škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

octavia a4 de bilinen özellikleri

fenomen · 38 · 15503

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ahmettatlı;37547
bişey daha öğrendim
camların tümünde sıkışma sensörü var ben denedim parmağımı kodum cama kaldırdım camı parmağım sıkıştığı gibi cam kendi kendine aşağı kadar indi

Alıntı yapılan: fenomen;38735
o özellik hemen hemen son nesil araçların çoğunda var

 
Çoğu markada var hocam, doğru. Ama VW grup kadar da etkili ve güvenlisini herkes yapamaz. Autoshow'un birkaç sene önce yaptığı testte VW ve bir iki marka hariç pek çok markadaki sistemin güvenli olmadığı tespit edilmişti. (geri açılmadan önce çok sıkıştırıyorlardı)
 
Ayrıca bu sistemin ne kadar güvenli olduğunu bizzat yaşayarak öğrendim; Allah VW mühendislerinden razı olsun.:D
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar daha önceden yazmış olduğumum bişi vardı sabahları fazla ısnmadan hareket ettiğimde otomatik çiklenin ivmesiyle rampada hareket ediyordu.Ama bunu motor sıcakken bunu bu gün denedim ikinci vitesde ayağımı gazdan çektin gayet rolantide giderken rampaya doğru tırmanmaya başlayınca birden hızlandı.dmek ki bu özellik motor sıcakkende varmış.ama birde merak ettiğim birşey daha var şimdi de rampada 1.vitesde gaza basmadan hareket edecek mi onu deneyeceğim,sonucuda açıklarım burada.arabamı daha fazla sevmeye başladım.inş birinci vitesde düz yolda gaz vermeden rahat hareket eden octi  bakalım rampada napacak?
« Son Düzenleme: 15 Ekim 2009, 22:32:43 Gönderen: fenomen »
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı serhan

  • VRS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 983
    • Profili Görüntüle
    • http://www.sahkanotomotiv.com
Alıntı yapılan: fenomen;41388
Arkadaşlar daha önceden yazmış olduğumum bişi vardı sabahları fazla ısnmadan hareket ettiğimde otomatik çiklenin ivmesiyle rampada hareket ediyordu.Ama bunu motor sıcakken bunu bu gün denedim ikinci vitesde ayağımı gazdan çektin gayet rolantide giderken rampaya doğru tırmanmaya başlayınca birden hızlandı.dmek ki bu özellik motor sıcakkende varmış.ama birde merak ettiğim birşey daha var şimdi de rampada 1.vitesde gaza basmadan hareket edecek mi onu deneyeceğim,sonucuda açıklarım burada.arabamı daha fazla sevmeye başladım.inş birinci vitesde düz yolda gaz vermeden rahat hareket eden octi bakalım rampada napacak?

Rampada gazdan ayağınızı çektiğinizde araç vitesteyken araç hareket eder fakat baskı balatayı zorluyorsunuz...Tavisye etmeyiz öyle birşey yapmanızı... :)
20V Turbo
Laurin&Klement..


Çevrimdışı serhan

  • VRS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 983
    • Profili Görüntüle
    • http://www.sahkanotomotiv.com
Alıntı yapılan: fenomen;35327
teşekkürler Ahmet.zaten onu biliyorum,özellikle kontağı çevirirken önce farı açıyorum gece sonra yarım çeviriyorum farların önce aşağı sonra yukarı hareketine mest oluyorum.bu zenon kaçlık acaba?

Zenon ampulleriniz 4350 K...
20V Turbo
Laurin&Klement..


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: serhan;41389
Rampada gazdan ayağınızı çektiğinizde araç vitesteyken araç hareket eder fakat baskı balatayı zorluyorsunuz...Tavisye etmeyiz öyle birşey yapmanızı... :)
peki bu özellik her araçda varmıdır?hangi tarz araçlarda var bu özellik?
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı serhan

  • VRS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 983
    • Profili Görüntüle
    • http://www.sahkanotomotiv.com
Özellik değil o aslında.Motorla ilgili bir durum...Octavia'larda var diğer araçlarda denemedim hiç faydalı birşey olmadığı için :D
20V Turbo
Laurin&Klement..


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Aslında özellik. Zira araçlara göre alınan tepki değişiyor. Örneğin bizim araçta 830 civarı olan rölanti devri debriyajı yavaşça bırakınca en son 750'ye kadar düşüyor. Sonrasında motor varıyla yoğuyla besleme yapıp aracı güçlü bir şekilde yürütüyor 750 devirde. Tabii bu sırada normalde 0.6 litre olan anlık tüketim yanılmıyorsam 3-6 litrelere ulaşıyor. Yani motor bu "acil durum"u kurtarmak için zengin karışım yaratıyor.
 
Öte yandan bizim arkadaşın 1.6 Vectra'sı halihazırda 700 civarı olan rölanti devrini yarım debriyaj zorlaması durumunda 500 civarına düşüyor ve araç kendini kaybediyor. Ayrıca yakıt tüketiminde de pek bir artış olmuyor. Yani benim tahminime göre bu araçta bizim araçtaki gibi bir "acil durum, tam besleme" sistemi mevcut değil.
 
Aynı motora sahip Astramız aynı şartlarda gaza basmadan yokuş yukarı garajdan çıkardı, o ayrı bir olay.:hanz:
 
 
======================================
 
Kişisel görüşüm;
 
Ben yarım kavramanın kısa tutulması ve ardından aracın kendi kendine gaz vererek gitmesi durumunda baskı balata ile ilgili bir sorun olacağını düşünmüyorum. Ama bu esnada yakıt tüketimi tablosundan gördüğüm değerler bana motorun bu durumdan olumsuz etkilenebileceğini anlatıyor.:favo1:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
"Özellik değil o aslında.Motorla ilgili bir durum"
-----------
bana göre özellikdir, bu gün hyundaı 98 modelde denedik olmadı,doğan slx de denedik yine yoktu,broodvwey de yok.demek ki bi özellik.
Ayrıca baskı balatayla bir alaka kuramadım ben şahsen. gerekli ve makul bir açıklamanız vardır elbette; ammavelakin ben bu özelliğin olmasına sevindim.Daha önce çok dik bir rampada aniden öneümdeki araç durdu bende durmak zorunda kaldım yolun darlığından dolayı.Bu arada yol patikaydı birde kendime olan biraz güvensizlikdende olsa gerek geriye kaçırma korkusuyla verdim yüklendim gaza bir patanaj ki sormayın bir yılda eskiyecek lastikler 5 dk eskidi.Eğer bu özelliğini bilseydim bu tür paniklere kapılmazdım.Yanı ayda yılda bir defa olsan o kadarda etkileneceğini sanmıyorum.Bu bir nevi gizli yokuş kalkış desteği gibi bişi.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Buna yokuş kalkış desteği denmez arabanın jiklesi otomatik olduğundan araba beyine sinyal yolluyor stop edecek diye bu sefer besleme yapıyor yani brodwayde jikle açıkken 1.viteste bu şekilde kalkarsan aynı durum olur buda TPS sensörünün akıllı olmasından kaynaklı bende denedim düzde kalkıyor ama rampada denenecek bişey değil...
 
Hatta rampada böyle bir durum olusa volandan vuruntu sesi yapar kütür kütür eder sizde hissedersiniz daha çok düşük devirlerde stop etmeye yakın çekmediği zamanlarda yapar bunu:)
 
Daha farklıda anlatmak gerekirse kışın soğuk havada marş bastığınız zaman devirin 1,1-1,2 olduğunu görürüsünüz bu sırada otomatik jikle açılmış olur ve devir yükselir motor ısınınca tekrar 0,9 değerlerine düşer :)


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Kadir zaten bende apaçık yokuş kalkış demedim yani bir nevi aynı foksiyona benziyor dedim.yoksa o apayrı bişi tabii ki.ama demem o ki modelsiz araçda neden olmuyor da bu tarz araçlarda oluyor.jıkle çekmesiyle olacağını zannetmiyorum.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fenomen;41459
Kadir zaten bende apaçık yokuş kalkış demedim yani bir nevi aynı foksiyona benziyor dedim.yoksa o apayrı bişi tabii ki.ama demem o ki modelsiz araçda neden olmuyor da bu tarz araçlarda oluyor.jıkle çekmesiyle olacağını zannetmiyorum.

Kesinlikle jikle ile alakalı bir olay bana göre ama teknik biri gelirse bunu açıklayabilir debriyajdan ayağı çektiğiniz zaman devir düşüyor bu durumda algılamadan dolayı yakıt fazla püskürtüyor eski arabalarda olmaz neden reno 9 ladar jikle var otomatik olmadığı için elle destekliyorsunuz siz bunu ama otomatik olsa ondada olurdu aynı durum


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Ben belirttim işte; 1.6 Vectra'da bu olay başarı ile gerçekleştirilemiyor. Devir 500 civarına düşüyor ve araç hareket etmekte zorlanıyor. Bu nedenle "iyi bir özellik" diyebiliriz.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;41571
Ben belirttim işte; 1.6 Vectra'da bu olay başarı ile gerçekleştirilemiyor. Devir 500 civarına düşüyor ve araç hareket etmekte zorlanıyor. Bu nedenle "iyi bir özellik" diyebiliriz.:ok:
:ok::+1:
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Arkadaşalr bu gün rampada özellikle şunu denedim;daha önceden rampadan 2.vitesle çıkan octiyi bu gün rampada durarak yeniden kalkış yaptım.el frenini indirdim ve gaza basmadan yavaşca debriyajdan kaldırdım ayağımı acaib bi şekilde kalkış yaptım hatta fren yapmasam anayolun ortasına zıplıyordu.bu benim için çok güzel oldu,zira yazın dik bir rampada arkaya kaçıracağım derken gaza fazla yüklenme esnasında pati yaparak lastiğin ömründen yedik.Bunuda deneme yanılma yöntemiyle öğrenmiş oldum.octyi daha çok seviyorum.
 
Not;arkadaşlar bu konuya farklı düşünen serhan arkadaşımızın dediğine katılmakla beraber,çok tartışıldı ama eğer bunun zararı varsa gerek baskı balatasına ve gerekse motorun zengin karışım beslemesiyle alakalı neden bu tür özellik koymuş olabilirler veya karakterine yansıtmış olabilirler ki.
« Son Düzenleme: 04 Kasım 2009, 23:31:49 Gönderen: fenomen »
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar bu octinin camları geri doğru gitmesi için nasıl bir tepki ile karşılaşması gerekiyor ben elimi koymaya çekindiğim için başka materyal koyuyorum.ciddi bir tepkiden sonra geri gidiyor.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ