniş bir yelpazedeki müşterilerine sokakta kullanım için ürünler sunmaktadır. NISMO otomobilleri, motor sporlarından ilham alan aerodinamiği ve stili, geliştirilmiş yol tutuş özellikleri ve benzersiz çevikliği ile heyecan verici bir sürüş deneyimi sağlamaktadır.

Motor sporları dünyasında NISMO, FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası (WEC) ve Japonya'nın Super GT Şampiyonası gibi en üst düzey GT ve spor araba yarışlarında rekabet etmektedir ve aynı zamanda Le Mans 24 Hours ve European Le Mans Series (ELMS)'de yarışan takımların araçlarına motor sağlamaktadır. Nissan GT-R 2011, 2012 ve 2014 Super GT şampiyonluklarını almayı başarmıştır.
« Son Düzenleme: 23 Ekim 2015, 15:24:58 Gönderen: trio »


Çevrimdışı antepbilisim

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Şimdi 5-30 ile 10-40 arasındaki fark bizim iklim kuşağımızda araçlarda çok belli olur mu ?

Yani Gaziantep'teki araba ile Rize ya da Sivas ya da Erzurumdaki araba aynı yapı kullanabilir mi ?

Sıcak yerlerde ne olmalı, soğuk yerlerde ne olmalı ?


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Cok sicak yerlerde ve yuksek km li biraz daha yasli araclarda 10/40 kullanilmasi daha saglikli.

Onun disinda daha dusuk km li yag yakma problemi pek olmayanlarda yaz kis 5-30 kullanilabilir.


Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle
10/40 castrol magnatec koyarım yaz kış bizim motorlar için önerilen bu... eksiltme olmuyor 10.000 de bir değiştiririm


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Cok km yapmis araca 10w40 konur diye birsey yok tamamen uydurma ustalarin uydurmasidir onemli olan yagin kimyasidir 5w30 ve 5w40 TAM SENTETİK yag 10w 40 mineral yagdan daha dayaniklidir.

Yag yakma problemi olan araclar 10w 4O kullanmamalidir 5w 40 TAM SENTETİK yag kullanmalidir. Aksini iddaa eden usta bu konuda bilgisizdir.
« Son Düzenleme: 09 Kasım 2015, 00:06:26 Gönderen: trio »