škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.6 Tdci-Hdi ve "Overboost" özelliği (grafikli)

SEAHAWK · 50 · 23138

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Pek saygı duyduğum, pek iştah açan, pek kullanmak istediğim bir motor şu DV6 kodlu 1.6 TDCI-HDI...
 
Standart olarak 1750 devirde 240nm tork ve 4000 devirde 110 hp olan gücüyle zaten çok iyi bir güç kaynağı.
 
Ama bir de işe bu motorun "overboost" özelliği devreye girdi mi, maks tork 2000 devirde 260nm oluveriyor.:hanz: (4000 devirde tork artışı olmadığından maks güç de değişmiyor)
 
 
Ha; bilmeyenler için kısaca overboost'u açıklayalım:
 
Bu 1.6 TDCI-HDI motorlarda 3, 4 ve 5. viteslerde gaza tam olarak basıldığında motor 1500 devir civarından neredeyse 4000 devire kadar geçici olarak (40 saniye falan idi sanırım) fazladan tork üretiyor. Bu olay özellikle sollama vb. durumları için geliştirilmiş olsa gerek.:ok:
 
 
Buyrun, bu da bu enfes motorun güç-tork grafiği. Overboost fonksiyonu çok bariz bir şekilde görülebiliyor. (kesik çizgiler overboost'un devreye girdiği anları ifade ediyor)
 
 
 
« Son Düzenleme: 17 Ekim 2009, 21:27:03 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Güzel bir özellik:)bide bunu aracı alırken söyleseler.
« Son Düzenleme: 17 Ekim 2009, 21:33:27 Gönderen: dgn »


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
sırf torka yaramış ama beygirdeki artış azımsanacak kadar da değil, gayet başarılı. hemde bu sistemin sadece gerekli hallerde kısa süreliğine devreye giriyor olması motor ömründen minimum azalmayı beraberinde getirir :)


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
ben kullandım bunu  focus TDCi üzerinde  aham şaham  bir makina değil  otomatik vitesle kombine etmek istiyor bence
 
ileri geri  fena  sallıyor  aracın içindekileri seri  kullanırken.
 
aracı rodajladığımdan çok  kullandım bu fonksiyonununu bence gayet zekice düşünülmüş ancak normal kullanıcının işine yarayacağını sanmıyorum, zira extradan aham  şaham  bir alıp başını yürüme gitme söz konusu  olmuyor hal böyleyken tam gaz veren olmaz  herlade sollarken


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;41764
sırf torka yaramış ama beygirdeki artış azımsanacak kadar da değil, gayet başarılı. hemde bu sistemin sadece gerekli hallerde kısa süreliğine devreye giriyor olması motor ömründen minimum azalmayı beraberinde getirir :)

Tabii, zaten resmi bir chip tuning olmuş resmen. Bana göre her motorda bulunması gereken bir sistem.:ok:
 
 
Alıntı yapılan: AhmetH;41766
ben kullandım bunu focus TDCi üzerinde aham şaham bir makina değil otomatik vitesle kombine etmek istiyor bence
 
ileri geri fena sallıyor aracın içindekileri seri kullanırken.
 
aracı rodajladığımdan çok kullandım bu fonksiyonununu bence gayet zekice düşünülmüş ancak normal kullanıcının işine yarayacağını sanmıyorum, zira extradan aham şaham bir alıp başını yürüme gitme söz konusu olmuyor hal böyleyken tam gaz veren olmaz herlade sollarken

 
 
Öhöm öhöm.:huh:
 
Gazın dibine basarak hızlandığım anların hepsini ele alacak olursak, "sollamak için gazın dibine dokundurmak" bunların en sıradanlarından olur sanırım.:) O yüzden öyle demeyelim.:hanz:
 
 
Bana göre bu olayın en can alıcı kısmı motorun vitese göre güç üretmesi. Aslında bu her ama her motorda isteyebileceğim bir konu.
 
Örneğin bizim 1.4 TDI için Hakan'la bu chip işi üzerine çok konuştuk ettik. 230-240 nm'lere, 100 hp'lere ulaşmak söz konusu... Ama açık söylüyorum, ben bu gücü ve torku 1. viteste iken kesinlikle istemem. (yani performans amaçlı olarak gaza çok basacağım zamanlar için) Çünkü bu araç standart haliyle bile 1. viteste çıldırabiliyor. Maks torkun bir anda 230 civarına ulaşması 1000 devirde 10 km/s çeviren uzun 1. vitesimize rağmen verimi azaltacaktır. (parça ömrü ve güvenlik ayrı mesele) Kısacası o güce sahip olduğumuz zaman 1. viteste gaza oldukça dikkatli basmek gerekecek.
 
Öte yandan 2,3,4 ve 5. viteslerde gazın sonuna kadar basabilirim; motor mümkün olan en yüksek gücü üretmeli.
 
 
İşte DV6 kodlu bu güzel motor bunun küçük bir örneğini sergilemiş.
 
==============================
 
Focus'ta yaşanılanlara gelince; ben bu işin biraz alışkanlık olduğunu düşünüyorum.:) Ben 1.4 TDI'ın ilk aylarında benzer şeyleri çok yaşıyordum. Anladığım kadarıyla bu 1.6 TDCI da bizim TDI'ların karakterinde; yani güç patlaması yaşatıyor. Dolayısıyla kullanım tarzı vb. çok önemli. Hakan ile bu konuda ansiklopedik yazılarımız mevcut zaten.:D
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
piskopat bir motor 2. viteste kaldırıyordu babamın arkadaşı 307 HDI ı :D


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Güzel motor..Ses durumu nasıl bu motorda?Sessiz bir motor sanırım..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Değil abi. Hatta şöyle söyleyeyim; common rail'lerin en gürültülülerinde biri denilebilir. Hatta ve hatta bana göre güncel modeller arasında (yollarda sıkça gördüklerimiz) en gürültülüsü.
 
Sesi bayağı bayağı tıkırdıyor. Ama gene de bir 1.4 TDI değil tabii.:hanz: Sadece 1.9 TDI'dan çok aşağı kalır bir yanı yok.:kiki:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Bugün eski bir passat ile karşılaştım.Arabanın Dizel motor sesi tam bir kamyon sesi.Abartmıyorum :D Eski bir passattı 2000 model sanırım..Ama dehşet ses çıkıyordu tüm sokak inliyordu :D Kesin sorun vardı o arabada :D
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;41868
Güzel motor..Ses durumu nasıl bu motorda?Sessiz bir motor sanırım..

abi  motor güzel focus facia ..
 
izmirde ilçeler arası yollar stabilize dir  zift üstü mıcır..  duble yollar  işte bildiğimiz..
 
motor  sesi  değil  yol  uğultusu  duyuyorsunuz  onun dışında  araba ile  sorun yok ama  kaput altında  dizel olduğunuda biliyorsunuz sesten..
 
şimdiye kadar  duyduğum  en güzel  ses   BMW 5.30d  di  kaç silindir  bilmiyorum  6 silindir  tahminim  olay 2004 te oludu   öyle  ses  duymadım  ben yahu.
 
mükemmel  ötesi yalıtım..


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;41837
piskopat bir motor 2. viteste kaldırıyordu babamın arkadaşı 307 HDI ı :D


Kalkmak var kalkmak var, 1.0 corsayı 5. viteste de kaldırdım :)


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
bizim peder gaza geldi her an arabayı satıp 1.6 hdı peugeot 308 alabilir:D


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;87362
bizim peder gaza geldi her an arabayı satıp 1.6 hdı peugeot 308 alabilir:D

1.6 dizel octi alsın napcak peco yu :D


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;87475
1.6 dizel octi alsın napcak peco yu :D


kafasına komuş şimdi aracın ilanı hazırlıyorum:D


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Sat la sat böcük gibi bişi 308 ters dikeltir düz atlar Fabiaya.