škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Araç Yalıtım Uygulaması (hem en hesaplı hemde en etkili)

bugraGT · 35 · 92770

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı bugraGT

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
bmw nin mercedes in audinin en üst sınıflarında olan bu üç aşamalı uygulamayı kendiniz yapabilirsiniz işte malzemeler ve uygulama teknikleri.
 
malzemelerin çogu insaat işlerinde kullanıldıgından sürümü bulunabilirliği kolay ayrıca uçuk fiyatlara sahip değil, örnegin rezonans önleyici yalıtımı su deposu yalıtımını saglayan malzeme ile yapıyoruz aynı malzeme oto müzik sistemleri yapan firmalarda bi bagaj için 100-150 euro degerinde işte uygulamalar:
 
not: burdan sonrası alıntıdır
 
1- REZONANS/TİTREŞİM yalıtımı

Aracınızın tüm metal aksamı aslında titreşim ve rezonans üreten dev bir anfi durumunda.

Öncelikle bunun engellenmesi/azaltılması gerekiyor...

Kısaca aracın tüm iç kaplamaları, halılar, koltuklar, direklerdeki parçaları söküyorsunuz...(Taban, Tavan, kapı ve bagaj)
İçerde hiçbir şey kalmayacak şekilde soyulan aracın tüm metal aksamı karşınızda !

Şimdi linkte verilen malzemeyi sırasıyla, tavan, kapılar, taban ve bagaj olmak üzere "mutlaka" ısı tabancası (pürmüz, fön makinasının sanayi tipi..) kullanarak yapıştırıyorsunuz.




BTM tarafından üretilen BituSelf adlı SU izolasyonunda kullanılan kendinden yapışkanlı, Polimer Bitümlü (butil PE>PolyEthylene), aluminyum folyolu bu bant fazlası ile işinizi görecektir.

http://www.btmpolpan.com/

Uygulama sırasındaki en önemli noktalar ise:

1- Mutlaka pürmüz (ısı tabancası) kullanılmalı (Söylenenlerin aksine ısı tabancası çok daha iyi tutunma sağlıyor, kullanın bişey kaybetmezsiniz..)

2- Montaj sırasında oluşabilecek hava kabarcıklarına izin verilmemeli (Hava kabarcıklarının oluştuğu bölümler sivri uçlu bir bıçak yardımı ile patlatılarak, rulo veya elle bastırılmak suretiyle tekrar yapıştırılır)

3- Montaj bütün girinti ve çıkıntıları tamamen örtecek şekilde yapılmalı (Üzerinde çalıştığınız zeminin kalıbını çıkarır gibi komple döşenmeli, BitüSelf bütün yüzeye temas etmeli.. Düz geçemeye kalkmayın aksi takdirde bir işe yaramaz..)

4- Montaj sırasında vida ve benzeri montaj deliklerini kapatmamaya özen gösterin. (Zemin halısı, kapı döşemeleri ve özellikle tavandaki kalınlık farklarından doğabilecek problemlere çok dikkat edin, sonra başınız ağrımasın..)

Özellikler;
- En : 10-15-20-30-60 cm
- Boy : 10 m boyunda rulo bant
- Kalınlık : 1.5mm Kalınlığında
- Üst kaplama : AL Folyo
- Alt Kaplama : PE Folyo
- Isı Aralığı : -20 C / + 90 C
- Ağırlık : 1m2 < 1.5 kg ( Hassas terazide kendim tarttım, doğal olarak yapışkan yüzey bandı ağırlığa dahildir. Kısaca 1m2 BitüSelf 1.5kg'dan daha hafif! Komple montajda yaklaşık 10m2 BitüSelf kullanılırsa => 15kg'dan daha az bir ağırlık eklenecek demektir.)

BitüSelf'in PE tabanlı alt kısmı aracınızın tüm metal aksamına temas ederek seyir sırasında oluşan motor/yol/lastik/rüzgar ve salınımların yarattığı titreşim/rezonas enerjisini emerek çok düşük ölçüdeki ısı enerjisi haline getirecektir. (Şu anda yapılan işlem ancak rezonans engelleyici/azaltıcı işlemdir. Akustik bir işlem değildir.)


İmaj otomatik olarak küçültülmüştür. Orjinal Boyutunda İzlemek için BURAYA TIKLAYINIZ. Orjinal Boyutu: 640x480 VE 93KB.

Şimdi gelelim gözenek meselesine...

Yalıtım malzemelerinde;

ISI yalıtımı için kullanılan kauçuk, PE bazlı tam kapalı hücreli malzemeler/plakalar dokunun içindeki elastik hüzrelerde hapsolan hava ile yalıtım yaparlar, ISI'yı yansıtırlar. ISI yalıtımları yüksek, SES yalıtımları düşüktür.

SES yalıtım malzemelerinde ise açık hücreli PE doku kullanılır. Açık hücreli, gözenekli doku kendine çarpan SES dalgalarını kısmen emerek, daha az titreşir ve SES'in şiddetini düşürüler...

Şimdi bizim uyguladığımız BitüSelf yukarıda anlatılanlardan daha çok 1. maddeye uyuyor, yani ISI yalıtımına...
Ancak esas olarak bu malzemenin araç içindeki kullanım amacı, SU/ISI yalıtımından çok titreşim ve rezonans giderici özelliği olması.

Hemen bir deney yapalım, metal bir plaka veya konserve kutusunu düşünün.
BitüSelf uygulanmadan yere atılan bu plaka/konserve kutusu bolca gürültü çıkaracak ve uzun süre çınlayacaktır.

Ancak, iç yüzeyi BituSelf ile kaplanmış plaka/kutuyu yere attığınızda çıkan ses hem daha az ve tok olacak hemde daha kısa süre yankılanacaktır.

İşte titreşim/rezonans'ın yarattığı etkiyi önlediniz/azalttınız... Aracınız da da aynı sonucu alacaksınız.

İmaj otomatik olarak küçültülmüştür. Orjinal Boyutunda İzlemek için BURAYA TIKLAYINIZ. Orjinal Boyutu: 640x480 VE 69KB.

2- ISI yalıtımı

Montajını tamamladığınız rezonans/titreşim önleyici katman aynı zamanda size düşük bir ısı yalıtımıda sağlıyor.

Ancak genellikle bu ISI yalıtımı yetersizdir.

Özellikle: Motor duvarı, şanzıman organları ve egzosun borularının geçtiği orta kısım ve kapılar ISI yalıtımına ihtiyaç duyan hasas bölgelerdir.

Bu bölümlerde diğer arkadaşların belirttiği PE bazlı kapalı hücreli/dokulu ISI yalıtım malzemelerinden kullanabilirsiniz. 5-6mm. kalınlık taban ve tavan için yeterli olacaktır. Kapılar ve motor duvarı için ise ölçmeniz gerekecek... Ancak bence azami 10mm kalınlık yeterli olacaktır. Unutmayın, PE tabanlı ISI malzemeleri kalınlaştıkça esnekliklerini kaybadeceklerdirki, bu montaj sırasında sıkıntı yaratabilir. Mutlaka marjınızı iyi belirleyin.

ISI yalıtımını aracınızın tamamına yapmanız gerekmiyor ancak tabiki seçim sizin.
Piyasada izolasyon malzemesi satan yerlerden veya direkt olarak üreticilerden gayet ucuza temin edebilirsiniz.

http://www.thermaflex.com.tr/
http://www.ode.com.tr/

Kendinden yapışkanlı ISI yalıtım levhaları diğerlerinden biraz daha pahalı ama bunu dert etmeyin, pattex, 3M veya benzeri bally tarzı yapıştırıcılar ile bunları mükemmel bir şekilde yapıştırabilirsiniz.



Dikkat edilmesi gereken;

1- Vida ve benzeri montaj bölümlerine dikkat ederek halı ve kaplamaların yaratacağı şişmeyi önleyin. Yani, fazla kalın levhalar kulanmayın... Daha Akustik yalıyımı yapacaksınız...

2- Aynen bir önceki montaj sırasında uyguladığınız tün zemine komple yapıştırma olayına özen gösterin, hava boşlukları yaratmayın... (Malzemeniz bu işlem için esnek ve ince olmalı, 5-6mm'lik bir PE levha bence fazlası ile uygun..)


3- AKUSTİK Yalıtım

Geldik en önemli bölüme...

Akustik yalıtım aslında başlı başına bir uzmanlık ve deneyim konusu ancak araç içinde dbmetre olmadan da akustik iyileştirmeler yapabiliriz.

Şu ana kadar yaklaşık 6-7mm.lik 2 katman (BitüSelf 1.5mm + ThermaFlex ISI 5mm.) halinde uyguladığımız yalıtım bize 8-10db'lik bir gürültü (SES değil!) yalıtımı sağlıyor ki, bu gerçekten çok ama çok yüksek bir rakam.

Aracınız 2 katman uygulanmış yalıtımı ile bir çok üst sınıftaki araçtan daha sessiz... Çok daha az yol/lastik/motor/rüzgar ve çevre sesi duyacak ve çok daha huzurlu bir yolculuk yapacağınıza emin olun...

Azalan gürültü (8-10db) sayesinde daha az yorulacak, dikkatiniz dağılmadan çok daha uzun süre araç kullanabileceksiniz.

Lafı uzatmadan akustik yalıtıma dönelim...

Akustik yalıtım aracınızda bulunmayan bir katman. Daha önceki uygulamalara aracınızda kısmen rastlasanızda bu yalıtım katını kesinlikle bulamayacağınızı garanti ederim. Üst segment araçlar hariç (Mercedes, BMW'nin top-class modelleri ile Jaguar, AstonMartin vb.)

Akustik katman için daha önce belirttiğim açık hücreli/gözenekli sünger benzeri (kesinlikle sünger değil) PE tabanlı malzemeler kullanacağız.



Bunlarıda piyasada bir çok yerli markadan bulmak mümkün.

ThermaFlex: Firex, Echobon...
Ode: Nfaf...

M2'si yaklaşık 5-8 YTL arasında değişen bu sünger benzeri özel malzemeler tamamen SES yalıtımı için üretiliyor ve kullanılıyor.

Akustik yalıtım için benim tavsiyem ise yine yerine göre farklı malzemeler kullanmak...

Motor duvarının tamamı, A,B,C sütunları ve kapıların belli bölümlerinde (kalınlık marjlarına dikkat edin) ThermaFlex EchoBon (7-10mm. Yeterlidir, yerine göre kalınlığı arttırabilirsiniz.) kullanılabilir.

EchoBon, PE tabanlı kırpık süngerden imal edilen yüksek yoğunlukta, özel bir sıkıştırma ve kimyasal işlemden geçmiş bir SES yalıtım plakası... Esnekliği düşük olduğundan düzgün yüzeylerde kullanmaya dikkat edin.



Tavan, taban ve bagajda ise yine kalınlık majlarına dikkat ederek ThermaFlex ( EchoMod(Firex) veya Ode (Nfaf) kullanılabilir ( 5-7mm. yeterlidir. Yerine göre kalınlığı arttırabilirsiniz..)

EchoMod (Firex), PE tabanlı EchoBon'a göre daha düşük yoğunlukta, daha esnek bir SES yalıtım malzemesi... Girintili, çıkıntılı yüzeylere omntajı daha kolay olduğundan özellikle kapılar, hafifliği sebebi ile tavanda kullanılabilir.



Akustik yalıtım sırasında dikkat edilmesi gerekenler ise,

1- Kapı içleri, orta konsol, motor duvarı ve benzeri iç plastik parçaların içinin de mümkün olduğunca SES yalıtım süngerleri ile doldurulması. Önemli olan malzemenin esnekliğini,yoğunluğunu bozmadan (fazla sıkıştırmadan!) kaplanması.

2- 3.yalıtım katı olarak araç tabanı, bagaj, kapılar ve tavana uygulanacak SES yalıtımı (akustik katman) aracınızda müzik dinlerken seste oluşan yansıma, kırılma ve yankı ve uğultuları önlemeye yöneliktir. Dolayısıyla malzemenin çok kalın seçilmesi hem montajını zorlaştırcak, hemde gereğinden fazla SES emişi sağlayacağından dinlediğiniz müzik ve bulunduğunuz mekan algınızda olumsuz sonuçlar yaratabilecektir.



Özetle;

Araç içi yalıtım malzemeleri ülkemizden rahatlıkla temin edilebilir, bunu için bir servet harcamaya gerek yok...

Asfalt bazlı ürünler fiyat avantajları olmasının yanısıra, ısı farklarından etkilenmekte soyulma ve dökülme kaçınılmaz olmaktadır. Sıcak havalarda yapacağı asfalt kokusu ise kaçınılmazdır.

Montaj sırasında mutlaka ısı tabancası kullanılmalıdır, ısıtılmış malzemeye uygulanan basınç daha kalıcı bir yapışma sağlamaktadır.

SES ve akustik yalıtımda standart, özelliksiz sünger kullanılmamalı, fiyat avantajının yanısıra nem ve su tutma özelliği ile zamanla araç içi koku yapacağı unutulmamalıdır.

Tüm ölçüler tahmini olarak verilmiştir, doğru kalınlık ancak aracınız soyulduktan sonra montaj sırasında belirlenebilir.


Not: Yazıda kullanılan tüm marka ve resimler rehberlik etmesi amacıyla belirtilmiştir. Ticari bir nitelik taşımamaktadır


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Teşekkürler,:ok:
profesyonelce, iyi ugraş isteyen bir iş, tam anlamıyla yapıldıgındada büyük konfor sağlayacaktır.
:hanz:bende sol ön kapının cam mekanizmasını tamir ederken kendimce izolasyon yapmıştım:hanz:
« Son Düzenleme: 02 Aralık 2009, 17:22:59 Gönderen: mustisahin »


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Şu izolasyon firmalarının markalarını bizde kullanıyoruz.İyi firmalar..Tabi aracın orasını burasını söktükten sonra tıkırtı sesleri canımızı sıkabilir mi acaba?

Ama en basitinden çamurluk içlerine bazı otomobilledeki gibi halı flex gibi izolasyon malzemeleri uygulanabilir.Motor ile kabin arasındaki levha'yada uygulanacak izolasyon motor sesini azaltabilir..Şu an şirkette olduğumdan ayrıntılı okuyamadım ama evde okuduktan sonra bu olayı iyice inceleyeceğim..

Güzel çalışma vesselam..

Mustafa senin izolasyon çalışman başarılı mı oldu mu?
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
Bu işide kesin yapıyorum kıytırık bir iki sünger sokuşturdum onun farkı bile beni mest etmişti..
 
bu sefer arabayı komple sökmeyi düşünüyorum :D motoru  bile indirteceğim  arkadaşın dükkanda
 
 
allah akıl fikir ve boş zaman versin bana


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;52715

Mustafa senin izolasyon çalışman başarılı mı oldu mu?

Tek kapıya uyguladıgım icin cok farkına varmadım, az bi fark var, tüm kapılara uygulansa etkili olacaktır,  
 
izolasyonunun farkını, mekanizma bozukken, kapı icindeki alüminyum kapak acıkken sanayiye parca almaya giderken, özellikle 80-100 km hızları gecince farkettim, o kapak acıkken dısarıyla aranda sadece kapı sacı var,
ve acayip yol asfalt sesi geliyor, aluminyum kapak sesi epey kesiyor, döseme deyip gecersin, plastik kumas malzeme bile etki ediyor,
bu amcalar gibi komple arabaya yalıtım uygularsan, mükemmel sonuc ortaya cıkar bence, tabiki yapan kisinin aracı cok iyi tanıyor olması gerekki, söktügü parcaları orijinali gibi yerlerine monte etsinki, sök-tat dan dolayı tıkırtılar duymayalım,
tabiki en güzeli orijinalinde olması, bunun icinde üst segment arac almak sart,:huh:


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: AhmetH;52730
Bu işide kesin yapıyorum kıytırık bir iki sünger sokuşturdum onun farkı bile beni mest etmişti..
 
bu sefer arabayı komple sökmeyi düşünüyorum :D motoru  bile indirteceğim  arkadaşın dükkanda
 
 
allah akıl fikir ve boş zaman versin bana

Yav şu işlere acayip merakım var..Avrupalı gibi olamadık, şu işlere ayıracak ne zamanımız var nede ekipmanımız..


Alıntı yapılan: mustisahin;52751
Tek kapıya uyguladıgım icin cok farkına varmadım, az bi fark var, tüm kapılara uygulansa etkili olacaktır,  
 
izolasyonunun farkını, mekanizma bozukken, kapı icindeki alüminyum kapak acıkken sanayiye parca almaya giderken, özellikle 80-100 km hızları gecince farkettim, o kapak acıkken dısarıyla aranda sadece kapı sacı var,
ve acayip yol asfalt sesi geliyor, aluminyum kapak sesi epey kesiyor, döseme deyip gecersin, plastik kumas malzeme bile etki ediyor,
bu amcalar gibi komple arabaya yalıtım uygularsan, mükemmel sonuc ortaya cıkar bence, tabiki yapan kisinin aracı cok iyi tanıyor olması gerekki, söktügü parcaları orijinali gibi yerlerine monte etsinki, sök-tat dan dolayı tıkırtılar duymayalım,
tabiki en güzeli orijinalinde olması, bunun icinde üst segment arac almak sart,:huh:

:D Aynen öyle...



Aslında deneme babında bizim doblonun orasını burasını sökebilirim..Bu malzemeleri uygulayıp sonuçlarına göre roomiye ufaktan girişebilirim.Tabi teorik olarak mantıklı ve uygulanabilir gelen şeyler uygulamada çok problemli gelebiliyor :)

En iyisi SuperB almak :kiki:
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Ben corsada kapı içi naylonları değiştirmiştim (ki zaten 2 tane kapı vardı :P) Arabanın içi toz olmuyordu...


Çevrimdışı sagacity

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
bu işler güzel işler
Çırak Ustayı Sollamazsa Sanat Ölür,  Hatalı Sollarsa Çırak Ölür..


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ero__;52839
Ben corsada kapı içi naylonları değiştirmiştim (ki zaten 2 tane kapı vardı :P) Arabanın içi toz olmuyordu...




Sizin opellerde naylon mu var uzak dogu araclari gibi :kiki:
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı bugraGT

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
benim naylonda kalmadı ikide bir cam kaldırma krikosu kırılınca.
 
bu olayı en basitinden tavan ve kapılarda baslayabiliriz hatta en kolayı tavangibi duruyor dümdüz yüzey.
 
rezonans önleyici yapışkanlı kaplama için firmaya mail attım cvp vermediler bürolarının adresi buldum ankara da cepanın arkadaki semttelermiş btm yalıtım.
 
dösemelerim baya sökülüp takıldıhiç bi zarar görmedi amaa gel görki soguk havada tesisat montajı yaptırdım bütün plastikler takır tukur çatladı kırıldı.
 
bence kısın ortasında plastikleri sökmeye kalkmayın en basit tavanda baslayalım:)
 
bu hafta içinde btm bitüself yani ilk etap hakkında geniş bilgi toplayıp burda paylaşacagım


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bugraGT;53074
benim naylonda kalmadı ikide bir cam kaldırma krikosu kırılınca.
 
bu olayı en basitinden tavan ve kapılarda baslayabiliriz hatta en kolayı tavangibi duruyor dümdüz yüzey.
 
rezonans önleyici yapışkanlı kaplama için firmaya mail attım cvp vermediler bürolarının adresi buldum ankara da cepanın arkadaki semttelermiş btm yalıtım.
 
dösemelerim baya sökülüp takıldıhiç bi zarar görmedi amaa gel görki soguk havada tesisat montajı yaptırdım bütün plastikler takır tukur çatladı kırıldı.
 
bence kısın ortasında plastikleri sökmeye kalkmayın en basit tavanda baslayalım:)
 
bu hafta içinde btm bitüself yani ilk etap hakkında geniş bilgi toplayıp burda paylaşacagım

Bekliyoruz Buğra bilgileri senden...:ok:
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı bugraGT

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle

 
 
bugun bu ürünü inceledim fotoda ince alimunyum folyo gibi duruyordu yakından bakınca dolgulu ve şekil alabilen bi ürün oldugunu gördüm
 
bölge bayisi olduklarından fiyat vermemiz dogru değil dedileer anlaşmalı oldugu satıcıların adresi verdi cumartesi günü fiyatları sizlerle olur:)
 
 
ayrıca fotodaki ürün incesi 60cm e kadr olan enleri mevcut


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Şimdi bu malzemenin asıl amacı ses izolasyonu tam manası ile?
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı bugraGT

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
öncelik ses ama bir miktar kalınlıgı ile ısıyada faydası olacagı kesin ayrıca su gecirmez özelliği var.
 
ama profesyoneller ses yalıtımını rezonans ve akustik diye ayırıp bunu rezonans yalıtımı olarak kullanmıs


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Motor kısmından yapıştırılıp motor sesinin kesmesi beklenebilir mi?
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI