škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Hızınıza göre yakıt tüketimi

dragut · 36 · 11964

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı emrah arıcan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 698
    • Profili Görüntüle
kaloriferden bende müzdaribim ama genede ford motorları cabuk ısınıyor.
Bir sevda bizimkisi.....


Çevrimdışı byztckr31

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 240
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Muhlis OZTURK;194697
Dizelin yakit verimi ile benzini karsilastirmamak lazim. Benzin %25 verim ile yaniyor, dizel ise %50. Bu durumda yakitin kendisinden kaynaklanan bir avantaj zaten var. Ustune bir de tork egrisi girince, yani dusuk devir yuksek tork soz konusu olunca, dizel tadindan yenmez bir hale geliyor, ancak hala bir makas var maalesef. Eger benzinli bineceginiz bir aractan 30.000 km fazla yapmayacaksaniz, o zaman dizel almak biraz lukse kaciyor. Ben hanima ikinci bir arac aldim, senede maksimum 5000 km yapacak (sattigimizda araba hala kiz gibi olacak yani) bu durumda dizel anlamsiz kaliyor.
 
Bir de her markanin dizeline guvenilmiyor. Benim PSA grubu motorlarindan dilim cok yandi. Simdi Ford kullanan arkadaslar hayatlarindan memnun belki, ama Opet bulamadiklarinda aldiklari yakit yuzunden enjektor sorunu yasarlarsa, benim dizimi dovdugum duruma dusecekler orasi kesin.
 
Benzinli aracta az yakmak ve yaktirmak her zaman mumkun, onemli olan bunu istemek. Dizel performansini benzinli aracta yakalamak isterseniz eger, o zaman depo gideceginin 3'te biri anca gider. Benzinli araclar tork egrisi ve dogasi geregi sakin kullanim icin. Baslangic torku dusuk, yuksek tork ve is cevrimi yuksek devirlerde.
 
Benim dizel 2.0 mondeo'da sehir ici 100km'de 6.5 litreyi hic gecmemistim. Sehirlerarasinda 5.3 ustune cikmazdi. Simdi 1.4 TSI'da karma 6.5, sehirici 7.5 sehirlerarasi 5.5 yapabiliyorum. Kendine gore avantajlari var elbette. Ornegin sabahlari traktor kullaniyormusum gibi hissetmiyorum, veya sogukta, gidecegim yere vardigimda kaloriferin isitmaya ancak baslamasi gibi durumlari yasamiyorum :).

tabiki benzinli ile dizel kıyaslanamaz dediğiniz gibi verim olayı çok farklı ancak ben dizelin tadına vardığımda benzinli ile ilgili görüşlerimi belirttim. yılda 30 bin km mi toplamda mı anlamadım ama biz senede 15 bin km anca yaparız. ama aldığımız 2011 model aracıda 3 yılda satmayı düşünmüyoruz Allah sattırmak durumunda bırakmasın en az 6-7 sene binmeyi düşünüyoruz ki bence dizeller sadece km bazında değil binerkende avantajlı. şöyle izah edeyim. keyfi uzak bir yere giderken sürekli ne yakar aman basmayayım az yaksın gibi duygular içinde olmuyorsunuz. zaten az yakan aracınızda keyifle geziip keyifle basabiliyorsunuz. yakıt da biz hiç opetten almıyoruz focusa kalitesine çok güvendiğimiz shellden alırız sürekli. euro dizel aldıktan sonra problem çıkmıyor..
\'11 Focus Titanium TDCI 109ps Fırtına Gri


Çevrimdışı aliyavuz69

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar ben de aracı aldığımdan beri toplam 2365 km yaptım. şehiriçi ve dışı karışık. aracın genel yakıt ortalaması 6.0 lt/100. son yaptığım şehirdışı seyahatin verileri ise şöyle: ısparta-didim-ısparta toplam 785 km. alınan yakıt 145 TL. km. başına sarfiyat 18.40 kuruş. araç octavia 1.6 tdi dsg.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
1500 devir sasirtici bir deger degil. Alt devirleri sikintili olarak anilan 1.4 TDI bile sakin kullanimda 1500-2000 devir arasinda sikintisiz ilerleyebiliyor.
 
"Titresim yapar" demissiniz; eger gaza tam basiyor iseniz haklisiniz. Ama titresimin en belirgin oldugu 1.4 TDI'da bile hafif gaz sabit hizli seyirde 1500-2000 devir arasinda sikinti hissedilmiyor. Ne zamanki cekis ihtiyaci artiyor (yokus, klima veya hizlanma ihtiyaci) o zaman gaza biraz daha fazla yuklenip guc talep ettiginizde titresimi farkli bir ses esliginde hissediyorsunuz iste.
 
Hele ki arac 1.6 TDI imis. Sahibi de belirtmis zaten, sakin kullanimda 1500 devirde tisil tisil gider.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı kemalsana

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: silivrili;193492
Benim aracımda 90-100 km hızlarda 5. viteste 1500 devirde oluyor. Aracın vites göstergesinde zaten hemen 5. vitese at diyor. Hatta bir arakadaşımla konuştuğumda dsg şanzıman 80km hızda 7. vitese atıyor diyordu.
 
1.6 Tdı motorda 1500 devirde araç hiç titreme yapmıyor.
bırak 80i 70 de 7.vitese geçiyor :)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kemalsana;195413
bırak 80i 70 de 7.vitese geçiyor :)
Firmadaki Jetta 1.4TSI 60 km/s' de 7' ye geçmiş oluyor. Utanmasa 5' le kalkacak yerinden.:rm: