škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Egzoz Çıkış Sayısı (Görüntü ve İşlev Bakımından)

SEAHAWK · 31 · 13270

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Egzoz çıkış sayısı sadece görsellik ile mi ilgilidir ? Yoksa işlevsel bir fark da mevcut mu ?
 
Daha fazla egzoz gazı üreten araçların artan egzoz çıkış ihtiyaçları daha büyük tek egzoz çıkışı ile karşılansa ne olur ?
 
 
=================
 
Gelelim bu temel soruları aklıma getiren olaya ve asıl soruya,
 
1.4 TDI'lar normalde çift çıkışlı ekzoz sistemine sahip. Ama 3-4 gün önce bizim Cordoba'nın aynısını, 1.4 TDI idi, gayet de tek egzoz çıkışı ile gördüm. Bu fark neden kaynaklanıyor olabilir ? Ya tek çıkış olmasının çift çıkış olmasından işlevsel bir farkı yok, ya da ortada bir sorun var, ha ?
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Ekistradan bir soruda benden eksoz çıkışları bazılarında düz bazılarında aşağı bakıyor bunun sebebi nedir?


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Valla sağlı sollu ayrı ayrı susturuculu falan oluyorlar onlar hem tek çıkış yetmediğinden hemde genelde "V" makineler oldukları için doğasından manifolddan çift geliyor.

Birde olayın ses boyutu ile görsellik boyutu var.

Ama 1.4 TDI için susturucu arkası çıkış çift namlu olmuş tek olmuş pek fark olacağını sanmam bence olanı takmışlardır...


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;104862
Ekistradan bir soruda benden eksoz çıkışları bazılarında düz bazılarında aşağı bakıyor bunun sebebi nedir?

Tasarım ile alakalı olduğunu düşünüyorum. Bütünlüğü yakalamak ile ilgili yani. Kimisi büküp gizliyor, kimisi açıkça düz tutup tasarım unsuru olarak kullanıyor.
 
 
Alıntı yapılan: hakanerdogan;104863
Valla sağlı sollu ayrı ayrı susturuculu falan oluyorlar onlar hem tek çıkış yetmediğinden hemde genelde "V" makineler oldukları için doğasından manifolddan çift geliyor.
 
Birde olayın ses boyutu ile görsellik boyutu var.
 
Ama 1.4 TDI için susturucu arkası çıkış çift namlu olmuş tek olmuş pek fark olacağını sanmam bence olanı takmışlardır...

 
Ben de "olanı taktıklarını" düşünecem; ama gerek yok ise neden bütün 1.4 TDI'lara çift çıkış taktıklar ? Tek çıkış mantıken daha düşük maliyetli değil midir ?
 
Gerçi aklıma 1.6 MPI ve 1.9 TDI'ların çift çıkışlar geliyor. Bunların çıkışları ile bizimkiler aynı ise ortak parça kullanımı ile çift çıkış daha mantıklı olabilir.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: SEAHAWK;104864
Gerçi aklıma 1.6 MPI ve 1.9 TDI'ların çift çıkışlar geliyor. Bunların çıkışları ile bizimkiler aynı ise ortak parça kullanımı ile çift çıkış daha mantıklı olabilir.


Aynı değil sanırsam.


Elzem bi fark olduğunu ben sanmıyorum :)


efe_38

  • Ziyaretçi
bazıları görsellik açısından koyuyor bizim araç 1.9 tdi kocaman bir susturucu ve hemen dibinden çıkan çift çıkış egzoz var tahminimce çıkış yetmediğinden çifttir.
 
V motorlu araçlarda daha çok jiplerde ayrı ayrı 2 susturucu ve bazılarında toplam 4 bazılarında büyük 2 çıkış olur,hem motor sesini iyi vermesi hemde motoruyn zorlanmaması içindir.
 
misal golf gti,rs gibi üst sınıf güçlü makinaların hem çift çıkış egzozu olur ve son susturucumu öyle birşey diyorlar motor sesini öyle bir veriyorki insanın tüylerini diken diken ediyor :ok:
 
birde dizellerde çift çıkış çoğunlukta çünkü dizellerde duman atma benzine göre çok fazla araç boğulmasın diye,bu kanımda şundan geliyor:
 
bizim minibüsün üstünde bilmem kaç yıllık egzoz vardı 2 parmak genişliğinde ve gaza köklediğin zaman araba boğuluyordu yani resmen egzoz dumanı atamıyordu sonra sanayiye gittik ve ta motorun dibinden 4 parmak genişliğinde egzoz ve büyük susturucu takıldı mis gibi oldu :)


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
madem v motorlarda çift susturucu oluyor insignia 1.6 Turboda neden çift susturucu var:confused:


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;104875
madem v motorlarda çift susturucu oluyor insignia 1.6 Turboda neden çift susturucu var:confused:

Görsellikten sanırım,başka bir numarası yok...


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
vw lerde çift çıkış egzoz genellkle kazandan çıkıştan sonra oluyor. aslnda sonradan takılan egzoz uçları bile cüzzi derecede ses değiştirebiliyor. benim leonda da toledodada çift çıkış var. hatta bizim passat tsi motor onda tek çıkış ama leondaki çift. bu sayede az da olsa daha spor bir ses ve daha hoş bir görüntü elde zedilebiliyor. bazende tek olduğu zaman egzoz ucu çok büyük olmak zorunda kalıyor oda çok kaba durabiliyor.

ama motor sesini değiştmek için en verimli yol ise manifold ve hava filtresi boğaz kelebeği arası özel akustik aparatlar. bizim toledonun motoru passat ve golfteki ile aynı ancak komple manifold ve bazı aksamlardaki farklardan dolayı harika bir motor sesi var.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: dgn;104875
madem v motorlarda çift susturucu oluyor insignia 1.6 Turboda neden çift susturucu var:confused:


Manifolddan tektir, ortadan ayrılıyordur, görsellik ses falan amaç....

V makine ho-lo efekti vermez ;)


efe_38

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: dgn;104875
madem v motorlarda çift susturucu oluyor insignia 1.6 Turboda neden çift susturucu var:confused:

zaten çoğu araçta susturucudan sonra 2 çıkış oluyor ama spor araçlarda yani tuzlu arabalarda çift susturucu oluyor hem sesi güzel veriyor hem hoş bir görüntü oluşuyor hemde motor rahatlıyor...
 
şimdi tek susturucudan 2 ayrı köşeye çıkış vermek zordur ve tam olarak çıkan gazın dağılımı olmaz ve istenilen ses gelmeyebilir onun için çift susturucu iyi ses verir bazıları ise bu ses olayını abartır :) misal porsche nin çoğu araçlarında çift susturucu ve her susturucu başına çift çıkış koyarlar oda bastığı zaman motor sesini insanın taa ciğerinde hissettirir :hanz::hanz:
 
veya şu toureglerde tek susturucu vardır ama kocaman :) yani aracın genişliği kadar yani 40cmye 80 cm falan akıllara zarar bir susturucu var sonrada 2 köşeden büyük tek çıkış egzoz var oda ayrı bir mesele :D
 
bu iş karışık yaw :D :D ama en büyük amaç sestir...


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Günümüz için V motor olmuş l motor olmuş fark yaratmıyor artık. Honda S2000'de alt tarafı 4 silindir 2.0 motor ama direk çift çıkışa sahip. Ağız önemli değil zaten istersem 4 tane ağız olsun, manifold'dan çıkış ve kazan büyüklüğü önemli olan. E53 kasa X5'lerin aynı motor olmasına rağmen kimisinde çifter çifter çıkış var kimisinde de kapakla kapalı tampondaki yeri tampon altı gizli tek çıkışı var, donanım paketiyle de ilgili bu tabi sanırım. Değişkeni olan konu ama bazıları tamamen görsel, hiçbir işlevselliği bulunmuyor.


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
esas önemli olan dava  backpressure  denen  kavram.

gerisi bunun amacıyla şekillendiriliyor. uzunluğu bile


Çevrimdışı Bimmer

  • BMW Motorsport
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Yere bakan susturucu çıkışı dizellerde olur. Arka tampon, bagaj kapağı.. egsoz dumanından is olmasın diye.
İyi düşünülmüş önemli bir ayrıntı olmasına karşın, tozlu zemin otoparklarda falan yerdeki bütün tozu havaya kaldırarak beni sinir eder bu tip çıkışlar
« Son Düzenleme: 22 Mayıs 2010, 19:21:11 Gönderen: Bimmer »


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Bimmer;106731
Yere bakan susturucu çıkışı dizellerde olur. Arka tampon, bagaj kapağı.. egsoz dumanından is olmasın diye.

 
Öyle bir zorunluluk yok sanırım.:) Dizel olmayan pek çok gizli egzoz uçlu araç biliyorum. Örneğin pek çok Renault modelinde durum bu şekilde. Dizel-benzin ayrımı yapılmaksızın aşağıya bakan gizli eksozlar kullanılmış. (benim iyi bildiğim model Clio idi)
 
Ha; duman için de dizel şart değil tabii. Belirttiğiniz faydalarından ötürü her motor tipinde uygulanması uygun görülmüş olabilir.
 
Yere bakan egzoz çıkışının yarattığı o helikopter etkisi ise polisajseverleri kızdırsa da görsel efek hoşuma gidiyor.:D Helikopter kalkışı gibi.:rock1:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]