škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Opel Insignia 1.6T Cosmo deneyimim..

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;602903
Felaket telalligi yapmayayim,
Ama subaplari kontrol.etme.vakti gelmis hocam. Genelde 25bin km.sonrasi sorun cikarmaya basliyorlar. Umarim boyle birsey basiniza gelmez
İşin aslı,  km den bağımsız olarak öncelikle lpg ayarı sonrasında kullanıma bağlı olarak sübap sorunu baş gösteriyor.  Sorun illaki çıkacak ama yukarıdaki değişkenlere göre sürenin uzayıp kısalması mümkün.  LPG ayarındaki sorun; aracın zengin/fakir karışım olacak şekilde düzgün şekilde ayarlanmaması.  Maalesef ülkemizde lpg işi ile uğraşan ustalarımız, mekanik olarak nispeten iyi olsa da yazılım konusunda bir o kadar iyi değiller.  LPG ayarımı bu işi gerçekten bilen amatör ruhla kendini geliştirmiş arkadaşları bularak,  gerektiğinde uzaktan yardım alarak kendim yaptım.  Aracım şu anda ayar olarak sorunsuz ve maksimum verimlilik çalışıyor.  Kullanım açısından aracı benden başka kullanan olmadığı için ne yapıp,  ne yapmamam gerektiğini bilerek kullanıyorum,  içim rahat.  Bir aksilik olmaz ise ortalama kullanımın en az 2 katı sübap sorunu olmadan kullanırım diye düşünüyorum.  Olsa dahi şu an lpg dönüşümü nedeniyle maliyetinin haricinde 2.000 TL tasarruf ettim. Şimdi değiştirmem gerekse bile,  masraf etmekten rahatsızlık duymam.  

A0001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Bu sorunda cidden ayar çok önemli. Bir de sorun yaşayan arkadaşların çoğu gözlemlediğim kadarıyla aracı LPG de de olsa çok sıkıştırarak kullanıyor.

Ben de GTC Turbo da yağlamalı sistem yerine düz sıralı tercih etmiştim. Regülatör ve enjektörler yüksek güce göre seçildi. Subap soğutma için turbo peak yaptığında benzin de enjekte ediliyordu. Allah'a şükür en ufak sorun yaşamadım. bilen birine yaptırmak ve sonrasında bilinçli kullanmak çok önemli bence.

Yağlamalı sistemlerde subap soğutmak için verilen yağın bir süre sonra ısıdan kurumlaşacağı bir gerçek. O kurumun nasıl temizlenecek veya uzun sürede zarar verecek mi o da bir soru işareti.


Çevrimdışı Okannn

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;602854
Güzel günlerde kullanın, yağlamalı sistem, pahalı lpg dönüşüm sistemleri vs.  Bence Hikaye.  Ekonomi için yaptığımız bu sistemlere 3-4 bin TL para vermeye gerek yok.  Ona vereceğimiz fazladan parayı gerekirse ileride sübap değişimine veririz diye düşünüyorum.  Önce montaj için iyi bir lpg ustası bulun. Ekonomik kitlerden OBD bağlantısı olan birini seçebilirsiniz.  Atiker Gold,  ROMANO, LOVATO olabilir. Usta ve marka tercihinizi belirlendikten sonra,  montaj ve ayarlar ile ilgili teknik ayrıntılar için tekrar haberleşiriz.. Benim kullandığım Romano sıralı sistem ile
Şu ana kadar 20.000km yaptım,  hiç şikayetim yok.

A0001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Teşekkür ederim Hocam...


Çevrimdışı a_beyda_06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;602906
İşin aslı,  km den bağımsız olarak öncelikle lpg ayarı sonrasında kullanıma bağlı olarak sübap sorunu baş gösteriyor.  Sorun illaki çıkacak ama yukarıdaki değişkenlere göre sürenin uzayıp kısalması mümkün.  LPG ayarındaki sorun; aracın zengin/fakir karışım olacak şekilde düzgün şekilde ayarlanmaması.  Maalesef ülkemizde lpg işi ile uğraşan ustalarımız, mekanik olarak nispeten iyi olsa da yazılım konusunda bir o kadar iyi değiller.  LPG ayarımı bu işi gerçekten bilen amatör ruhla kendini geliştirmiş arkadaşları bularak,  gerektiğinde uzaktan yardım alarak kendim yaptım.  Aracım şu anda ayar olarak sorunsuz ve maksimum verimlilik çalışıyor.  Kullanım açısından aracı benden başka kullanan olmadığı için ne yapıp,  ne yapmamam gerektiğini bilerek kullanıyorum,  içim rahat.  Bir aksilik olmaz ise ortalama kullanımın en az 2 katı sübap sorunu olmadan kullanırım diye düşünüyorum.  Olsa dahi şu an lpg dönüşümü nedeniyle maliyetinin haricinde 2.000 TL tasarruf ettim. Şimdi değiştirmem gerekse bile,  masraf etmekten rahatsızlık duymam.  

A0001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Merhabalar hocam. bende 2011 skoda superb 1.4 tsi sahibiyim 80 bin km de ve şehir içi tüketim 8.5 , 9 lt civarı.Malum bu pahalılıkda lpg düşünmemek kaçınılmaz oluyor. Bende atiker marka atikfast di modelini düşünüyorum 2100 tl / 10 ay taksit ile ankara da oturuyorum bu marka için düşüncelerinizi öğrenebilirmiyim ?


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
TSI'a zor iş. Sıvı lpg taktırmanız gerekir ki çok yüksek maliyetler var.
Direk enjeksiyonlar için maliyetler ucuzlasa, Insignia'da 170'lik 1.6 SIDI motor da tercih edilebilir mesela.


Çevrimdışı a_beyda_06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;605570
TSI'a zor iş. Sıvı lpg taktırmanız gerekir ki çok yüksek maliyetler var.
Direk enjeksiyonlar için maliyetler ucuzlasa, Insignia'da 170'lik 1.6 SIDI motor da tercih edilebilir mesela.


Konuştuğum firma bu atiker atikfast di modeli tsi , fsi motorlar için çok iddialı bir çok montaj yaptıklarını ve hiç sorun olmadığını söylüyorlar. 2100 civarı rakamlar için gözüm kapalı taktırmak istiyorum önemli olan sonrasında sorun yaşarmıyım bu konuda çok kararsızım. 450-500 ile benzinde rahat rahat gezememek mi yoksa 300-350 ile rahat rahat gezmekmi işte bütün sorun bu.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: a_beyda_06;605599
Konuştuğum firma bu atiker atikfast di modeli tsi , fsi motorlar için çok iddialı bir çok montaj yaptıklarını ve hiç sorun olmadığını söylüyorlar. 2100 civarı rakamlar için gözüm kapalı taktırmak istiyorum önemli olan sonrasında sorun yaşarmıyım bu konuda çok kararsızım. 450-500 ile benzinde rahat rahat gezememek mi yoksa 300-350 ile rahat rahat gezmekmi işte bütün sorun bu.


O basettiğiniz sistem benzin ve lpg karışık çalışıyor ve sizin aracınız direkt püskürtme olduğundan zaman içerisinde sorun yaşamanız muhtemel.Tamamen sıvı sistemlere bakmanız lazım onlarda 7-8 bin tl civarında bahsettiğiniz km ler için değmez.Onun yerine aracınızı satıp dizele geçebilirsiniz 6-7 bin tl ekleyip dizel bir araç almak daha mantıklı hem satarken de zarar etmezsiniz


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
TSI vb direkt enjeksiyonlu araçlar için bahsi geçen kit dahil, üretilen sistemler  çok sağlıklı değil.  Bunun için sıvı sistemler geliştirildi.  Sıvı sistemlerde gereksiz pahalı olduğu için araç değişikliği tercih edilebilir.  Ben aynı durumu yaşadım önce dizel aldım,  alılamayınca lpg ile kullanabileceğim bir araca yöneldim.  İnsignia ve lpg den memnunum..

A0001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 23 Ocak 2017, 17:19:09 Gönderen: Akif Hoca »


Çevrimdışı Tscaykaralee

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Selamunaleyküm Akif Bey son iki aydır forumda mesajınız gözükmüyor şu an için
Nasıl lpgden ve araçtan yana sıkıntınız var mı biz de geçenlerde insignia sahibi olduk 2010 Cosmo 17 binde lpg için görüşlerinize ihtiyacım var dönüş yaparsanız sevinirim


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Tscaykaralee;611653
Selamunaleyküm Akif Bey son iki aydır forumda mesajınız gözükmüyor şu an için
Nasıl lpgden ve araçtan yana sıkıntınız var mı biz de geçenlerde insignia sahibi olduk 2010 Cosmo 17 binde lpg için görüşlerinize ihtiyacım var dönüş yaparsanız sevinirim
Merhabalar, 22.000km oldu. Hiç sıkıntı yaşamadım. Aracınızı güle güle kullanın. LPG konusunda her zaman yardımcı olmaya çalışırım

A0001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Tscaykaralee

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Teşekkür ediyorum Akif Bey rica etsem yakıt değerlerini de paylaşabilirmisiniz?


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Yol bilgisayarının gösterdiğinin %20 fazlası lpg tüketimi oluyor.

A0001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Tscaykaralee

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Hocam sizin aracın göstergede ne gösteriyor vallahi biz aldığımızdan beri 14lt civarından aşağı inmiyor


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Forum cansız mı bana mı öyle geliyor Akif hocam :/


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Tscaykaralee;611763
Hocam sizin aracın göstergede ne gösteriyor vallahi biz aldığımızdan beri 14lt civarından aşağı inmiyor
Kullanım koşullarınızı bilmediğim için birşey diyemem. Kısa mesafe Ş. İçi için 14 lt olabilir. Benim genel ortalamam 10lt.

A0001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi